جاباما
۵۰۸۶۶۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

قمار غرب بر سر ماجرای «خان شیخون»

چرخش آشکار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال سوریه در پی ماجرای حمله به شهر خان شیخون و نیز اتهام شتاب زده غرب علیه سوریه را می‌توان به مثابه فرصت طلایی کشورهای غربی برای آغاز قماری جدید در سوریه دانست.

خبرگزاری تسنیم: برخی روزنامه های لبنان از جمله الاخبار و البناء با اشاره به اتهام زنی غرب علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی و حمله به شهر خان شیخون، نوشتند: غرب با بهره برداری از تحولات اخیر در این شهر در صدد اتهام زنی علیه مسکو برآمده است.

فرصت طلایی غرب برای فشار بر مسکو

در همین ارتباط روزنامه الاخبار حمله به شهر خان شیخون را به مثابه فرصت طلایی برای غرب دانست که از آن برای اعمال فشار بر مسکو و نیز دونالد ترامپ بهره برداری می کند زیرا ترامپ چندی پیش اعلام کرده بود، کناره گیری بشار اسد از قدرت اولویت نیست.

به این ترتیب حمله شیمیایی در شهر خان شیخون در ادلب، برای کشورهای غربی و پیش از همه فرانسه که در اصل با سازش با مسکو و دولت سوریه مخالفت کرده بودند، فرصت مغتنمی فراهم کرد تا به انتقاد از کاخ سفید در خصوص آینده رئیس جمهور سوریه اقدام کنند.

به نوشته این روزنامه، سخنان اخیر ترامپ در قبال دمشق و بشار اسد، شدید اللحن بوده و به مثابه یک چالش جدید است که در روزهای آینده ادامه خواهد یافت.

روزنامه البناء نیز حمله به خان شیخون و موضوع استفاده از سلاح شیمایی را تلاش طرف های شکست خورده برای بازنویسی تاریخ برشمرد.

این روزنامه با لحنی تعجب آمیز ادامه داد: در حالی که متحدان نظام سوریه با عزم راسخ به مقابله با جنگ رسانه ای و دیپلماتیک علیه سوریه برخاسته اند، دشمنان سوریه یک سوال را مطرح می کنند و آن اینکه حال که سوریه پیروزی های نظامی را به ثمر رسانده و از مقبولیت سیاسی برخوردار است، چرا باید دست به چنین کاری بزند؟ آیا طرف پیروز در صدد ریسک کردن بر سر دستاوردهای خود است؟

خارج کردن طرح پیشنهادی فرانسه از دایره رای گیری شورای امنیت

نکته قابل توجه اینکه مسکو و پکن توانستند در برابر لحن تند نمایندگان انگلیس و فرانسه و نیز آمریکا در شورای امنیت، علیه سوریه قد علم کرده و طرح پیشنهادی فرانسه را از دایره رای گیری این شورا خارج سازند.

در این میان طرح پیشنهادی مسکو مبنی بر تحقیقات بین المللی در خصوص حمله خان شیخون مورد حمایت پکن قرار گرفت.

روزنامه النهار، یک روزنامه دیگر لبنانی نیز در همین ارتباط نوشت: آمریکا سخت تلاش داشت پیش نویس قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت به رای گذاشته شود، اما این تلاش ها بی نتیجه ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج