جاباما
۵۰۸۳۶۵
۵ نظر
۵۰۷۱
۵ نظر
۵۰۷۱
پ

زلزله ۵ ریشتری بار دیگر مشهد را لرزاند

مشهد خواب ندارد و زلزله ۵.۴ ریشتری ساعت ۳۷ دقیقه بامداد پنجشنبه هم گویا تیر خلاصی شد که خواب را بطور کامل از چشم شهروندان این کلانشهر و شهرهای اطراف کانون زلزله، از جمله فریمان، تربت جام، تربت حیدریه و سرخس ربود.

خبرگزاری ایرنا: مشهد خواب ندارد و زلزله ۵.۴ ریشتری ساعت ۳۷ دقیقه بامداد پنجشنبه هم گویا تیر خلاصی شد که خواب را بطور کامل از چشم شهروندان این کلانشهر و شهرهای اطراف کانون زلزله، از جمله فریمان، تربت جام، تربت حیدریه و سرخس ربود.

تصاویر دوربین های ترافیکی نه تنها ترددهای سطح شهر مشهد را خارج از شرایط عادی نشان می دهد بلکه محورهای خروجی از مشهد در مسیر چناران و نیز آزادراه باغچه نیز دارای ترافیک نیمه سنگین اما روان است.
در واقع بسیاری پس از وقوع این پس لرزه بزرگ، شهر را ناامن یافته و بر آن شده اند تا ساعات آینده را از این کلانشهر فاصله گرفته و تا زمانی که آب این لرزه ها و پس لرزه ها از آسیاب بیفتد نزد خویشاوندان و دوستان خود در شهرهایی که شرایط امن تری دارند، سکنی بگیرند.
در سطح شهر نیز جمعیت گسترده ای در اماکن اسکان اضطراری تدارک دیده شده از سوی ستاد مدیریت بحران و دستگاه های مختلف از جمله شهرداری اقامت گزیده اند و عده ای هم که تا قبل از این پس لرزه در منازل خود بودند با وقوع آن به بیرون از خانه ها آمده و ترجیح دادند شب را در خیابان و یا داخل خودروهای خود سپری کنند.
کوچه و خیابان ها اینک شاهد جمعیتی است که فرش و چادر سفری خود را بر زمین زده و با وجود سرمای هوا در فضای باز اقامت کرده اند.
تعداد خودروها و جمعیتی که سرگردان در حاشیه خیابان ها متوقف شده و هنوز تصمیم قطعی برای آنکه چه کنند نگرفته اند نیز قابل توجه است.
این گزارش می افزاید: این در شرایطی است که جمعیت زیادی نیز به سمت حرم مطهر رضوی در حرکت هستند و بخش زیادی از رواق ها و فضاهای تعیین شده از سوی آستان برای اسکان مردم، در این فضای معنوی نیز پر شده است.
پمپ های بنزین شهر هم مملو از صف خودروهایی است که در نوبت بنزین هستند که حال یا شب را در خودرو روشن سر کنند و یا به مقصدی غیر از منازل خود حرکت کنند.
فرماندار مشهد در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: این شرایط برای مشهد عادی نیست، تردد در خیابان های شهر و ورودی و خروجی های شهر زیاد و ترافیک قابل توجه است.
محمدرحیم نوروزیان افزود: مسیرهایی چون بلوار وکیل آباد و مسیرهای منتهی به محل نمایشگاه بین المللی مشهد که یکی از فضاهای اسکان اضطراری است از ساعاتی قبل دارای ترافیک سنگینی است.
وی گفت: بخشی از این تردد و حضور مردم در شهر و نیز جاده ها بی جهت است زیرا بارها و بارها کارشناسان و اهل فن در این زمینه اظهار نظر کرده اند که زلزله قابل پیش بینی نیست اما مردم با جدی گرفتن شایعاتی که در شبکه های مجازی دست به دست می شود، بر دامنه این ترس و اضطراب خود و دیگران می افزایند.
این مسئول خاطرنشان کرد : وقوع پس لرزه ها بعد از هر زلزله تا یکی دو روز محسوس و عادی است و مردم نیز باید ضمن رعایت احتیاط این نگرانی خود را مدیریت کنند.
از عصر چهارشنبه شایعه ای مبنی بر وقوع زلزله ای به بزرگی ۷.۵ ریشتر در حوالی ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد پنجشنبه در اغلب شبکه های مجازی دست به دست می چرخد که این امر به نگرانی مردم دامن زده است.
فرماندار مشهد گفت : این شایعات مبنای درستی ندارند و مردم باید به این مباحث اعتنا نکنند در عین آنکه رعایت احتیاط و شرایط ایمنی از ضرورت هاست.
وی افزود : هم اکنون بخشی از فضاهای اسکان اضطراری شهری تکمیل شده و بخشی هم آماده پذیرش مردم است و جای نگرانی هم از این ناحیه وجود ندارد و مردم باید آرامش خود را حفظ کنند.
بنا بر اعلام کانون لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران پس از زلزله ۵.۴ ریشتری ساعت ۳۷ دقیقه بامداد پنجشنبه، تا لحظه مخابره این خبر ۳۸ پس لرزه دیگر در شهر سفیدسنگ از توابع فریمان در ۱۰۰ کیلومتری مشهد به ثبت رسیده است که بیشترین آن ۳.۵ ریشتر و آخرین آن به بزرگی ۲.۳ در ساعت ۴ و ۲۳ دقیقه گزارش شده است.
زلزله ای به قدرت ۶ ریشتر در ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه پیش از ظهر چهارشنبه در منطقه ای در فاصله ۲۴ کیلومتری شهر سفیدسنگ رخ داد که تا نیمه شب بیش از ۱۰۰ پس لرزه داشت.

بر اثر این زمین لرزه یک نفر جان باخت و ۳۴ نفر از روستاییان منطقه مصدوم شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واین اخرین هم نیست وهمانطور که قبلا گفتم امسال سال پر زلزله ای داریم

      پاسخ ها

      • نه به چرندگویی

        از کجا می دونی؟ با اجنه ارتباط داری؟!!

    • بدون نام

      عذاب خداوند نازل شد بخاطر فسادی که در مشهد وجود داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش معلومه بدجور مشهدیا سوزوندنت.آبو بریز همونجا. ....

    • بدون نام

      کسی نگفت زودتر چون گفتن با شایعه برخورد میشه اما انگار جدی بوده دوباره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج