جاباما
۵۰۸۵۶۴
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

فرکی: فوتبال ما معضل گلزن دارد

سرمربی سایپا گفت: امیدوارم استرس سقوط از روی ما برداشته شود.

خبرگزاری فارس: حسین فرکی در نشست خبری پیش از بازی سایپا مقابل نفت تهران اظهار داشت: وظیفه خودم می دانم یادآوری کنم سال ۹۵، سال خوبی نبود. عزیزانی را از دست دادیم. متاسفانه در سال ۹۶ هم عباس عبدالملکی از اهالی رسانه را از دست دادیم. سال نو را تبریک می گویم. در بخش ورزش در سال جدید دو برد تیم ملی داشتیم.

وی ادامه داد: بازی با نفت در پنج هفته پایانی است. اتفاقاتی که در این فصل رخ داد، مورد دلخواه ما نبود اما در این مسیر کوتاهی نداشتیم. در فوتبال برخی مسایل قابل پیش بینی نیست. اکنون هم لیگ در بالا و پایین جدول حساس‌تر می‌شود و در حال حاضر سیزدهم جدول هستیم و حریفانی داریم که نگران سقوط هستند. امیدواریم بتوانیم از این هفته شروع خوبی داشته باشیم تا استرس از روی تیم ما برداشته شود. اگر آسودگی خاطر داشته باشیم، در ۴ بازی باقیمانده می‌توانیم بازی‌ها را بهتر دنبال کنیم. خیلی از تیم‌ها اکنون نگران سقوط نیستند و کیفیت متفاوت‌تری دارند، اما موضوعی که ما را اذیت کرده و در حال حاضر این شرایط را برای ما به وجود آورده است،

این است جایگاهش واقعی نیست. امیدوارم در بازی فردا که مسابقه خانگی است پیروز شویم، هرچند برای تیم ما و نفت بازی خانگی فرق نمی‌کند و در هر مسابقه میهمان هستیم. امیدوارم بازی فردا به سود ما تمام شود.

سرمربی سایپا در مورد اینکه تیمش در خطر سقوط است و باید هر ۵ بازی را ببرد، گفت: ما دوست داریم همه بازی‌ها را ببریم، اما اگر دو بازی را ببریم شرایط‌مان فرق می‌کند. تیم‌های انتهای جدول بازی ۶ امتیازی دارند و وقتی یک تیم برنده شود، تیم دیگر ناخودآگاه از انتهای جدول دور می‌شود. ما دوست داریم برنده شویم اما گاهی اوقات در فوتبال اتفاقاتی رخ می‌دهد که بیشتر آن به ضرر ماست. در همه بخش‌ها این اتفاق می‌افتد. بااین‌حال ناامید نیستیم و امیدواریم برنده شویم. ما بازی‌های قابل قبولی را ارائه می‌دهیم. در حال حاضر پورقاز ملی‌پوشمان محروم است، جعفری هم بازیکن جوان دیگر ما مصدوم است. می‌خواهیم شرایط تیم سایپا در جدول بالاتر از جایگاه کنونی‌اش باشد.

فرکی در مورد اینکه شما در ابتدای فصل از کسب سهمیه آسیایی گفتید و اکنون نتایج تیمتان را توجیه می‌کنید، اظهار داشت: حرف‌های من توجیه نیست، خوشحال می‌شوم اگر اشتباهات را به ما گوشزد کنند. از دور قضاوت کردن کار ساده‌ای است. اگر اشتباهی در جایی داشته‌ایم به ما یادآوری کنند، ما هم خوشحال می‌شویم اما اینکه کی بدشانس است توجیه نیست. بدشانسی یکی از مشکلات ماست، برخی از تیم‌ها هم ممکن است خوش‌شانس یا بدشانس باشند. من هم قصد توجیه ندارم و نمی‌خواهم با بیان یک موضوع شما و خودم را با صحبت‌های تکراری خسته کنم. تیم‌های دیگر هستند که قصد داشتند سهمیه آسیایی بگیرند اما کنون سه یا چهار پله با ما تفاوت دارند و برای آسیایی شدن هزینه زیادی نکرده‌ایم. قرارداد بازیکنان ما کاملاً متوسط و معمولی است، البته باشگاه در بخش مالی خوب عمل کرده است و اگر هم بازیکنی را از فهرست خارج کرده‌ایم، ۳۰۰-۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و چنین بازیکنی جایگزینش شده است، هیچ هزینه‌ای بر باشگاه تحمیل نشده است و بازیکنان قرارداد یک میلیارد تومانی نداشته‌اند. ما تیم پرهزینه‌ای نیستیم. گاهی اوقات تیم‌های پرهزینه در میانه جدول قرار می‌گیرند و گاهی هم تیم‌هایی مثل استقلال خوزستان با کمترین هزینه قهرمان می‌شود. پس هزینه‌ تیم‌ها ملاک حضور آنها در جدول نیست. کار گروهی، تلاش، همدلی و استفاده از فرصت‌ها می‌تواند یک تیم را موفق کند. خوش‌شانس و بدشانس بودن هم همین‌طور است. در لیگ ما هم ایراد و اشکال وجود داشته است اما نمی‌خواهم توجیه کنم و بگویم برنامه لیگ به ما آسیب زده است. کار ما در سایپا زمان‌بر است. ما ۵ بازی دیگر در لیگ داریم و باید ببینیم چه اتفاقی در آنها رخ می‌دهد.

فرکی در مورد اینکه مهاجم گلزنی مثل حسن‌زاده در تیم شما موفق نبود، اظهار داشت: خودمان هم به این مسائل واقف هستیم. گاهی یک بازیکن در یک تیم بد بازی می‌کند، اما در تیم دیگر موفق می‌شود. این دلیلش این نیست که آن بازیکن بد بوده است، این اتفاق در فوتبال ما و همه فوتبال دنیا رخ می‌دهد. گاهی اوقات بازیکن خارجی را جذب می‌کنیم، بازیکن خارجی دربسته است و با وجود کیفیت و سابقه‌ای که دارد نمی‌تواند در تیم ما موفق شود و همخوانی لازم را ندارد. در این چند سال اخیر چنین اتفاقاتی برای من رخ داده است. پادووانی در سپاهان به کار من نیامد، اما در استقلال بهترین بازی‌هایش را انجام می‌دهد و حتی به ما گل هم می‌زند یا شیمبا هم همین‌طور. شخصاً برای بازیکن خارجی هزینه سنگینی نکرده‌ام. همیشه سعی کرده‌ام بهترین‌ها را جذب کنم اما گاهی اوقات یک بازیکن نمی‌تواند در یک تیم خوب بازی کند و این شرایط در فوتبال تمام دنیا وجود داشته.

وی در مورد اینکه اندیشه‌های تهاجمی‌اش در فوتبال به انتها رسیده اظهار داشت: نه این‌گونه نیست فوتبال ما معضل گلزن دارد. زمانی در فوتبالمان دروازه‌بان وجود نداشت،‌زمانی دفاع آخر، زمانی هافبک وسط نبود و امروز گلزن نداریم و مشکل گل نزدن است. در این لیگ عنایتی و رجب‌زاده گلزنی می‌کنند و با مشکل گلزنی مواجه هستیم. من در باشگاه تلاش خودم را می‌کنم و کار می‌کنم. اگر کار نمی‌کردم، می‌شود گفت ایراد از من بوده است اما من کارم را می‌کنم ضمن اینکه بازیکنان بیشتر تمایل دارند به تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و... بروند و کمتر رغبت به حضور در سایپا و صبا دارند. از داشتن مهاجم گلزن دستمان کوتاه است. ما تلاش کرده‌ایم که خوب کار کنیم و فوتبال خوب و زیبایی هم ارائه می‌دهیم اما وقتی توپ وارد دروازه نمی‌شود، مشکل ما پابرجاست ولی فوتبال خوبی ارائه می‌کنیم.

سرمربی سایپا در مورد اینکه آیا در سایپا آرامش دارید زیرا مدیرعامل باشگاه ظاهراً به دنبال جذب علی دایی است، گفت: من نمی‌دانم چه صحبت‌هایی در باشگاه و یا مدیرعامل انجام شده است و به این مسائل هم توجهی ندارم و به دنبال مسائل حاشیه‌ای هم نیستم. آرامش من هم به خاطر این اتفاقات به هم نمی‌خورد. یک روز به دنبال فوتبال بودم و می‌دویدم، سریع هم می‌دویدم و در لیگ و تیم ملی هم مجانی کار کردم، اما امروز اگر در فوتبال هم نباشم، خیلی مهم نیست. من می‌خواستم در فوتبال نباشم، اما به من گفتند که باید باشی. ۹-۸ سال است که با خانواده‌ام به مسافرت نرفته‌ام پس هیچ چیز آرامشم را به هم نمی‌زند.

وی درمورد طلبش از باشگاهای قبل هم گفت: تمام طلبم را از باشگاه‌های قبل بخشیده‌ام.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرکی فوتبال ایران معضل فساد ومافیا دارد وداوران ناشایست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج