۵۰۸۶۸۵
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

طلال عتریسی:

ائتلاف ایران و روسیه شکست ناپذیر است

رئیس مرکز منطقه ای و مطالعات سیاسی اجتماعی دانشگاه لبنان ضمن اشاره به پیام تروریست ها در انفجارهای سن پترزبورگ اعلام کرد که ائتلاف ایران و روسیه شکست ناپذیر است.

خبرگزاری مهر: شهر سن پترزبورگ روسیه طی روزهای اخیر شاهد چند انفجار بود. اولین انفجار، دوشنبه بعد از ظهر رخ داد، حادثه ای که در ایستگاه مترو این شهر به وقوع پیوست و بر اثر آن ۱۴ نفر کشته و حدود ۵۰ نفر زخمی شدند. این حادثه طی روزهای گذشته موضوع بسیاری از اخبار و تحلیل های حوزه اخبار منطقه ای و بین المللی قرار گرفت. به همین مناسبت گفتگویی را با «طلال عتریسی» رئیس مرکز منطقه ای و مطالعات سیاسی اجتماعی دانشگاه لبنان انجام دادیم.

طلال عتریسی درباره انفجار در مترو شهر سن پترزبورگ روسیه و انگیزه عاملان آن اظهار داشت: این انفجار به مثابه پیامی از سوی گروه های تروریستی است مبنی بر اینکه این گروه ها در پی شکست و ناکامی های خود در عراق و سوریه همچنان قوی هستند و می توانند به اقدامات تخریبی و تروریستی دست بزنند.

وی با بیان این مطلب افزود: هدف بعدی تروریست ها از این انفجار، انتقام گیری از روسیه است که در حال نبرد با گروه های تروریستی در سوریه است.

عتریسی در پاسخ به این پرسش که آیا حادثه سن پترزبورگ با هدف اعمال فشار بر روسیه برای عدم همسویی با ایران در رابطه با سوریه است، گفت: اگر چنین چیزی باشد نتیجه ای نخواهد داشت زیرا این عملیات اولین اتفاق در روسیه نیست و ائتلاف و هم پیمانی تهران و مسکو به راحتی از بین نمی رود زیرا تهدیدات فرا روی ایران و روسیه مشترک است. در این میان آمریکا بیش از همه به موضوع جدایی میان ایران و روسیه فکر می کند، موضوعی که حتی قبل از بحران سوریه نیز وجود داشت اما بدون نتیجه پایان یافت. من معتقدم آمریکایی ها در زمینه دور کردن مواضع روسیه و ایران از یکدیگر موفق نخواهند شد و واشنگتن در این رابطه با شکست مواجه خواهد شد زیرا روابط این دو کشور مستحکم و استراتژیک است.

وی در خصوص توافق احتمالی میان آمریکا و روسیه بر سر حل بحران سوریه نیز گفت: احتمال هماهنگی مواضع آمریکا و روسیه درباره سوریه وجود دارد به ویژه اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است پیش شرط کنار رفتن بشار اسد از قدرت مطرح نیست و فقط تفاهم درباره برخی مسائل همچون اختیارات رئیس جمهوری سوریه و ... باقی می ماند.

رئیس مرکز منطقه ای و مطالعات سیاسی اجتماعی دانشگاه لبنان خاطرنشان کرد: تلاش آمریکایی ها برای دور کردن مواضع روسیه و ایران از یکدیگر تکرار می شود زیرا این موضوع برای واشنگتن بسیار مهم است و خسارتی استراتژیک به ایران محسوب می شود. چه بسا آمریکایی ها به این موضوع می اندیشند که ما با باقی ماندن بشار اسد در قدرت مخالفت نمی کنیم پس روس ها نیز باید از ایران فاصله بگیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا همیشه وهمه جاست

    • بدون نام

      منظورش از اعتلاف ترکمنچای چی بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج