۵۰۸۳۴۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نمایندگان آمریکا: تهران را تحت فشار قرار دهیم

کارشناسان حاضر در نشستی در مجلس نمایندگان آمریکا خواستار آن شدند که دولت ترامپ تحریم را بخشی از سیاست در قبال ایران قرار دهد و تلاش برای بازرسی آژانس از مراکز نظامی ایران را ادامه بدهد.

خبرگزاری فارس: کمیته «نظارت و اصلاحات دولتی» مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه نشستی با موضوع «ارزیابی توافق هسته‌ای ایران» برگزار کرد.

«مایکل باربرو»، از اعضای هیئت رئیسه گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»، «دیوید آلبرایت»، رئیس موسسه علوم و امنیت بین‌الملل، مارک دابوویترز، عضو ارشد موسسه بنیاد دفاع از دموکراسی، «ری تکیه» عضو ارشد اندیشکده شورای روابط خارجی و «جیم والش»، اندیشکده مطالعات امنیتی مهمانان این نشست بودند.

«باربرو»، در این نشست مدعی شد که پس از گذشت یک سال از حصول برجام، ایران جسورانه در حال عمل علیه همسایگانش، ایران و متحدان این کشور است.

وی گفت: «اقدامات ایران در سوریه، عراق، بحرین، لبنان و یمن به وضوح تمایل ایران برای سلطه‌گری را نشان می‌دهد تا کشوری که می‌خواهد نیرویی مثبت در خاورمیانه باشد.»

«دیوید آلبرایت» گفت: «برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) بایستی به نحوی موثرتر اجرا شود، ضمن اینکه شرایط هسته‌ای آن بایستی تقویت شده و به نحوی بهتر مورد راستی‌آزمایی قرار گیرند.»

آلبرایت گفت که بخش عمده‌ای از این تلاش بایستی بر مشخص کردن عدم پایبندی ایران هم در برجام و هم در قطعنامه ۲۲۳۱ که برای تأیید این توافق صادر شده، متمرکز باشد.

وی مدعی شده که اجرای برجام در دوران دولت اوباما بسیار سهل‌گیرانه بوده و موارد نقض ایران را نادیده گرفته است. آلبرایت همچنین مدعی شد که دولت اوباما در سوءاستفاده ایران از گریزگاه‌های این توافق هسته‌ای و عدم قبول شرایط مربوط به راستی‌آزمایی نیز با ایران نرمش به خرج داده است.

آلبرایت در ادامه گفت که دولت ترامپ نباید روال دولت قبلی آمریکا در اجرای برجام را ادامه بدهد و بایستی مسیر جدیدی را برای محافظت بهتر از منافع آمریکا انتخاب کند.

رئیس موسسه علوم و امنیت بین‌الملل در ادامه اظهاراتش از خودداری ایران از اجازه دسترسی به سایت‌های نظامی‌اش انتقاد کرد و گفت که دولت ترامپ بایستی ایران را در این زمینه تحت فشار قرار دهد.

وی گفت: «دولت اوباما تصمیم گرفت مانع‌تراشی‌های ایران در برابر حق آژانس برای بازدید از مراکز نظامی را نادیده بگیرد. اما دولت ترامپ نباید خیره‌سری ایران در این مورد را نادیده بگیرد.»

مارک دابوویتز، نیز در اظهاراتش گفت که کنگره آمریکا بایستی نقش فعالی در نشان دادن مخاطرات تجارت با ایران داشته باشد.

«ری تکیه»، مدعی شد که ایران در بن‌بست قرار گرفته است. وی، در ادامه گفت که دولت ترامپ در چنین شرایطی بایستی سیاستی مشابه با رونالد ریگان، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در برابر شوروی سابق را پیش بگیرد.

ری‌ تکیه در توضیح گفت که ریگان برای دستیابی به یک توافق تسلیحاتی بهتر با شوروی سابق وارد مذاکره مجدد شد، اما در همان حال سیاستی جامع برای تضعیف حاکمیت شوروی به کار گفت.

تکیه گفت که وضع تحریم‌های اقتصادی بایستی یکی از جنبه‌های مهم هر گونه سیاست برای اعمال فشار بر ایران باشد. وی ادعا کرد که تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که آمریکا از ظرفیتی واقعی برای کشاندن اقتصاد ایران به لبه پرتگاه برخوردار است.

جیم والش، خاطر نشان کرد که ایران به تمامی تعهداتش در برجام پایبند بوده است.

والش خاطرنشان کرد که برجام مهم‌ترین هدف آمریکا در منطقه خلیج فارس که جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای است را محقق کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج