۵۰۸۳۷۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

منتقد سرشناس امریکایی به تهران می‌آید

گادفری چشایر منتقد، نویسنده و روزنامه‌نگار سرشناس امریکایی و رئیس پیشین حلقه منتقدان فیلم نیویورک در روزهای برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر به ایران می‌آید.

وب سایت آی ‌سینما: گادفری چشایر منتقد، نویسنده و روزنامه‌نگار سرشناس امریکایی و رئیس پیشین حلقه منتقدان فیلم نیویورک در روزهای برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر به ایران می‌آید. چشایر ۶۵ ساله ساخت یک فیلم بلند مستند را نیز در کارنامه خود دارد. او یکی از منتقدان امریکایی‌ست که درباره سینمای ایران بسیار نوشته و نقش پررنگی در معرفی آثار فیلمسازان ایرانی بخصوص عباس کیارستمی به مخاطبان امریکایی داشته است.
منتقد سرشناس امریکایی به تهران می‌آید

در سال ۲۰۱۱، او بعد از تماشای فیلم «جدایی» اصغر فرهادی ضمن اشاره به علاقه‌اش به سینمای ایران نوشته بود: «هر چند وقت یک‌بار با فیلم‌هایی خاص از سینمای ایران مواجه می‌شوم که تمایلم را برای حضور در جشنواره‌های بومی این کشور افزایش می‌دهد، اما موضوع اینجاست که متاسفانه این جشنواره‌ها نقش چندانی در دیده شدن فیلم‌های ایرانی در جامعه بین‌الملل ندارند.»

او در ادامه صحبت‌هایش افزایش تبلیغات، جذب مخاطبان جوان، افزایش انعطاف برای پذیرش انواع ژانر و دعوت از چهره‌های مشهور بین‌الملل در میان هیات داوران را از راه‌های افزایش سطح کیفی جشنواره فجر دانسته بود.

چشایر در سال ۱۹۹۱ به نیویورک نقل مکان کرد و از آن زمان با بعضی از معروف‌ترین نشریات بین‌المللی و داخلی امریکا از جمله «نیویورک تایمز»، «ورایتی»، «نیویورک پرس»، «ایندیپندنت ویکلی» و سایت «راجر ایبرت» همکاری داشته است.

منتقد امریکایی که همواره از علاقمندان سینمای عباس کیارستمی بوده است، بعد از درگذشت ناگهانی فیلمساز نامدار ایران با انتشار مقاله‌ای در ستایش کارگردان فیلم «کلوزآپ»، از خاطره اولین ملاقاتش با او در تهران اواخر دهه ۱۹۹۰ نوشت.

جشنواره جهانی فیلم فجر از یکم تا هشتم اردیبهشت در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج