۵۰۸۳۹۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

جابر در مسیر بختیار و افشین؟

افول جابر انصاری در استقلال اتفاق خوشایندی نیست. این بازیکن با کیفیت پس از پایان دوران مصدومیتش هرگز نتوانست همچون گذشته مرد اول آبی‌ها در خط آتش باشد و کار برای ورود او به ترکیب اصلی استقلال به حدی سخت شده که اکنون حتی مجتبی حقدوست هم شانس بیشتری نسبت به شماره ۱۱ دارد.

ایران ورزشی: افول جابر انصاری در استقلال اتفاق خوشایندی نیست. این بازیکن با کیفیت پس از پایان دوران مصدومیتش هرگز نتوانست همچون گذشته مرد اول آبی‌ها در خط آتش باشد و کار برای ورود او به ترکیب اصلی استقلال به حدی سخت شده که اکنون حتی مجتبی حقدوست هم شانس بیشتری نسبت به شماره ۱۱ دارد. شاید اگر انصاری با آن مصدومیت ناگهانی مواجه نمی‌شد اکنون می‌توانست به حضور در ترکیب تیم ملی هم امیدوار باشد اما رسیدن به چنین ایده‌آل‌هایی برای او دیگر به رویا می‌ماند و شاید فصل آینده دیگر این بازیکن خوشفکر را در ترکیب آبی‌ها نبینیم.

جوان‌های استقلال در هفته‌های اخیر به حدی درخشیده‌اند که دیگر کسی حالی از جابر انصاری، هافبک-مهاجمی که روزگاری امید اول آبی‌ها در خط حمله بود، نمی‌پرسد. جابر بازیکنی بود که استقلال هرگاه در خط حمله و خط میانی با کمبود نیرو مواجه می‌شد در نقش ناجی قد علم می‌کرد و به تمام نیازهای تیمش پاسخ می‌داد. حالا همان بازیکن که چشم و چراغ منصوریان بود به گزینه‌ای درجه چندم در استقلال بدل شده است.

جابر در حالی چنین وضعیتی را تجربه می‌کند که فصل پیش هم بازیکن مورد علاقه پرویز مظلومی بود و بازی‌های زیادی را در ترکیب استقلال انجام داد و درخشش‌اش به حدی فزونی گرفت که تا پای دعوت به تیم ملی هم پیش رفت. فصل جاری اما برای شماره 11 استقلال هرگز خوب پیش نرفته است و انصاری دلیل غیبت‌های طولانی‌اش در ترکیب استقلال را مصدومیت می‌داند درحالی که او زمان قابل توجهی است که از بند آسیب‌دیدگی رها شده و می‌تواند برای استقلال بازی کند.

منصوریان اما برای میدان دادن به جابر چالش‌های بسیاری پیش رو دارد و همین امروز که کاوه رضایی در ترکیب استقلال نیست، امید نورافکن هم با غیبت خود از حجم بازیکنان پرتعداد خط میانی کاسته و احتمالا برای محسن کریمی هم نمی‌توان سهم آنچنانی از بازی در ترکیب قایل بود اما جابر همچنان برای ورود به ترکیب استقلال راه دشواری پیش رو دارد و حتی بهنام برزای هم که ابتدای فصل جزو پر شانس‌های استقلال محسوب نمی‌شد اکنون اقبال بیشتری در قیاس با این بازیکن برای ورود به ترکیب تیمش دارد.

کار برای انصاری تا جایی سخت و حاد شده که منصوریان بازیکن نه چندان تاثیرگذاری همچون مجتبی حقدوست را هم به او ترجیح می‌دهد، حال فرشید اسماعیلی که جای خود دارد.

مشارالیه با گلی که در شهرآورد به ثمر رساند و نمایش تحسین‌برانگیزی که ارائه کرد جایی برای فکر کردن منصوریان به دیگر بازیکنان باز نگذاشت. در واقع اگر بخواهیم درباره ترکیب استقلال شفاف و بی‌پرده حرف بزنیم باید بگوییم که سرمربی آبی‌ها در شرایطی که همه بازیکنانش را در اختیار داشته باشد از زوج قربانی و کاوه رضایی در خط حمله استفاده می‌کند و در پست هافبک‌های هجومی نیز از بازیکنانی همچون اسماعیلی، حقدوست، محسن کریمی، بهنام برزای و کمی عقب‌تر از ابراهیمی، نورافکن و فرشید باقری بهره می‌گیرد. یعقوب کریمی هم در این دایره قرار دارد و به نظر می‌رسد تنها بازیکنی که اقبال کمتری در مقایسه با دیگر بازیکنان دارد، همین شماره ۱۱ است. انصاری وضعیتی را تجربه می‌کند که بی‌شباهت با آنچه برای آرش افشین و بختیار رحمانی رقم خورد نیست.

البته او به لحاظ فنی صدها پله جلوتر از آرش افشینی است که حتی در حد و اندازه تیم دوم استقلال هم نبود اما سرنوشت برای او همانگونه رقم می‌خورد که برای افشین و بختیار رحمانی خورده بود.

گرچه جابر امروز احتمالا می‌تواند پس از مدت‌ها در ترکیب استقلال قرار بگیرد اما بعید نیست که ادامه این شرایط او را به سمت درهای خروجی استقلال نزدیک کند و منصوریان هم مانعی سد راه این بازیکن برای پیوستن به دیگر تیم‌ها نباشد و رضایتنامه‌اش برای فصل بعد صادر شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روزنامه تفرقه افکن درخدمت غیر ورزش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج