۵۰۸۹۳۷
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

پله پله تا بازگشت قیمت گاز به سال ۹۴

درحالی که احتمال افزایش قیمت گاز یا تغییر در نحوه محاسبه قیمت این حامل انرژی در روزهای گذشته مطرح شده و ابلاغ مصوبه‌ای از سوی هیات دولت در آبان ماه ۱۳۹۵ مبنی بر حذف پلکانی فروش گاز باعث شد شائبه‌ افزایش قیمت گاز در سال جدید در اذهان عمومی ایجاد شود، شرکت ملی گاز اعلام کرده است گازبهای سال ۹۶ مطابق با گاز بهای سال ۹۴ محاسبه خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: درحالی که احتمال افزایش قیمت گاز یا تغییر در نحوه محاسبه قیمت این حامل انرژی در روزهای گذشته مطرح شده و ابلاغ مصوبه‌ای از سوی هیات دولت در آبان ماه ۱۳۹۵ مبنی بر حذف پلکانی فروش گاز باعث شد شائبه‌ افزایش قیمت گاز در سال جدید در اذهان عمومی ایجاد شود، شرکت ملی گاز اعلام کرده است گازبهای سال ۹۶ مطابق با گاز بهای سال ۹۴ محاسبه خواهد شد.

در سال گذشته هیات دولت با ابلاغ مصوبه‌ای به وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران تغییرات جدید در قیمت گذاری فروش گاز به مشترکان خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه قرار بود قیمت گاز طبیعی برای مشترکان خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در طول هشت ماهه نخست سال (فروردین تا پایان آبان ماه) به ازای هر مترمکعب ۱۵۰ تومان محاسبه شود. به عبارت دیگر نظام پلکانی ملغی شده و هزینۀ گاز برای تمام مشترکان با قیمت ثابت ۱۵۰ تومان بر مترمکعب محاسبه می‌شود.

چندی بعد حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در یک نشست خبری اعلام کرد حذف نظام پلکانی فروش گاز به مشترکان خانگی برای هشت ماهه نخست سال با مصوبه هیات دولت انجام شده است. با اجرای این طرح بار مالی قبوض گاز به میزان قابل توجهی افزایش نیافت. بر اساس برآوردهای انجام گرفته بار مالی قبوض گاز مشترکان پله اول و دوم ماهانه حدود دو هزار تومان و گاز مشترکان پله سوم و چهارم حدود سه هزار تومان افزایش یافته است.

وی در همان زمان تاکید کرد تاکنون پیشنهادی برای افزایش قیمت گاز برای سال ۹۶ ارائه نشده است. خبری که شرکت ملی گاز ایران اخیرا صحه بر آن گذاشت و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد قرار است تعرفه مصارف بخش خانگی مطابق تعرفه‌های ابلاغی سال ۱۳۹۴ و به صورت زمانبندی ۷ ماه برای ماه‌های گرم (از ۱۶ فروردین الی ۱۵ آبان) و پنج ماه سرد سال (از ۱۶آبان الی ۱۵ فروردین) به صورت پلکانی و اقلیم های تعریف شده محاسبه شود.

بر این اساس هزینه تعرفه گازبهاء بخش خانگی در سال ۱۳۹۶ تا زمان ابلاغ مصوبه جدید هیچگونه افزایشی نسبت به سال ۱۳۹۴ نداشته و هرگونه اخبار منتشره در این خصوص نیز تکذیب می گردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قبض گازما450هزارتومان اومده یک واحد هستیم تعداد دونفر بادوبخاری کوچک درصورتی که چله زمستان بابت همین مدت یعنی 35 روز45هزارتومان اومده بود مارلیک اکبرحبیبی نصف حقوق من بازنشسته بایدبرای گاز داده شود ....

    • بدون نام

      "بار مالی قبوض گاز مشترکان پله اول و دوم ماهانه حدود دو هزار تومان افزایش یافت"
      این دروغ بزرگی بیش نیست. ما که پله اول هستیم هر سال تابستان حدود 34-33 هزار تومان پول گازمان بود سال 95 با این کار بالای 90 هزار تومان پول گاز دادیم (در آذر ماه مابه التفاوت آن را براساس مصوبه دولت گرفتند)

    • بدون نام

      آش دیگه آنقدر شور شده که خود آشپز هم اظهار شرمنگی!! میکند، نیمه دوم سال 95 دولت با مصوبه ظالمانه اش در خصوص گازبها پدر مردم را سوزاند، نص صریح قرآن کریم است که ظلم پایدارنیست، حالا که بهار شده وبخودی خود مصرف بسیار پائین میاید وازطرفی طبق سابقه، انتخابات درپیش است
      بنابراین این مردم بیچاره مانند زمان ارباب رعیتی زمان قاجار ورضاخان ، همه اموراتشان در دست اربابان دوران حاضراست هرچه خواستید بکنید، که خدای همه ، یکی است اگر به او ایمان صحیح داشته باشید، وافوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد...

    • بدون نام

      خخخخ خخخ چه رومانتیک ...ارزونی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج