جاباما
۵۰۸۵۴۰
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

جعبه ابزار جالب و بی نظیر قرن نوزدهمی

هر نجار خوبی یک جعبه ابزار دارد اما هیچکس تاکنون چنین جعبه ابزاری برای خود نساخته است.

برترین ها: هر نجار خوبی یک جعبه ابزار دارد اما هیچکس تاکنون چنین جعبه ابزاری برای خود نساخته است. این جعبه ابزار وقتی بسته است ابعاد ۵۰ سانتیمتر در یک متر و وقتی باز می شود ۱×۱ متر است و می تواند ۳۰۰ ابزار را درون محفظه بادقت ساخته شده چوبی خود نگه دارد.

علاوه بر اینکه خود جعبه ظاهر جالبی دارد، تاریخ طولانی نیز دارد و به همین دلیل در اسمیتسونیان نمایش داده می شود. این جعبه ابزار توسط نجار و پیانوساز، استادلی ساخته شد. استادلی در سال 1853 در لوول در ماساچوست متولد شد و در سال 1861 در پیاده نظام ماساچوست ثبت نام کرد و به عنوان زندانی جنگی در تگزاس نگه داشته شد. او درحال کار برروی یک ارگ و پیانو بین سال های 1890 و 1920 جعبه ابزار مبتکرانه خود را طراحی کرد.
استادلی جعبه ابزار را طوری طراحی کرد که هم ابزارهای خودش و هم مجموعه ای از ابزارهای دستی قرن ۱۹ را نگهداری کند و با دقت و پشتکار زیاد سیستم هوشمندانه ای ساخت تا همه چیز را در فضای نسبتا کوچکی جمع کند. طبقات پشت و رو، محفظه های مخفی و لایه های متعدد همه چیز را کاملا پنهان می کرد و مانند یک پازل در کنار هم قرار می داد. هر ابزار فضای مناسب خود را دارد و حتی وقتی در جای خودش قرار می گیرد صدای کلیک می دهد. این جعبه ابزار که خودش یک اثر هنری است پر از جزئیات است و درحالت خالی ۳۲ و درحالت پر ۷۰ کیلوگرم وزن دارد به این معنی که یک تیم کامل برای حرکت دادن آن نیاز است.
استادلی قبل از مرگش در سال ۱۹۲۵ آن را به دوستش داد. پیتر هاردویک نوه دوستش، جعبه ابزار را به موزه ملی تاریخ آمریکای موسسه اسمیتسونیانن در اواخر دهه ۱۹۸۰ امانت داد. اما بعدها توسط یک کلکسیونر خصوصی به مبلغ نامعلومی فروخته شد اما اگر تصور کنید که تنها یک ابزار از این مجموعه در سال ۷۰۰ دلار در سال ۱۹۹۳ قیمت گذاشته شده می توانید تصور کنید هاردویک چه مبلغ گزافی برای آن دریافت کرده است. صاحب فعلی هنوز گاهی آن را به موزه تاریخ ملی آمریکا قرض می دهد.
جعبه ابزار جالب و بی نظیر قرن نوزدهمی
جعبه ابزار جالب و بی نظیر قرن نوزدهمی
جعبه ابزار جالب و بی نظیر قرن نوزدهمی
جعبه ابزار جالب و بی نظیر قرن نوزدهمی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج