۵۰۸۳۹۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ترامپ: اوباما با امضای برجام به آمریکا لطمه زد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با بیان این ادعا که باراک اوباما با امضای برجام به آمریکا و بسیاری از کشور های متحد آن در خاورمیانه لطمه زد، گفت: او با خروج نابهنگام از خاک عراق موجب پیدایش یک خلا امنیتی در این کشور و ظهور و به قدرت رسیدن داعش شده است.

خبرگزاری ایرنا: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با بیان این ادعا که باراک اوباما با امضای برجام به آمریکا و بسیاری از کشور های متحد آن در خاورمیانه لطمه زد، گفت: او با خروج نابهنگام از خاک عراق موجب پیدایش یک خلا امنیتی در این کشور و ظهور و به قدرت رسیدن داعش شده است.
ترامپ در دومین دیدار خود با «عبدالله» پادشاه اردن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با قدردانی از حمایت و میزبانی اردن از پناهجویان و آوارگان جنگ های داخلی، فراهم کردن زمینه بازگشت آوارگان و پناهندگان سوری به کشورشان را مسئولانه ترین نوع سیاست در رابطه با موضوع پناهندگان ذکر کرد.
وی مدعی شد که در دیدار با عبدالله بر سر مسئله صلح و بویژه صلح میان فلسطین و اسرائیل گفت وگو کرده و پادشاه اردن نیز ضمن قدردانی از میزبانی ترامپ این گفت وگو ها را موفق و سازنده توصیف کرد و درخصوص مسئله تروریسم افزود که تروریسم به قوم و ملت و یا باورهای عقیدتی خاصی محدود نمی شود.
رئیس جمهوری آمریکا در این کنفرانس خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص حمله شیمیایی اخیر در سوریه، اوباما را به کوتاهی در پایان بخشیدن به بحران این کشور متهم کرد و گفت که به نظر او ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا با کوتاهی در مورد تهدیدی که درباره عبور از خط قرمز با استفاده از سلاح های شیمیایی در این کشور کرده بود، سبب ادامه بحران سوریه شد و او حالا خود را مسئول می داند که این بحران را به هر طریقی به پایان برساند.
ترامپ در ادامه به کره شمالی و اقدامات تحریک آمیز این کشور به عنوان یکی دیگر از مسئولیت های عمده ای که با آن روبرو است، اشاره کرد و افزود: این موضوع نیز به نظر من بحرانی است که سال ها پیش امکان یافتن راه حلی برای آن وجود داشته است اما دولت های قبلی آمریکا در این زمینه نیز کوتاهی کرده اند.
ترامپ همچنین درخصوص سیاست های مربوط به سوریه، خود را فردی انعطاف پذیر توصیف کرد که در صورت ضرورت حاضر به تغییر مواضع خود هست. وی اضافه کرد که مشاهده کودکانی که به گفته او در اثر بمباران های شیمیایی اخیر جان خود را از دست داده اند، دیدگاه و رویکردش در مورد سوریه را دگرگون کرده و حالا در این رابطه احساس مسئولیت ویژه ای می کند.

وی با این مقدمه که او در اساس با دخالت آمریکا در خاورمیانه مخالف بوده است، بار دیگر دولت اوباما را به خروج نابهنگام از خاک عراق متهم کرد و مدعی شد که این خروج موجب پیدایش یک خلا امنیتی در این کشور و ظهور و به قدرت رسیدن داعش شده است.

ترامپ گفت : اتفاقات چند هفته اخیر بخصوص در سوریه، نگاه و تصمیم گیری او در مورد خاورمیانه را دگرگون کرده و تلویحا به امکان دخالت گسترده در این منطقه اشاره کرد.
وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران که بار دیگر از او پرسیدند آیا موضع او در رابطه با دخالت نکردن نظامی در کشورهای خاورمیانه با واقعه شیمیایی روز گذشته تغییر کرده است، افزود: من همیشه گفته ام که هرگز حاضر نیستم از پیش اعلام کنم که چه اقدامات نظامی را در نظر دارم.

در ادامه خبرنگاری با این ادعا که شبه نظامیان ایرانی درحال حاضر از دولت بشار اسد در سوریه حمایت می کنند، از رئیس جمهوری آمریکا در مورد سیاست های او در قبال ایران پرسید و او در پاسخ، به برجام و اینکه دولت باراک اوباما در امضای این توافقنامه به آمریکا و بسیاری از کشورهای متحد آن در خاورمیانه لطمه زده است، اشاره کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج