۵۰۸۱۴۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پدر علم تحلیل پوششی داده های ایران درگذشت

«غلامرضا جهانشاهلو» پدر علم تحلیل پوششی داده‌های ایران از اساتید برجسته ریاضی کشور و عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه خوارزمی امروز درگذشت.

خبرگزاری فارس: «غلامرضا جهانشاهلو» پدر علم تحلیل پوششی داده‌های ایران از اساتید برجسته ریاضی کشور و عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه خوارزمی امروز درگذشت.

بنابراین گزارش غلامرضا جهانشاهلو در ۲۷ اسفند ۱۳۲۲ در سمقاور از توابع فراهان متولد شد و مدرک کارشناسی خود را در رشته ریاضی فیزیک دانشکده علوم دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۱۳۴۶ دریافت کرد.

جهانشاهلو در سال ۱۳۴۷ به عنوان استادیار گروه ریاضی در گروه ریاضی دانشگاه خوارزمی (تربیت‌معلم سابق) کار خود را شروع کرد و پس از سه سال تدریس دانشگاه، در سال ۱۳۵۱ تصمیم گرفت برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برود.
پدر علم تحلیل پوششی داده های ایران درگذشت

وی در سال ۱۳۵۵ از رساله دکتری خود دفاع و مدرک خود را در زمینه بسط و توسعه الگوریتم‌های مدل‌های تحقیق در عملیات از دانشگاه برونل انگلستان اخذ کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷جهانشاهلو به عنوان معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی انتخاب شد. در حین معاونت دانشجویی دانشگاه خوارزمی، جهانشاهلو به عنوان معاون دانشجویی وزیر فرهنگ و آموزش انتخاب شد که مسؤولیت سازمان سنجش و آموزش کشور نیز همزمان بر عهده او بود. خدمات برجسته جهانشاهلو در این دوران، سر و سامان دادن به ارز دانشجویی و اعزام دانشجو به خارج از کشور بود.

وی در اسفندماه ۱۳۵۹ به عنوان معاون سازمان هواپیمایی کشور منصوب شد. در دوران ۱۸ ماه خدمت در این سازمان، باشگاه خلبانی را سر و سامان داد تا کشور بی‌نیاز از اعزام دانشجو برای آموزش خلبانی شود. وی مجتمع آموزش عالی هواپیمایی را توسعه داد که وظیفه آن تربیت متخصصان تعمیر و نگهداری هواپیما بود.

جهانشاهلو در سال ۱۳۷۱به دانشگاه خوارزمی برگشت و معاونت پژوهشی این دانشگاه را تا سال ۱۳۷۶عهده‌دار بود. در سال ۱۳۷۶ به مرتبه استادی ارتقاء یافت و کارهای اجرایی را رها کرد و از آن زمان تا به امروز به تدریس در کارشناسی ارشد و دکتری پرداخت که حاصل این سال‌ها چاپ ۲۲ جلد کتاب و راهنمایی حدود ۱۱۰ رساله دکتری و بیش از ۲۰۰ پایان نامه کارشناسی ارشد و چاپ بیش از ۲۶۰ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی است.

شاگردان غلامرضا جهانشاهلو در کسوت بیش از ۳۰۰ استاد در دانشگاه‌های مختلف به تدریس و تحقیق مشغولند و بیش از هزار دبیر را تعلیم و تدریس کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج