۵۰۸۷۳۰
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

تلاش برای گسترش زبان فارسی در ارمنستان

سفیر کشورمان در ارمنستان در بازدید از مدرسه فارسی زبان شهر ایروان سفیر کشورمان با اشاره به استقبال گردشگران ایرانی از سفر به ارمنستان گفت: درجهت تعامل بیشتر بین مدارس تهران و ایروان و گسترش آموزش زبان فارسی در ارمنستان تلاش خواهیم کرد.

خبرگزاری ایسنا: سفیر کشورمان در ارمنستان در بازدید از مدرسه فارسی زبان شهر ایروان سفیر کشورمان با اشاره به استقبال گردشگران ایرانی از سفر به ارمنستان گفت: درجهت تعامل بیشتر بین مدارس تهران و ایروان و گسترش آموزش زبان فارسی در ارمنستان تلاش خواهیم کرد.

این بازدید به دعوت خانم‌ها سوقومونیان مدیر کل آموزش شهرداری ایروان و هوانسیان مدیر مدرسه شماره ۲۰۰ شهر ایروان انجام شد.

مدیر کل آموزش شهرداری ایروان در این مراسم گفت: مسئولین ارمنستانی به ویژه تارون مارکاریان اهمیت زیادی برای آموزش زبان فارسی به دانش آموزان ارمنی قائل بوده و تلاش دارند از طریق آموزش زبان فارسی پیوندهای تاریخی و فرهنگی بین مردمان دو کشور را عمق بخشند.

وی همچنین از تلاش‌های سفارت کشورمان برای تهیه منابع آموزشی، سفر دانش آموزان زبان فارسی به ایران، همکاری جهت آموزش معلمین فارسی مدارس ارمنستان و ... قدردانی کرد.

سجادی سفیر کشورمان هم در این مراسم آموزش زبان فارسی به دانش آموزان ارمنی را بنیادی ترین و عمیق ترین امر فرهنگی برای نزدیکی ملت ها به یکدیگر توصیف کرده و گفتند روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور زمانی به ثمر خواهد نشست که فرهنگ دو کشور برای مردمان آنها شناخته شده باشد.

سفیر کشورمان در ادامه با اشاره به اینکه پنجره جدیدی در روابط بین دو کشور ایجاد شده که در نتیجه آن در سال جدید تعداد زیادی از گردشگران ایرانی به صورت زمینی و هوایی به ارمنستان سفر کرده‌اند گفت: آموزش زبان فارسی و شناخت بهتر مردم ارمنستان از فرهنگ و تمدن ایرانی و در نتیجه پذیرایی بهتر از گردشگران ایرانی می‌انجامد.

سجادی خاطرنشان کرد: همکاری سفارت با دولت ارمنستان و مدرسه شماره ۲۰۰ شهر ایروان با اجرای زیبا و هنرمندانه امروز دانش آموزان روز به روز بهتر خواهد شد، خواهان ارتباط عمیق بین مدرسه شماره ۲۰۰ و مجتمع آموزشی شهید فهمیده سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان شد.

وی خواهان برگزاری اردوهای آموزشی دانش آموزان این مدرسه در ایران و همچنین تلاش جهت افزایش تعداد مدارسی که در شهرهای دیگر ارمنستان به آموزش زبان فارسی می پردازند، شد.

در این ملاقات که مدیر مجتمع آموزشی شهید فهمیده و تعدادی از معلمان این مجتمع نیز حضور داشتند، سفیر کشورمان در پایان سخنان خود اعلام کرد: در مدتی که مسئولیت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان را بر عهده داشته ام تلاش کرده ام مهر و دوستی و محبت ایرانیان به ارامنه را به مقام های و مسئولین ارمنستانی از رئیس جمهور محترم ارمنستان تا مدیران رده های دیگر اعلام کنم و خوشحالم که در نتیجه تلاش های صورت گرفته امروز شاهد حضور گسترده ایرانیان در ارمنستان و تلاش آنها برای گسترش روابط در حوزه سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی هستیم به گونه ای که علیرغم مشغله فراوان آقای دکتر روحانی برای سفر به کشورهای خارجی، او سفر به ارمنستان را به منظور حمایت از این کشور در عرصه های جهانی و منطقه ای در اولویت قرار داده و در دیماه سال گذشته این سفر را انجام دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج