۵۰۸۵۴۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نماینده مردم اهواز:

خوزستان نیازمند توجه ویژه دولت است

نماینده مردم اهواز، حمیدیه و باوی درمجلس شورای اسلامی گفت: به رغم تلاش های ارزنده و خدمات صادقانه مجموعه دولت تدبیر و امید در سطح ملی، اما به دلیل عمق محرومیت در این استان، نیازمند توجه جدی دولت هستیم.

خبرگزاری ایرنا: نماینده مردم اهواز، حمیدیه و باوی درمجلس شورای اسلامی گفت: به رغم تلاش های ارزنده و خدمات صادقانه مجموعه دولت تدبیر و امید در سطح ملی، اما به دلیل عمق محرومیت در این استان، نیازمند توجه جدی دولت هستیم.

جواد کاظمی نسب الباجی شامگاه چهارشنبه در شورای اداری خوزستان با حضور معاون اول رییس جمهوری با اشاره به مطالبات و مشکلات مردم اهواز و خوزستان درحوزه های مختلف گفت: رفع این محرومیت ها همت بلند و اراده محکم دولت به ویژه معاون اول رئیس جمهوری به عنوان فرمانده ستاد مقاومتی و چهره مورد اعتماد مقام معظم رهبری و رییس جمهوری را می طلبد.

وی اضافه کرد: تنوع و گستردگی فعالیت ها درحوزه صنعت یکی از مولفه های توسعه استان و عرصه مهم رونق تولید و اشتغال استان است.

الباجی ادامه داد: به دلیل سیاست ها و رویکردهای غلط دولت گذشته در ابعاد بین المللی و داخلی، شاهد رکود و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی و کارگاه ها به ویژه کارخانجات بزرگ در اهواز و خوزستان از جمله گروه ملی صنعتی فولاد خوزستان، لوله سازی اهواز، صنایع نیشکر هفت تپه و غیره بودیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 400 واحد صنعتی و کارگاهی و 14شهرک صنعتی در استان نیمه تعطیل یا تعطیل هستند، تصریح کرد: این امر علاوه بر کاهش تولید موجب بیکار شدن هزاران نفر و تحمیل بدهی کلان بر این واحدها شده است.

الباجی توضیح داد: انتظار می رود برای توانمند سازی این واحدها در قالب یک طرح ضربتی با تخصیص اعتبار ویژه، بخشی از موانع ایجاد شده در صنعت آسیب دیده خوزستان برطرف شود.

وی بیان کرد: بسیاری از صنایع بزرگ و تولیدی خوزستان به ویژه درحوزه پتروشیمی ها، نیشکر و فولاد، وابسته به صندوق بازنشستگی کشور و بانک هاست به همین دلیل با توجه به تمرکز دخل و خرج و فرایند تصمیم سازی این صنایع در پایتخت، بخش اعظم این واحدها هیچ گونه هماهنگی با مدیریت استان ندارند و متاسفانه فاقد زمینه و کارکرد اجتماعی در مناطق محل استقرار خود هستند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این صنایع بیشترین آسیب را به زیرساخت های استان اعم از محیط زیست، آب ، راه و سایر حوزه ها وارد می کنند اما در مقابل خدمات لازم را به شهروندان خوزستانی به ویژه در حوزه اشتغال، جذب نیروی جوان و جویای کار بومی و کاهش آسیبهای اجتماعی و کمک به آموزش و تحصیل جوانان ارایه نمی دهند.

الباجی تاکید کرد: خوزستان با بحران فراگیر زیست محیطی بی سابقه ای مواجه است و پیامد های ناشی از این بحران کمتر از آثار منفی هشت سال جنگ تحمیلی نیست.

وی افزود: هر گونه تغییر در هر یک از عوامل برقرار کننده تعادل درمحیط زیست، موجب تغییر در سایر عوامل و در نهایت منجر به بر هم خوردن تعادل و تغییر تناسب محیط زیست می شود.

این نماینده مجلس گفت: نگران سلامتی شهروندان و محیط زیست و آینده این استان هستیم چرا که مسایلی مانند آلودگی هوا، آب و خاک و پدیده گرد و غبار ، بحران کم آبی، افزایش ابتلا به سرطان های مختلف و ده ها چالش زیست محیطی دیگر، عرصه زندگی را بر مردم تنگ کرده اند.

وی اظهار کرد: راه مقابله با کانون های داخلی ریزگردها در خوزستان فقط نهال کاری و مالچ پاشی نیست بلکه باید پهنه های آبی استان را احیا کرد و این امر جز از رهگذر تامین حقآبه مورد نیاز کشاورزان که زمینهای آنها به علت نبود آب به کانون ریزگرد تبدیل شده اند، امکان پذیر نخواهند بود.

الباجی ادامه داد: باید مردم را وارد کار کرد و زمینه کشت محصولات در این زمین ها توسط کشاورزان را فراهم کرد تا با این کار، کانون های خاک را مهار کنیم،

وی با تاکید بر لزوم ادامه آبیاری درختان کشت شده برای مهار ریزگردها ، تاکید کرد: درختکاری بعد از پنج سال نتیجه خواهد داد و در این مدت مردم همچنان با بحران ریزگردها مواجه خواهند بود.

الباجی توضیح داد: شهرستان کارون در استان خوزستان 180 هزار نفر جمعیت دارد و محدوده ای شامل 20شهرک و روستا تابع آن است اما متاسفانه حتی یک هکتار از زمینهای این شهرستان هم تحت پوشش طرح احیاء کشاورزی مقام معظم رهبری قرار نگرفته است.

نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: در صورتی که این زمینها حاصلخیز هستند و رودخانه کارون از قلب این شهرستان می گذرد.

الباجی بیان کرد: خسارت ناشی از سیل بهار سال 95 کشاورزان خوزستان، تاکنون پرداخت نشده است که از معاون اول رئیس جمهوری تقاضای رفع این مشکل را داریم.

وی گفت:با توجه به گسترش آلاینده های زیست محیطی و افزایش تعداد بیماران تنفسی، و اپیدمی های فعال پوستی و انگلی، توسعه مراکز خدمات درمانی در استان با هدف جلوگیری از سونامی سرطان و غیره یک ضرورت جدی است.

الباجی تاکید کرد: از دولت انتظار داریم برای تصویب طرح و اعتبار لازم برای ساخت بیمارستان ویژه بیماریهای تنفسی در اهواز و تامین اعتبار دو بیمارستان دیگر در شهرهای حمیدیه و ملاثانی دستور مقتضی را صادر کند.

وی گفت: متاسفانه منابع نفتی در خوزستان تاکنون فقط عامل آلایندگی بوده و هیچ گونه اقدامی جهت خدمات دهی به مردم مناطق نفت خیز از جمله ساخت مدارس ، عمران روستاها ، بهداشت ، جاده و گازرسانی و اشتغال به عمل نیاورده است.

معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزیران جهاد کشاورزی و صنعت معدن تجارت روز چهارشنبه برای افتتاح چند طرح به استان خوزستان سفر کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج