جاباما
۵۰۸۷۴۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پاکستان: علیه ایران اقدامی نمی کنیم

حفظ بی‌طرفی در روابط پاکستان با کشورهای ایران و عربستان سعودی سخت است اما ما هیچ سیاستی که با منافع تهران تعارض داشته باشد را اتخاذ نخواهیم کرد.

عصر ایران: قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان درباره انتصاب رئیس سابق ستاد کل ارتش پاکستان به سمت فرماندهی ائتلاف نظامی به ریاست عربستان سعودی گفت: سیاستی که با منافع تهران تعارض داشته باشد را در پیش نخواهیم گرفت.

به نقل از سایت خبری ایلاف، "تهمینه جنجوعه" قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان در جلسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی پاکستان به سؤالات نمایندگان درباره روابط ایران و پاکستان پاسخ داد و گفت: ایران و پاکستان دارای روابط نزدیک و صمیمی هستند و هیچ اختلافی درباره مرزهای ۲ کشور وجود ندارد.

وی به تصمیم دولت پاکستان برای موافقت با درخواست عربستان برای انتصاب رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان به عنوان فرمانده ائتلاف نظامی مبارزه با تروریسم عربستان سعودی اشاره کرد و افزود: هر عضو ارتش پس از بازنشستگی آزاد است تا هر مسئولیتی و شغلی را بپذیرد.

وزارت خارجه پاکستان: ائتلاف اسلامی علیه هیچ کشوری نیست/ علیه ایران اقدامی نمی کنیم

وی با اشاره به اینکه پاکستان برای کاهش تنش میان ایران و عربستان سعودی تلاش می‌کند گفت: ائتلاف نظامی که عربستان سعودی آن را تاسیس کرده است علیه کشور خاصی نیست.

خانم جنجوعه اعلام کرد: حفظ بی‌طرفی در روابط پاکستان با کشورهای ایران و عربستان سعودی سخت است اما ما هیچ سیاستی که با منافع تهران تعارض داشته باشد را اتخاذ نخواهیم کرد.

این مقام وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد: ژنرال پاکستانی که به عنوان فرمانده ائتلاف نظامی عربستان سعودی منصوب شده است هیچ اقدامی خلاف منافع ایران انجام نخواهد داد.

وی تاکید کرد که کشورش همچنان به سیاست عدم دخالت در کشمکش‌های میان کشورهای اسلامی پایبند است.

عربستان سعودی در سال ۲۰۱۶ ائتلاف نظامی اسلامی را با عضویت ۴۱ کشور اسلامی تحت عنوان "ائتلاف نظامی اسلامی مبارزه با تروریسم" تشکیل داد.

طی روزهای گذشته ژنرال "راحیل شریف" فرمانده سابق اتش پاکستان با درخواست عربستان سعودی و تایید وزارت دفاع پاکستان به سمت فرماندهی کل این ائتلاف منصوب شد.

این انتصاب انتقاد ایران از پاکستان را در پی داشت. "مهدی هنردوست" سفیر ایران در پاکستان گفته بود که ایران از این انتصاب نگران است. وی همچنین ائتلاف نظامی سعودی را یک ائتلاف ضد ایرانی توصیف کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج