جاباما
۵۰۸۴۶۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تداوم خوش‌بینی‌ ها در بازار آتی سکه

روزنامه جهان اقتصاد نوشت: در معاملات روز چهارشنبه قیمت های جهانی اونس طلا و سکه نقدی در بازار سکه تهران نسبت به روز گذشته تغییر چندانی را نداشتند و قیمت دلار در بازار ارز نیز هم چنان در کانال قیمتی ۳۷۰۰ تومان ودر بازه نوسانات محدودی قرار داشت.

روزنامه جهان اقتصاد نوشت: در معاملات روز چهارشنبه قیمت های جهانی اونس طلا و سکه نقدی در بازار سکه تهران نسبت به روز گذشته تغییر چندانی را نداشتند و قیمت دلار در بازار ارز نیز هم چنان در کانال قیمتی ۳۷۰۰ تومان ودر بازه نوسانات محدودی قرار داشت.

تقویت خوش بینی ها نسبت به روند صعودی اونس طلای جهانی و حمایت حقوقی های بازار آتی سکه از موقعیت های خرید خود موجب جهش قیمتی سررسیدهای بازار آتی سکه شد. قرار گرفتن قیمت های اونس طلا و سکه نقدی در بالای سطوح روانی ۱۲۵۰ دلار و یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان از مهم ترین دلایل تقویت انتظارات صعودی در میان فعالان بازار است و همین امر به افزایش تعداد موقعیت های باز برای سومین روز متوالی منجر شد.

در نبود نظارات نهادهای حکومتی، عمق کم بازار و عدم شفافیت در بازار های سکه نقدی و آتی سکه موجب تشدید ریسک برای معامله گران خرد شده است سفته بازان سکه نقدی با تغییر میزان حباب سکه نقدی و معامله گران عمده و حقوقی های بازار آتی سکه نیز نیز با تغییر فواصل قیمتی میان سررسیدها توانسته اند شرایط را علی رغم عدم همراهی شرایط بنیادین به نفع خود رقم بزنند به توصیه معامله گران خبره و با تجربه در چنین شرایطی پرهیز از ترید احساسی و رعایت اصول مدیریت سرمایه و صبر نمودن تا مشخص شدن سمت وسوی بازار برای ورود به بازار می تواند گزینه خوبی برای معامله گران خرد باشد.

در شرایط کنونی به نظر می رسد که ملاحظات اقتصاد سیاسی ناشی از انتخابات پیش رو به مهم ترین مانع بر سر راه افزایش قیمت های ارز وسکه مبدل شده است وباتشدید شرایط احتیاطی، انتظارات صعودی معامله گران را تا حدود زیادی تعدیل نموده است اما انتظارات صعودی بازار برای ماه های پس از انتخابات هم چنان پابرجا است تقویت ریسک سیاسی پس از انتخابات ایالات متحده و لبریز شدن صبر مقامات بلند پایه سیاسی کشور برای آغاز اصلاحات اقتصادی دولت در تعدیل نرخ سود بانکی و یکسان سازی نرخ ارز از ماه های قبل بازار طلای داخلی را در نبود حساسیت امنیتی سفته بازان بزرگ را راهی بازار سکه نقدی و آتی سکه کرده است موضوعی که تشدید حباب مثبت سکه نقدی و افزایش فواصل قیمتی میان سررسیدهای بازار آتی سکه را به دنبال داشته است.

در حالی که قیمت دلار در بازار ارز روزهای نسبتا با ثباتی را سپری می نماید بازارآتی سکه هم چنان از روند قیمت جهانی طلا فرمان می گیرد بازارهای جهانی طلا نیز هم چنان بر دیدار اقای ترامپ با همتای چینی خود و آمار اشتغال ماهانه در ایالات متحده تمرکز نموده اند و رشد تقاضای محافظه کارانه طلا قبل از این دیدار موجب قرار گرفتن قیمت اونس طلا در بالاترین سطح خود در یک ماهه گذشته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج