۵۰۸۶۶۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دفع حمله سنگین داعش در بیجی

نیروهای امنیتی عراق روز پنجشنبه در ادامه نبرد علیه گروه تروریستی داعش موفق شدند محله الیرموک در بخش غربی موصل را آزاد کنند و نیروهای الحشدالشعبی نیز یک حمله سنگین این گروه را در بیجی، درشمال استان صلاح الدین دفع کردند و دو خلبان بالگرد ارتش عراق نیز درجریان نبردهای جاری به شهادت رسیدند.

خبرگزاری ایرنا: نیروهای امنیتی عراق روز پنجشنبه در ادامه نبرد علیه گروه تروریستی داعش موفق شدند محله الیرموک در بخش غربی موصل را آزاد کنند و نیروهای الحشدالشعبی نیز یک حمله سنگین این گروه را در بیجی، درشمال استان صلاح الدین دفع کردند و دو خلبان بالگرد ارتش عراق نیز درجریان نبردهای جاری به شهادت رسیدند.

سپهبد ستاد رشید یارالله فرمانده عملیات 'نینوا می آییم'، در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای تحت امر وی در روز پنجشنبه محله الیرموک در بخش غربی موصل را آزاد کردند.

وی گفت نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم به دنبال درگیری های شدید موفق شدند این محله را پاکسازی کرده و پرچم عراق را بر فراز ساختمان های بلند این منطقه به اهتزاز در آورند.

گفته شده که در این درگیری ها، تلفات سنگین انسانی و تجهیزاتی به گروه تروریستی داعش وارد شده است.

از سوی دیگر کتائب جند الامام از گروه های الحشدالشعبی نیز اعلام کرد که نیروهای این گروه مردمی روز پنجشنبه یک حمله سنگین داعش را در شهر بیجی در شمال استان صلاح الدین ، دفع و خسارات سنگینی به این گروه وارد کرده اند.

ابوکرار الاسدی معاون نظامی کتائب جند الامام به السومریه نیوز خبر داده که ، نیروهای تحت امرش روز پنجشنبه حمله داعش را که از منطقه الصینیه راه اندازی شده بود، متوقف کردند و طی آن ۱۴ تن از داعشی ها را به هلاکت رسانده اند.

در این درگیری ها که به گفته الاسدی بیش از 3 ساعت بطور انجامید، نیروهای الحشدالشعبی 3 خودرو بمب گذاری شده را پیش از رسیدن به خاکریزهای دفاعی منهدم کردند.

دو تن از نیروهای الحشدالشعبی در جریان دفاع جانانه برای دفع حمله داعش، به شهادت رسیدند و ۴ دیگر نیز زخمی شدند. اوضاع در این منطقه تحت کنترل گزارش شده است.

اما در خبر دیگری که ستاد رسانه ای جنگ فرماندهی عملیات مشترک عراق منتشر کرده، یک فروند بالگرد ارتش عراق در جریان عملیات نیروهای پلیس فدرال در بخش غربی موصل ، بر اثر آتش داعش سقوط کرد و در جریان این حادثه هر دو خلبان این بالگرد به شهادت رسیدند .

بالگرد ارتش عراق که برای حمایت از نیروهای پلیس فدرال در بخش غربی موصل وارد عمل شده بود، پس از ضربات سنگین به مواضع داعش و خاموش کردن آتش این گروه و پوشش هوایی نیروهای عراقی، مورد اصابت قرار گرفت و در بخش شرقی موصل (ساحل راست دجله) سقوط کرد.

عملیات بخش غربی موصل که از 19 فوریه گذشته با فرمان حیدرالعبادی نخست وزیر عراق شروع شده، طی هفته جاری به مربع کوچکی از این بخش رسید که گروه تروریستی داعش در آن به دام افتاده است.

این منطقه که مسجد معروف النوری (محلی که البغدادی در آن اعلام خلافت کرد) در آن واقع است، از سوی داعش در سطح وسیعی بمب گذاری شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج