۵۰۸۷۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

حبس زوج در صورت عدم پرداخت مهريه تا سقف ۱۱۰ سکه

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت: در مهریه‌های تا ۱۱۰ سکه، مرد موظف است بدون توجه به تمکن مالی این میزان را پرداخت کند و در غير اين صورت دادگاه می‌تواند با نظر زن، مرد را بازداشت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت: در مهریه‌های تا 110 سکه، مرد موظف است بدون توجه به تمکن مالی این میزان را پرداخت کند و در غير اين صورت دادگاه می‌تواند با نظر زن، مرد را بازداشت کند.

"عبدالعلي ميرکوهي" درباره نحوه محکوميت زوج در صورت عدم پرداخت مهريه اظهار داشت: هرگاه مهريه در زمان وقوع عقد تا سقف ۱۱۰ سكه باشد، وصول آن مشمول قانون جديد نحوه اجراي محكوميت‌هاي مالي است و مرد موظف به پرداخت است.

وي افزود: زن براساس قانون مي تواند بدون توجه به تمکن مالی مرد این میزان مهريه را مطالبه كند و در صورت عدم پرداخت، دادگاه می‌تواند با نظر زن، مرد را بازداشت کند.

ميركوهي خاطرنشان كرد: هرگاه مهريه بيش از اين مقدار باشد صرفا تمکن مالي زوج، ملاك پرداخت خواهد بود و در صورت عدم توانايي مرد، مهريه بيش از ۱۱۰ سکه حبس ندارد و مطابق ماده ۲ قانون محکومیت‌های مالی با زوج رفتار خواهد شد.

گفتني است؛ تعیین سقف ۱۱۰سکه برای وجه کیفری مهریه موضوعي است که ابتدا در مجلس هشتم به تصویب رسید با این هدف که اگر بین زوجین اختلافی به وجود آمد و نهایتا منجر به طلب مهریه شد و زوج از مهریه امتناع کرد، تنها تا سقف ۱۱۰ سکه بتوان برای بازداشت او اقدام کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج