۵۰۸۴۹۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کاهش سفرهای دریایی در نوروز امسال

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به کاهش ۶ درصدی ورود و خروج مسافر دریایی در نوروز ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل، ورود نخستین کشتی کروز به کشور را فصل جدیدی در سفرها و گردشگری دریایی کشور دانست.

خبرگزاری فارس: عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به کاهش ۶ درصدی ورود و خروج مسافر دریایی در نوروز ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل، ورود نخستین کشتی کروز به کشور را فصل جدیدی در سفرها و گردشگری دریایی کشور دانست.
محمد راستاد بیان کرد: با آغاز طرح سفرهای نوروزی، از ۲۵ اسفند‌ماه سال گذشته تا روز ۱۴ فروردین‌ماه امسال، ۳ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۲۳۷ ورود و خروج مسافر دریایی در کشور ثبت شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، حدود ۶ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به کاهش ۷ درصدی گردشگران دریایی در مدت زمان یاد شده اظهار کرد: در این برهه زمانی، تردد ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۲۲۶ نفر گردشگر دریایی نیز به ثبت رسید.

راستاد درباره علت کاهش آمار مسافر و گردشگر دریایی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته، تاکید کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی و وقوع طوفان‌های بزرگ در سواحل کشور، ۵ روز کامل نتوانستیم گشت، سفر و تفریح دریایی داشته باشیم‌ بنابراین با وجود تدابیر و اقداماتی که برای نوروز امسال اندیشیده شده بود، شاهد کاهش آمارها بودیم اما با این وجود،‌ به دلیل همان تدابیر شرایطی ایجاد شد که سفرها و گشت‌ها و تفریحات دریایی در ایمنی کامل انجام شود.

‌به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی‌ از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ۹۶، ورود و خروج ۵۳۵ هزار و ۸۲۴ دستگاه خودروی مسافران از طریق بنادر کشور و با استفاده از شناورها با افزایش ۵ درصدی به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: در مجموع، نوروز امسال ۶۹ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۸ هزار و ۸۲۰ صندلی، ۵۳ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل هزار و ۹۱۲ دستگاه خودرو و سه هزار و ۳۶۸ فروند شناور تفریحی در شمال و ۸ هزار و ۶۰۶ شناور تفریحی در جنوب کشور ‌به مسافران و گردشگران دریایی خدمت‌رسانی کردند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر همچنین با اعلام ورود نخستین کشتی کروز به کشور گفت: با این رویداد، فصل جدیدی در سفرهای دریایی و گردشگری دریایی کشور رقم می‌خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج