۵۰۸۲۷۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پایانی بر رؤیای زلاتان در تئاتر رؤیاها؟

منچستر یونایتد طی چند بازی اخیر نمایش خوبی نداشته و همچون ابتدای فصل، شاگردان ژوزه مورینیو وارد دوران افول شده اند. در این اثنا، همه نگاه ها به زلاتان ابراهیموویچ دوخته شده است. آیا «ایبرا» در پایان فصل از اولدترافورد خواهد رفت؟

وبسایت نود: منچستر یونایتد طی چند بازی اخیر نمایش خوبی نداشته و همچون ابتدای فصل، شاگردان ژوزه مورینیو وارد دوران افول شده اند. در این اثنا، همه نگاه ها به زلاتان ابراهیموویچ دوخته شده است. آیا «ایبرا» در پایان فصل از اولدترافورد خواهد رفت؟

منچستر یونایتد در ادامه نتایج نه چندان خوب خود در هفته های اخیر، باز هم در ورزشگاه اولدترافورد به یک نتیجه تساوی تن داد. این بار زلاتان ابراهیموویچ با پنالتی خود در واپسین ثانیه های بازی، شیاطین سرخ را از یک شکست تلخ خانگی رهانید هر چند که این تساوی نیز، دست کمی از باخت نداشت. اگر اشتباه کودکانه اشلی ویلیامز در آخرین ثانیه های بازی اتفاق نمی افتاد، شاید همین یک امتیاز نیز به حساب یاران زلاتان ابراهیموویچ واریز نمی شد. نمایش شاگردان «آقای خاص» در این روزها، «معمولیِ معمولی» است. جالب این که منچستر یونایتد از ۲۳ اکتبر ۲۰۱۶ که با نتیجه ۴-۰ مغلوب چلسی شد، هنوز هم در لیگ برتر شکست نخورده ولی به رغم این شکست ناپذیری طولانی (۲۰ بازی لیگ)، کمتر کسی از وضعیت این تیم رضایت دارد.

پایانی بر رؤیای زلاتان در تئاتر رؤیاها؟

شیاطین سرخ طی این مدت، فقط ۲ باخت را مقابل هال سیتی و چلسی به ترتیب در جام حذفی و جام اتحادیه و یک باخت را مقابل فنرباحچه در لیگ اروپا متحمل شدند. چرا روند شکست ناپذیری ۵ ماهه تیم منچستر یونایتد در لیگ برتر، به دل کسی ننشسته است؟ پُر واضح بوده که دو عامل یعنی مساوی های متعدد و البته افت کیفی عملکرد فنی یونایتد، ریشه این نارضایتی های هواداران می باشد. بیش از ۵۰% بازی های خانگی منچستر یونایتد در فصل جاری لیگ برتر با نتیجه مساوی به پایان رسید و بالطبع، اگر شاگردان مورینیو به جای این همه مساوی اعصاب خُرد کن [از نظر هواداران این باشگاه]، چند برد و باخت را رقم می زدند، به احتمال زیاد وضعیت بهتری در جدول داشتند.

از ۲۰ بازی اخیر منچستر یونایتد در لیگ برتر، ۱۰ برد و ۱۰ مساوی ثبت شده و در این مدت، شاگردان مورینیو ۲۰ امتیاز را بابت نتایج مساوی از دست داده اند. تساوی های خانگی نیز باعث شده تا تعداد بردهای خانگی برنلی نیز از منچستر یونایتد بیشتر باشد. به نظر می رسد که رؤیاها در تئاتر رؤیاها محقق نشده و بنا به اعتراف خودِ مورینیو، شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بسیار پایین است. حتی سرالکس فرگوسن نیز به ژوزه مورینیو توصیه کرده که به جای لیگ برتر، باید به فکر کسب سهمیه از طریق قهرمانی در لیگ اروپا بوده و آن مسابقات را در اولویت قرار دهد.

پایانی بر رؤیای زلاتان در تئاتر رؤیاها؟

اگر گل های زلاتان ابراهیموویچ در این فصل نبود، شاید اوضاع برای منچستر یونایتد بدتر از این هم می شد. زلاتان پس از تساوی ۱-۱ تیمش مقابل اورتون، علناً از وضعیت یونایتد انتقاد کرده و این نتایج را نامطلوب دانسته است. زلاتان می گوید که برای اتلاف وقت به اولدترافورد نیامده و اگر باشگاه منچستر یونایتد دنبال بلندپروازی و کسب افتخار نباشد، راه او از این باشگاه جدا خواهد شد. قرارداد یک ساله زلاتان تا مدتی دیگر به پایان رسیده و وی هنوز تصمیم به تمدید آن و حضور در اولدترافورد برای فصل آینده نگرفته است.

برای زلاتان ۳۵ ساله، فرصت چندانی باقی نمانده و او می خواهد که حداقل یک فصل دیگر در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود اما با این روند نتایج اخیر منچستر یونایتد و با توجه به آمادگی سایر رقبا، کار شاگردان مورینیو برای راهیابی به لیگ قهرمانان بسیار دشوار به نظر می رسد. شاید زلاتان ابراهیموویچ منتظر تعیین تکلیف سهمیه اروپایی و عملکرد منچستر یونایتد در بازار نقل و انتقالات بماند و سپس تصمیم نهایی خود را برای ادامه حضور یا جدایی از اولدترافورد بگیرد. در صورت جدایی احتمالی زلاتان ابراهیموویچ و حتی وین رونی، اوضاع برای «آقای خاص» بسیار پیچیده تر خواهد شد. مارکوس رشفورد و جسی لینگارد هنوز در حدی نیستند که قادر به حمل فشار سنگین خط حمله و بار گلزنی منچستر یونایتد باشند و شاید هرگز هم به آن حد و اندازه نرسند.

پایانی بر رؤیای زلاتان در تئاتر رؤیاها؟

مصاحبه های اخیر زلاتان حاوی نیش و کنایه های زیادی به وضعیت فنی منچستر یونایتد بوده و او هر روز، آتش انتقادات خود را شعله ور تر می سازد. حتی شایعاتی مبنی بر حضور ابرستاره سوئدی در تیم لس انجلس گلکسی شنیده می شود. اگر چه میزان نارضایتی هواداران منچستر یونایتد از زلاتان ابراهیموویچ به اندازه پل پوگبا نیست، اما زلاتان هم منتقدین زیادی دارد حتی اگر خویش را تنها شیر حاضر در اولدترافورد و مابین گربه های ملوس بداند. علی رغم این نارضایتی های دو طرفه، هنوز هم بهترین گزینه به ویژه برای منچستر یونایتد و ژوزه مورینیو، حفظ این ابرستاره تمام نشدنی برای فصل آینده است.

یکی از مشکلات اساسی منچستر یونایتد به گواه آمار و ارقام، نرخ پایین تبدیل موقعیت ها به گل می باشد. از این حیث، عملکرد شاگردان مورینیو حتی از تیم هایی همچون میدلزبورو، ساوتهمپتون و ساندرلند نیز پایین تر بوده و عجیب این که تعداد شوت های منچستر یونایتد به سوی دروازه حریفان، از کلیه تیم های حاضر در لیگ برتر به جز تاتنهام، بیشتر است. قدرت تمام کنندگی یاران منچستر یونایتد در حد ضعیفی بوده در حالی که آنها در بسیاری از بازی ها، موقعیت های فراوانی را خلق می کنند. حتی زلاتان هم موقعیت های زیادی را از دست می دهد اما همچنان، وجود او برای منچستر یونایتد یک غنیمت بزرگ بوده و در صورت جدایی وی، یافتن یک جانشین در قد و قواره زلاتان بسیار دشوار است. در همین بازی با اورتون، آخرین راه چاره مورینیو برای فرار از شکست، انتقال آندر هررا از چپ به راست، ارسال توپ های بلند و مستقیم و مشارکت مروان فلینی در حملات بود.

پایانی بر رؤیای زلاتان در تئاتر رؤیاها؟

تاکتیک خود- انتقادی ژوزه مورینیو پس از تساوی ناامید کننده مقابل اورتون نیز تکرار شد. این بار نوک پیکان تیز انتقادات سرمربی منچستر یونایتد شامل حال لوک شاو شد. آقای خاص پس از تساوی با وست بروم نیز، از عملکرد هنریک مخیتاریان ابراز نارضایتی کرد. به اعتقاد وی، عدم آمادگی بدنی و عدم وجود اعتماد به نفس کافی نزد برخی از بازیکنان یونایتد، چنین نتایجی را رقم زده است. البته موج انتقادات مورینیو هنوز شامل حال زلاتان نشده (حداقل به طور علنی) اما با توجه به انتقادهای اخیر زلاتان از وضعیت یونایتد و شایعاتی مبنی بر جدایی وی، شاید آقای خاص به سراغ انتقاد از او نیز رفته و دیوار آهنین اطراف ایبرا را ویران کند.

مارک اوگدن نویسنده ارشد ESPN معتقد است که بابت گل های نجات بخشی که زلاتان در این فصل برای منچستر یونایتد و مورینیو به ثمر رسانده، باید به وی لقب «دکور ساز» را داد. وی به سرمربی یونایتد پیشنهاد داد که حداقل دو مهاجم را به خدمت بگیرد. یک بازیکن شماره ۱۰ سرعتی و یک مهاجم وسط مطمئن.

پایانی بر رؤیای زلاتان در تئاتر رؤیاها؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج