جاباما
۵۰۸۴۱۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فناوری دنیا را در خود بلعیده است

چند سالِ پیش «مارک اندرسون» گفت: «نرم‌افزار دنیا را می‌خورد» اما نتوانست ثابت کند. اما امروز می‌توان با سند گفت فناوری دنیا را در خود بلعیده است.

خبرآنلاین: چند سالِ پیش «مارک اندرسون» گفت: «نرم‌افزار دنیا را می‌خورد» اما نتوانست ثابت کند. اما امروز می‌توان با سند گفت فناوری دنیا را در خود بلعیده است.

با نگاه به ۵ فصل گذشته منتهی به ۲۰۱۷ پنج کمپانی برتر ازنظر ارزش بازار / Market Caps را می‌توان مشاهده کرد که همگی در بخش فناوری مشغول فعالیت هستند. درست ۱۱ سال پیش یعنی سال ۲۰۰۶ فقط یکی از ۵ کمپانی برتر از بخش فناوری بود که همگان آن را می‌شناسیم: «مایکروسافت»!

اگر نمودار زیر را مشاهده کنید همه‌چیز را به خوبی متوجه می‌شوید:

فناوری دنیا را در خود بلعیده است

تا سی و یکم مارس ۲۰۱۷ اپل با ۷۵۴ میلیارد دلار ارزش بازار در رده اول برترین کمپانی جهان قرار داشته و به دنبال آن، گوگل با ۵۷۳.۶ میلیارد دلار، مایکروسافت با ۵۰۹.۶ میلیارد دلار، آمازون با ۴۲۳.۶ میلیارد دلار و فیس بوک با ۴۱۰.۹ میلیارد دلار جای گرفته‌اند.

اما ۱۱ سال پیش اکسون موبیل از بخش انرژی، جنرال الکتریک در بخش صنایع، مایکروسافت در بخش فناوری، بریتیش پترولیوم در بخش انرژی و سیتی گروپ در بخش بانکی رده‌های اول تا پنجم برترین‌ها را به خود اختصاص داده بودند و حالا تاج سروری متعلق به بخش فناوری است که هر ۵ رده اول را از آنِ خودکرده است.

نکته قابل‌توجه اینکه اکسون موبیل با ۳۴۷ میلیارد دلار در رده ششم جدول ۲۰۱۷ قرارگرفته که ۱۵ درصد کمتر از فیس بوک ارزش دارد که پنجم است.

به گفته کارشناسان بعید است این رنکینگ به این زودی تکان بخورد و همچنان بخش فناوری روی قله خواهد ایستاد.
فناوری دنیا را در خود بلعیده است

درحالی‌که سایر کمپانی‌ها در رِنج خود ایستاده‌اند (البته افت ثروت جنرال الکتریک، سیتی گروپ و بریتیش پترولیوم مشهود است)، کمپانی‌های فناورانه خوش درخشیده و ثروت خود را در یک رکوردزنی تاریخی افزایش داده‌اند.

ارزش بازار فیس‌بوک از 4 میلیارد دلار به رقم 410 میلیارد رسیده است که رشدی 1000 درصدی را نشان می‌دهد و آمازون نیز رشدی 3000 درصدی را تجربه کرده است.

لازم به یادآوری است فعلاً در میانه راه انقلاب فناوری هستیم و موج بعدی اتوماسیون و اپلیکیشن است که بخش فناوری را ثروتمندتر خواهد ساخت.

از سوی دیگر بخش حمل‌ونقل با خودروهای خودران در حال تکان خوردن است و بخش خانه‌سازی نیز به‌سوی توسعه سریع‌تر و ارزان‌تر گام برمی‌دارد و ممکن است رهبران این بخش‌ها نیز در دهه‌های بعد خود را به قله برسانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج