جاباما
۵۰۸۸۳۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

افزایش قیمت نفت در پی حملات اخیر آمریکا

در پی حملات موشکی آمریکا به خاک سوریه بهای نفت در بازار آسیا افزایش یافت.

خبرگزاری صدا و سیما: در پی حملات موشکی آمریکا به خاک سوریه بهای نفت در بازار آسیا افزایش یافت.
سرمایه گذاران و فعالان بازار نفت بیم آن دارند که حمله موشکی آمریکا به خاک سوریه که در واکنش به بمباران شیمیایی منتسب به ارتش سوریه در منطقه خان شیخون صورت گرفت، ناامنی در منطقه افزایش یابد و تولید نفت خام را مختل کند.
در معاملات الکترونیکی بازار آسیا در روز جمعه بهای هر بشکه نفت خام شیرین سبک برای تحویل در ماه مه حدود ساعت سه و نیم به وقت گرینویچ با نود و سه سنت افزایش به پنجاه و دو دلار و شصت و سه سنت رسید.
در همین حال بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن ۱/۶ درصد معادل هشتاد و هشت سنت افزایش یافت و به پنجاه و پنج دلار و هفتاد و هفت سنت رسید.
حتی روز پنجشنبه نیز پیش از حملات موشکی آمریکا به خاک سوریه بهای نفت خام در بازارهای جهانی افزایش یافته بود. روز گذشته بهای هر بشکه نفت در بازار نیویورک با پنجاه و پنج سنت افزایش به پنجاه و یک دلار و هفتاد سنت و بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با پنجاه و سه سنت افزایش به پنجاه و چهار دلار و هشتاد و نه سنت رسیده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، جفری هالی تحلیلگر مسایل نفت در موسسه اعلام کرد:" موشکهای آمریکایی که به خاک سوریه شلیک شد افزایش دو درصدی بهای نفت را به دنبال داشت. بهای نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت روندی صعودی پیدا کرده اند. از جمله مسایلی که می تواند بر روند قیمتها در بازار نفت تاثیر گذار باشد این است که مشخص شود آیا حملات موشکی آمریکا به خاک سوریه استثنایی بود و آیا کشورهای دیگر نیز در این مناقشه وارد خواهند شد یا خیر. پاسخ ایران و روسیه که دو تولید کننده بزرگ نفت در جهان و دو متحد اصلی دولت سوریه هستند، به این حملات آمریکا چه خواهد."
این کارشناس امور نفت با اشاره به این که حملات موشکی آمریکا به سوریه می تواند برای پیونگ یانگ نیز پیام خاص خود را داشته باشد، افزود باید ببینیم واکنش کره شمالی و همچنین چین به این تحولات چه خواهد بود.

دونالد ترامپ و شی جینپینگ روسای جمهور آمریکا و چین روز پنجشنبه اولین دیدار مستقیم خود را در اقامتگاه رئیس جمهور آمریکا در ایالت فلوریدا برگزار کردند. مذاکرات سران دو کشور که پنجشنبه شب پیش از ضیافت شام صورت گرفت، روز جمعه ادامه خواهد یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج