۵۰۸۹۷۴
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

پایگاه مرزی عماد به کنترل نیروهای یمنی در آمد

وزارت دفاع یمن از کنترل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور بر یک پایگاه مرزی در استان حجه خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: وزارت دفاع یمن از کنترل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور بر یک پایگاه مرزی در استان حجه خبر داد.

به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور، پایگاه عماد واقع در شمال منطقه مرزی میدی واقع در استان حجه در غرب یمن را به کنترل خود در آوردند.

این وزارتخانه افزود که در پی عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای کنترل بر پایگاه عماد، شماری از مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن به هلاکت رسیدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه عملیات نظامی خود با هدف متوقف ساختن تجاوز عربستان، یک انبار سلاح و سه خودروی نظامی متجاوزان سعودی در گذرگاه مرزی الطوال در جیزان را هدف قرار دادند. نیروهای یمنی همچنین پادگان وعلان، ابوالمض، پایگاه القرن و جبل‌الدخان در جیزان را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار دادند.

در پی عملیات کمین منحصر به فرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پایگاه الهجله در عسیر عربستان، شماری از نظامیان سعودی به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند و دو خودروی نظامی آن‌ها نیز منفجر شد.

جنگنده‌‌های ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه حملات خود به مناطف مختلف یمن، 11 بار منطقه البقع و وادی ابوجُباره در بخش مرزی کِتاف در غرب استان صعده در شمال این کشور را بمباران کردند.

یک منبع نظامی گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سه حمله مزدوران منصور هادی به سمت تپه پدافند هوایی در شمال غرب تعز را دفع کردند که در پی این عملیات، بیش از ۱۰۰ تن از مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن از جمله ۸ سرکرده میدانی بلندپایه به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند. همچنین شماری از مزدوران نیز به اسارت نیروهای یمنی در آمدند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

بر اساس آمارهای سازمان ملل، بیش از ۷۴۰۰ نفر در جریان جنگ عربستان علیه یمن کشته و بیش از ۴۰ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسعود

      عربستان زورش به 4 تا دست خالی یمنی نمیرسه اونوقت واسه ایران خط و نشون میکشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج