۵۰۸۷۳۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ولید المعلم:

توطئه ای علیه سوریه در جریان است

در پی حملات شیمیای ادلب و تبلیغات گسترده رسانه‌ای که علیه دولت دمشق در دو روز گذشته به راه افتاده، وزیر امور خارجه سوریه در کنفراسی مطبوعاتی به این ادعاها پاسخ داد و بار دیگر تاکید کرد که این ادعا تنها توطئه‌ای علیه دمشق است و صحت ندارد.

خبرگزاری ایسنا: در پی حملات شیمیای ادلب و تبلیغات گسترده رسانه‌ای که علیه دولت دمشق در دو روز گذشته به راه افتاده، وزیر امور خارجه سوریه در کنفراسی مطبوعاتی به این ادعاها پاسخ داد و بار دیگر تاکید کرد که این ادعا تنها توطئه‌ای علیه دمشق است و صحت ندارد.

به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در این کنفرانس مطبوعاتی خود که اولین موضع‌گیری وی درباره تبلیغات رسانه‌ای بعد از حملات شیمیایی ادلب محسوب می‌شود، گفت: دولت سوریه هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را از جانب هرکس که باشد محکوم می‌کند و امکان ندارد خود دست به چنین حمله‌ای علیه شهروندانش بزند.

او گفت: مخالفان در ماه‌های اخیر در عرصه نظامی متحمل شکست‌هایی سنگینی شدند و دست به توطئه‌های مختلفی برای تحت فشار گذاشتن سوریه زدند که از جمله آن تشدید حملات به حومه دمشق و تعطیلی مذاکرات آستانه و ژنو بود. آنها اکنون ادعای حمله شیمیایی در خان شیخون را مطرح می‌کنند که تماما کذب است.

وزیر خارجه سوریه برای مستند کردن گفته‌های خود ادامه داد: آنها مدعی هستند که حمله در ساعت ۶ بامداد روی داده در حالی که اولین حمله هوایی ارتش سوریه در ساعت ۱۱ انجام شد که انبارهای ذخیره مهمات گروه تروریستی النصره را هدف قرار داد. موضوع دوم نیز این است که تمامی تصاویری که از این حمله منتشر شده، در منطقه‌ای کوچک ضبط شده است، حال آنکه اگر حمله شیمیایی روی می‌داد، شعاع آن دست کم یک کیلومتر را آلوده می‌کرد.

معلم گفت: ما به سازمان ملل و شورای امنیت گزارش داده بودیم که اخیرا مواد شیمیایی از عراق و ترکیه وارد سوریه شده و به ادلب رفته است. مشخص است که توطئه‌ای علیه سوریه به جریان افتاده است. این عاقلانه نیست که از سلاح شیمیایی علیه مردم خود استفاده کنیم. تنها کسی که از این امر سود می‌برد اسرائیل است.

او در پاسخ خبرنگاران درباره موضع دولت سوریه برای پذیرش بازرسان بین‌المللی نیز گفت: ما در تعامل با کمیته‌های تحقیقاتی که به سوریه می‌آیند تجربه خوشایندی نداریم. واقعیت آن است که این کمیته‌ها هنگامی که از سوریه خارج می‌شوند، نتایجی را با خود می‌برند که با آنچه که اعلام می‌شود، کاملا مغایر است. در آن سوی مرزهای سوریه، کسانی هستند که نتایج این گزارش‌ها را آنگونه که خود می‌خواهند منتشر می‌کنند.

او ادامه داد: هر گونه کمیته تحقیقاتی که به سوریه می‌آید باید مستقل و به دور از سیاست زدگی باشد و کار خود را از داخل سوریه شروع کند نه ترکیه. ما با روسیه در تماس هستیم تا در این باره بهترین تصمیم گرفته شود.

وزیر خارجه سوریه درباره احتمال اقدام یک جانبه کشورهای غربی به دور از توصیه‌های شورای امنیت علیه سوریه نیز گفت: برخی تصور می‌کنند که قانون جنگل حکمفرماست و برخلاف اساسنامه سازمان ملل دست به اقداماتی در سطح جامعه جهانی می‌زنند. ما پیش‌تر مخالفت خود را با حملات هوایی آمریکا در سوریه اعلام کردیم اما آنها برخلاف قوانین بین‌المللی دست به این اقدام زدند و در موارد بسیاری غیرنظامیان سوری را به خاک و خون کشیدند. ما به نیات آمریکا خوشبین نیستیم.

المعلم ادامه داد: ما منتظر نتایج در چند روز آتی و ماحصل نشست شورای امنیت می‌مانیم تا ببینیم چه می‌شود. آنها چند هدف را از تبلیغات بر سر حمله شیمیایی ادلب را دنبال می‌کنند که از جمله آن فشار بر روسیه و نیز یافتن بهانه‌ای برای تغییر موضع رییس جمهور جدید آمریکا در قبال سوریه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ظهور

      توماه رجبیم باورکنید سفیانی داره خروج میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج