۵۰۸۴۴۲
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

سنگ‌ اندازی ناکام در مسیر فرزند‌ ارشد هاشمی

عزم محسن هاشمی برای حضور درانتخابات مجلس جزم است و گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اعتدالیون تردیدی در ثبت‌نام او به‌عنوان نفر اول لیست انتخابات یا همان سرلیست ندارند، چرا که فرزند ارشد آیت‌ا... هاشمی در هر جایگاهی حضور داشته، توانایی‌های خود را به اثبات رسانده است.

روزنامه آرمان - مطهره شفیعی: ‌عزم محسن هاشمی برای حضور درانتخابات مجلس جزم است و گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اعتدالیون تردیدی در ثبت‌نام او به‌عنوان نفر اول لیست انتخابات یا همان سرلیست ندارند، چرا که فرزند ارشد آیت‌ا... هاشمی در هر جایگاهی حضور داشته، توانایی‌های خود را به اثبات رسانده است.
اطمینان به پسر ارشد چنان است که آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی در وصیتنامه‌اش محسن هاشمی را به‌عنوان وصی خود تعیین و وصایای شرعی خود را مکتوب کرده بودند، چرا که پدر به‌خوبی می‌دانست فرزندش جز اعتلای کشور و رضایت مردم در مسیر دیگری حرکت نمی‌کند. در کارنامه فعالیت‌های محسن هاشمی هم شناخت پدر نمایان است، چه آن زمان که پدر در دوران پیش ازانقلاب به سبب فعالیت‌هایش برای رهایی کشور از جور رژیم شاه ۳ سال در زندان بود و محسن هاشمی نوجوان نقش پدری برای خواهران و برادرانش ایفا می‌کرد و کمک‌حال مادر بود و چه زمانی که در مترو حضور داشت و بدون توجه به گرایشات سیاسی رئیس‌جمهور و شهردار، تلاش خود را معطوف به ساخت‌وساز و توسعه مترو کرد. آیت‌ا... هاشمی به واسطه مسئولیت‌های مهمی که داشت، به‌خوبی می‌دانست کشور در زمان حال و آینده به چه نیاز دارد، بنابراین پسر ارشد خود را تشویق به آموختن صنایع جدید وموشکی کرد، به نحوی که محسن تا پایان اجرای قطعنامه و آزادی آزادگان در خدمت صنعت دفاعی کشور بود و بسیاری معتقدند ساخت موشک‌های سجیل و شهاب، یادگار دوران فعالیت محسن هاشمی در صنایع موشکی است.
پس از رحلت امام خمینی (ره) و جلوس آیت‌ا... هاشمی بر کرسی ریاست‌جمهوری فاز جدید خدمت و کمک‌رسانی محسن هاشمی به هموطنانش آغاز شد، به نحوی که در دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور حضور یافت و هر آنچه توانست در راستای کمک به رفع مشکلات و شناسایی نارسایی‌ها انجام داد، اما بی‌تردید نمی‌توان بدون درنظر گرفتن محدودیت‌های آن دوران به بررسی عملکرد پسر ارشد آیت‌ا... پرداخت. او در مدت حضور در بازرسی، حدود ۵۰۰ گزارش مکتوب و مؤثر از وضع تولید، صادرات، طرح‌ها و پروژه‌ها، بوروکراسی دولتی، معضلات اقتصادی و موانع پیشرفت کشور و مشکلات مردم با دید واقع‌بینانه و به کمک همکارانش تدوین کرد که تاثیر مفیدی در بهبود روند کاری دولت داشت.
خوشفکری و پشتکار محسن هاشمی در بازرسی‌ویژه باعث شد مسئولیت مهم «رئیس دفتر رئیس‌جمهور» به او سپرده شود. پس از آن بود که به مترو رفت و با شش شهردار از خطوط سیاسی مختلف، از کرباسچی گرفته تا احمدی‌نژاد و قالیباف کار کرد و توانست چهار دستگاه حفار اتوماتیک تونل را در خطوط ۳، ۶ و ۷ مترو فعال کند. او این مسئولیت را بعد از ۲۰ سال کار و در حالی که ماحصل اقداماتش ۱۳۰ کیلومتر خطوط مترو و ۸۰ ایستگاه با سه میلیارد سفر را به همراه داشت، به دلیل عدم همکاری دولت وقت در تامین بودجه مترو، به مدیر بعدی تحویل داد که همین حضور و پایان نشان می‌دهد که محسن هاشمی فراتر از سیاسی‌کاری و حضور مخالفان و موافقان تنها به پیشرفت فکر کرده است. پس از آن بود که محسن هاشمی به دانشگاه آزاد رفت و معاونت عمرانی را پذیرفت که تا به امروز هم درآن معاونت حضور دارد.
سربلندی محسن‌هاشمی و سرافکندگی همراه‌نماها
محسن هاشمی برنامه‌های زیادی برای آبادانی بیشتر شهر تهران داشت و هنوز هم دارد. با آغاز کار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی جدی‌ترین گزینه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان برای شهرداری تهران بود. ۱۷شهریور ۱۳۹۲ و در جریان انتخاب شهردار توسط شورای شهر تهران، در دور اول رأی‌گیری قالیباف و محسن هاشمی هریک موفق به کسب ۱۵رأی شدند و یک رأی سفید به صندوق انداخته شد. در دور دوم رأی‌گیری، قالیباف با کسب ۱۶ رأی در مقابل ۱۴ رأی محسن هاشمی و یک رأی سفید برای سومین دوره چهارساله شهردار تهران شد. گفته شد که حسین رضازاده که در دور اول به هاشمی رأی داده بود، در دور دوم رأی ممتنع داده و الهه راستگو که دور اول رأی ممتنع داده بود، در دور دوم به محمدباقر قالیباف رأی داد. اکنون محسن هاشمی همچنان سربلند است و آنانی که در آن روز بر خلاف تعهد عمل کردند، چهره خوبی ندارند.
سنگ‌اندازی در مسیر محسن هاشمی
بی‌اخلاقی و عدم تعهد برخی در سال ۹۲ سبب نشد تا محسن هاشمی از پیمودن ادامه مسیر اعتلای کشور که پدر از چهره‌های اصلی آن بود، انصراف دهد، بنابراین برای حضور در انتخابات شورای شهر پنجم ثبت‌نام کرد. برخی به‌خوبی واقف بودند که مغر متفکر پسر ارشد آیت‌ا... هاشمی مخل رسیدن آنها به اهداف سیاسی‌شان است که با پیشرفت و رفاه مردم تناسبی ندارد، بنابراین شروع به شانتاژ خبری و سنگ‌اندازی در مسیر حرکت محسن هاشمی کردند، از جمله اینکه تلاش داشتند چنین القا کنند معاون عمرانی دانشگاه آزاد باید برای حضور در انتخابات از جایگاه خود انصراف دهد، اما دیروز فرزند آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی گفت: طبق قانون برای حضور در انتخابات شورای شهر، لزومی بر استعفایم از معاونت عمرانی دانشگاه آزاد وجود ندارد. محسن هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر استعفای وی از معاونت عمرانی دانشگاه آزاد برای ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر اظهار کرد: از توجه رسانه‌ها به انتخابات شوراها تشکر می‌کنم، اما مطابق با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و اصلاحات آن، معاونان دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به استعفا جهت کاندیداتوری در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیستند.
وی افزود: در ماده ۲۸ قانون و اصلاحیه آن، ۱۰ شخصیت حقوقی که معاونان آنها ملزم به استعفا هستند، ذکر شده است، اما تنها رئیس دانشگاه آزاد و روسای شعب دانشگاه‌های غیردولتی ملزم به استعفا قبل از کاندیداتوری هستند و درباره معاونان آن موضوعی ذکر نشده است. هاشمی در پایان با تاکید بر اینکه در انتخابات مجلس نیز لزومی بر استعفای معاونان دانشگاه آزاد وجود ندارد، اظهار کرد: صلاحیت بنده توسط هیات‌های اجرایی در سال ۹۴ نیز تایید شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهران

      درود بر شرفت دوستت داریم وپشتیبان شما هستیم

    • jon

      خاندان هاشمی سر و ته یک کرباسن

    • بدون نام

      فصل آقا زاده هاست شما هم تشریف بیاورید بسم ا.. ارث و میراثه دیگه مال خودتونه....

    • بدون نام

      جناب اخبارداغ تو هم طرفدار بعضی ها هستی که نظرها ی انتقادی آنها رو منتشر نمی کنی ،یا درشو ببند یا بیطرف باش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج