۵۰۸۷۴۸
۵۶۶۹
۵۶۶۹
پ

مسافت تهران-گرمسار کمتر از یک ساعت شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت قطارهای حومه‌ای بلافاصله بعد از ابلاع برنامه ششم در کشور راه‌اندازی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: آخوندی در مراسم افتتاح قطار حومه‌ای تهران-گرمسار با اعلام این خبر اظهار کرد: دولت یازدهم به دنبال ایجاد تغییر بنیادین در نظام حمل و نقل بین کلانشهرها و شهرهای حومه‌ای آنها است.

وی دستور حسن روحانی در خصوص اتصال پنج مرکز استان به راه‌آهن سراسری را در همین راستا ارزیابی و تصریح کرد: روزانه ۱۸ میلیون نفر بین مراکز استانی و کلانشهرها و شهرهای حومه آنها جابجا می‌شوند و این جابجایی عمدتا از طریق خودروی شخصی انجام می‌شود که علاوه بر غیرایمن بودن سفرها، ترافیک و مصرف سوخت زیادی به همراه دارد.

آخوندی ادامه داد: دولت به منظور بهبود محیط‌زیست و ایمنی جاده‌ها به دنبال انتقال بخشی از این ترافیک از جاده‌ها به خطوط ریلی است که هم ایمنی بیشتری دارد و هم هزینه کمتری به کشور تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه برای رفع این مشکل نیازمند سیستم راه‌آهن حومه‌ای هستیم گفت: ایجاد راه‌آهن حومه‌ای در برنامه ششم به تصویب رسیده و لذا بعد از ابلاغ این برنامه شرکت قطارهای حومه‌ای در کشور راه‌اندازی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه‌آهن حومه‌ای تهران-گرمسار به عنوان یک پروژه مهم نام برد و تصریح کرد: در این پروژه ۱۱۴ کیلومتر خط قطار حومه‌ای ایجاد و امروز رسما افتتاح شد.

مسافت تهران-گرمسار به کمتر از یک ساعت رسید

وی با بیان اینکه مردم تاکنون برای تردد بین تهران و گرمسار با توجه به ترافیک پایتخت حدودا دو ساعت صرف می‌کردند اضافه کرد: با افتتاح این خط علاوه بر ایمنی بالای سفرهای ریلی مسیر تهران-گرمسار به کمتر از یک ساعت رسید.

این عضو کابینه با بیان اینکه خط مشابه این خط تهران گرمسار در قزوین نیز در حال اجرا است گفت: خطوط ۳ و ۴ قطار حومه‌ای نیز بین تهران و کرج در حال احداث و در آستانه افتتاح قرار دارد.

وی با بیان اینکه خطوط ریلی دیگری در حومه شهرهای بزرگ در حال ساخت و طراحی است اظهار کرد: پروژه‌های دیگری در تبریز-مراغه، تبریز-جلفا، جلفا-بندر امام، اهواز-خرمشهر، اهواز-اندیمشک،، مشهد-سرخس، مشهد -نیشابور، اصفهان-بهارستان، اصفهان-فولادشهر، نجف‌آباد-اصفهان و...در حال ساخت و پیگیری است.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه به دنبال یک سیستم قطار حومه‌ای هستیم ادامه داد: با توجه به ارزان بودن و ایمنی بالا، عموم مردم اقبال بسیار بالایی به سفرهای ریلی دارند.

آخوندی از افزایش زیرساخت‌های ریلی در کشور خبر داد و افزود: علاوه بر نوسازی ناوگان مسافری و باری به طور مثال تنها در شرق تهران صندلی‌های ناوگان‌های مسافری از ۶۴ هزار در سال ۱۳۹۵به ۱۳۶ هزار صندلی افزایش یافته است.

تغییر الگوی سکونت‌گزینی در حومه تهران و کلان‌شهرها

وی با بیان اینکه قطار حومه ای محدود به حمل و نقل مسافری نمی شود خاطرنشان کرد: این طرح به دنبال تغییر الگوی سکونت‌گزینی در حومه تهران و کلان‌شهرها است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد ارتباط و تسهیل در رفت و آمد از تمرکز در یک نقطه جلوگیری می‌کند افزود: وقتی در فاصله یک ساعت می‌توان از تهران به گرمسار رسید این روند به برداشتن تمرکز از تهران کمک می‌کند و علاوه بر آن دسترسی به کلانشهرها را برای شهرهای حومه آسان‌تر می‌کند.

این عضو کابینه یازدهم از برنامه ریزی برای ایجاد مراکز توسعه شهری در اطراف ایستگاه‌ها خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این ها این فرآیند می‌تواند توزیع بیمارستان‌ها و مراکز دانشگاهی را بهبود ببخشد.

آخوندی با بیان اینکه ایران امروز از توان بالایی در ریل‌گذاری برخوردار است، ادامه داد: روزانه پنج کیلومتر ریل‌گذاری در سطح کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این سرعت در ریل‌گذاری در تاریخ کشور ما سابقه ندارد گفت: دولت یازدهم در این چند سال با وجود تنگناهای مالی ۶۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه های ریلی سرمایه‌گذاری کرده است.

تردد با واگن‌های ۶۴ ساله تا پیش از دولت روحانی

وی از سرمایه‌گذاری ۱۶۰۰ میلیارد تومانی در بخش واگن‌های مسافری و باری و لکوموتیوها در این چند سال خبر داد و افزود: ۱۸۸۰ واگن باری جدید به ناوگان باری و ۱۸۰ واگن مسافری به ناوگان مسافری کشور افزوده شده است.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه تا پیش از این دولت با واگن‌های ۶۴ ساله تردد می‌شد اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت‌ها و خرید تجهیزات از تردد با واگن‌های عمر بالا در این دولت جلوگیری شده است.

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۶ پروژه راه‌سازی در سفر امروز رئیس جمهوری به استان سمنان خبر داد و گفت: محور شاهرود- میاندشت، تعریض ۵۲ کیلومتر، افتتاح قطار حومه‌تهران-گرمسار، افتتاح محور گرمسار-چنداب به طول ۹۰ کیلومتر، بهسازی محورهای شاهرود-گرگان و شاهرود-آزادشهر، تقاطع غیرهمسطح درجزین، دو باب پل روگذر در فرودگاه شاهرود، سیستم روشنایی آزادراه حرم تا حرم و...از جمله پروژه‌های افتتاح شده حوزه راه و شهرسازی در سفر امروز رئیس جمهوری به سمنان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج