۵۰۸۹۳۲
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

ایران اقدام هند در کاهش خرید نفت را تلافی کرد

منابع هندی گفتند ایران به تلافی تصمیم دهلی نو برای کاهش واردات نفت از این کشور، مهلت پالایشگاه های هندی برای پرداخت پول نفت خریداری شده از تهران را به میزان یک سوم کاهش داده است.

خبرگزاری تسنیم: ایران به تلافی تصمیم دهلی نو برای کاهش واردات نفت از این کشور، مهلت پالایشگاه های هندی برای پرداخت پول نفت خریداری شده از تهران را به میزان یک سوم کاهش داده و نرخ کرایه حمل نفت به سواحل هند را نیز بالا برده است.

ایران، سومین تامین کننده بزرگ نفت هند، قبلا به پالایشگاه های هندی ای نظیر ایندین اویل و مانگالور ۹۰ روز مهلت می داد تا پول نفت خریداری شده از این کشور را پرداخت نمایند.

اما به گفته منابع آگاه اکنون تهران این مهلت را به ۶۰ روز کاهش داده و این بدان معناست که شرکت های ایندین اویل و مانگالور باید به جای ۹۰ روز در عرض ۶۰ روز حساب نفتی خود با ایران را تسویه کنند.

شرایط فروش نفت ایران جذاب ترین شرایط برای پالایشگاه های نفتی هند محسوب می شود. علاوه بر مهلت ۹۰ روزه، ایران همچنین نفت خود را با ۲۰ درصد کرایه معمول به سواحل هند حمل می کرد.

دیگر فروشندگان نفت در خاورمیانه بیش از ۱۵ روز برای پرداخت پول نفتشان به مشتریان هندی مهلت نمی دهند.

منابع آگاه گفتند، شرکت ملی نفت ایران همچنین تصمیم گرفته، تخفیفی را که در کرایه حمل به مشتریان هندی اش می داد، از ۸۰ درصد به حدود ۶۰ درصد کاهش دهد.

شرکت های ایندین اویل و مانگالور که بزرگترین شرکت های دولتی خریدار نفت ایران در هند هستند قرار است خرید نفت خود از ایران را از ۵ میلیون تن سال گذشته به ۴ میلیون تن در سال ۱۸-۲۰۱۷ کاهش دهند.

شرکت های بهارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم نیز هر کدام خرید نفت از ایران را نیم میلیون تن کاهش خواهند داد و به ۱.۵ میلیون تن خواهند رساند. هند قصد دارد با این اقدام تهران را تحت فشار قرار دهد تا امتیاز توسعه میدان گازی فرزاد ب را به شرکت هندی او ان جی سی ویدش واگذار نماید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      به به تازه گندش درومد! پس اینجوری دارید نفت مملکت رو میفروشید در بازپرداختش که 6برابر معمول سایر کشورها دارید زمان میدید وهزینه حمل که تقریبا نمیگیرید! پس ما چقدر ثروت داریم که با این همه حیف ومیل کردن دولت بازم تمومی نداره! لعنت بر ضد انقلاب!

    • بدون نام

      درود بروزیر ومجموعه وزارت نفت

    • بدون نام

      چه کسی اجازه داد که سرمایه این شرکت و که نفت هست را به این صورت بفروشید و کرایه حمل بار را که درآمد ملی است ببخشین ؟!!! این امر مال سالیان دراز است.. چرا ؟؟؟؟

    • بدون نام

      خوب حالا اگه پرداخت نکنه میخواین چکاڔکنید شما دارید مفت ومجانی نفت این مملکت رادودستی تقدیم هندیا میکنید بعدشم چندبرابردیگران مهلت بازپرداخت اعطا میکنید خوب معلومه اونها باهمین مهلت باپول ما نفت را نقدا وارزانترتهیه میکنند دولتمردان سیاستمردان جناب زنگنه کجایید به هوش باشید‌‌

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج