۵۰۸۵۲۰
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

افتتاح قطار حومه‌ای تهران - ورامین- گرمسار

قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار همزمان با سفر رئیس جمهوری به سمنان و با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در محل راه آهن شهرستان گرمسار بهره برداری شد.

خبرگزاری ایرنا: قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار همزمان با سفر رئیس جمهوری به سمنان و با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در محل راه آهن شهرستان گرمسار بهره برداری شد.
فرماندار گرمسار روز پنجشنبه در آیین بهره برداری این طرح ریلی افزود: با بهره برداری از این طرح ملی تمهیدات لازم برای تسهیل رفت ‌و آمد مردم این شهرستان به تهران و ورامین فراهم شده است.
داریوش طاهری اظهارداشت : خطوط ریلی این قطار در ایستگاه مرکزی تهران، ایستگاه شهریور، جوانمرد قصاب، ورامین و گرمسار در تردد است.
طاهری طول مسیر ریلی این طرح را ۱۱۴ کیلومتر ذکر کرد و گفت : برای ساخت‌وساز عمرانی و زیرساختی این طرح به ازای هر کیلومتر ریل بدون پل، یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
فرماندار گرمسار با اشاره به وجود پل‌های متعدد در طول مسیر، خاطرنشان کرد : حدود به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح قطار حومه‌ای تهران- گرمسار هزینه شده است.
وی تصریح کرد : در صورت استقبال شهروندان استان سمنان تمهیدات لازم برای تردد بیشتر قطار در این مسیر در نظر گرفته می‌شود.
وی یادآور شد : آیین کلنگ زنی این طرح در مردادماه سال ۸۶ انجام گرفت و تا پایان دوره دولت دهم این طرح با مدیریت شرکت راه‌آهن ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
فرماندار گرمسار با اشاره به مصوبه هیئت‌وزیران در رابطه بهره برداری این طرح گفت: این طرح در دولت یازدهم به شرکت متروی تهران واگذار شد و در ابتدای سال ۹۴ دوباره به شرکت راه‌آهن تحویل داده شد.
وی با تأکید بر مزایا و برکات افتتاح این طرح خاطرنشان کرد: افتتاح قطار حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار برای این شهرستان توسعه پایدار و پیشرفت همه‌جانبه ایجاد خواهد کرد و جمعیت بسیاری از مردم ساکن در تهران به این شهرستان سرازیر می‌کند.
طاهری توسعه اقتصادی و کاهش هزینه را از فواید دیگر این طرح برشمرد و گفت: قطار حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار می‌تواند ظرفیت خوبی را برای اشتغال‌زایی در این شهرستان تأمین کند.
فرماندار گرمسار با قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی در ساخت و افتتاح این طرح، افزود: تاکنون بیش از ۶۰ جلسه با محوریت طرح قطار حومه‌ای تهران - ورامین- گرمسار در فرمانداری این شهرستان، استانداری و وزارت راه و شهرسازی برگزارشده است.
در سفر رئیس جمهوری به استان سمنان بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۸طرح با اعتباری نزدیک به ۱۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس برنامه ریزی شده است.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید در قالب بیست و ششمین سفر استانی روز سی و یکم فرودین ۹۵ مهمان مردم سمنان بود.
استان سمنان با ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفر جمعیت، مجموعه ای از کویر، جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر ۸۰ درصد تولید نمک، حدود ۴۵ درصد تولید گچ و بیش از ۹۰ درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.

استان سمنان ۹.۷ میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و ۳۵۲ هزار هکتار عرصه های جنگلی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هنوز خط سوم تکمیل نشده افتتاح میکنن واقعأ که ... خط سوم از تهران تا ری هنوز کلی کار داره

    • بدون نام

      دستشون درد نکنه

    • محمد

      دروغی دیگر از دولت راستگویان
      هنوز 50 درصد هم پیشرفت نداشته چطور راه اندازی شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج