جاباما
۵۰۸۹۸۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جزییات جدید درباره «ایکس باکس اسکورپیو»

چند ماه بعد از نمایشگاه E۳ مایکروسافت تصمیم گرفت جزییات بیشتری درباره کنسول جدید خود بانام فنی «ایکس باکس اسکورپیو» / Xbox Scorpio منتشر کند.

خبرآنلاین: چند ماه بعد از نمایشگاه E۳ مایکروسافت تصمیم گرفت جزییات بیشتری درباره کنسول جدید خود بانام فنی «ایکس باکس اسکورپیو» / Xbox Scorpio منتشر کند.

مشخصات فنی اسکورپیو به‌عنوان نسل میانه پلتفرم ایکس باکس وان در نظر گرفته‌شده تا بعداً با ورود ایکس باکس وان اس / Xbox One S نسل جدید کنسول‌های گیم مایکروسافت تکمیل شود.

هدف اصلی از عرضه اسکورپیو ورود به گیمینگ ۴K است تا بتواند پلی‌استیشن ۴ پرو را به‌عنوان رقیب جدی خود، پشت سر بگذارد چراکه پرفورمنس اسکورپیو ۶TFLOPs تعریف‌شده است درحالی‌که این رقم در پلی‌استیشن ۴ پرو حدود ۴.۱۲TFLOPs است.

پروژه اسکورپیو از پردازنده ادیت شده AMD Jaguar SoC بهره می‌برد که مانند گذشته معماری 8 هسته‌ای با 4 مگ کش را با سرعت 2.3 گیگاهرتز یدک می‌کشد. (ایکس باکس وان 1.75 گیگاهرتز است) که درواقع 30 درصد قوی‌تر از ایکس باکس وان است.

گرافیک / GPU نیز از ۱۲ واحد به ۴۰ واحد ارتقاء پیداکرده و کلاک اسپید آن به ۱۱۷۲ مگاهرتز رسیده که این رقم در ایکس باکس وان ۸۵۳ مگاهرتز و در پلی‌استیشن ۴ پرو نیز ۹۱۱ مگاهرتز است که نشان از سرعت‌بالای تراشه دارد.

بنابراین سرعت پردازش گرافیکی در اسکورپیو 4.6 برابر بیشتر از ایکس باکس وان است چراکه می‌تواند 6TFLOPs را در مقایسه با 1.31TFLOPs در ایکس باکس وان مدیریت کند.

ایکس باکس وان ۸ گیگ رم از نوع DDR۳ در خود جای‌داده اما استاندارد رم روی اسکورپیو GDDR۵ است و درحالی‌که پلی‌استیشن ۴ پرو ۸ گیگ دارد، برای اسکورپیو ۱۲ گیگ رم تعریف‌شده که سیستم‌عامل ۴ گیگ را در اشغال خود می‌گیرد و ۸ گیگ آزاد است که در اصل ۳ گیگ بیشتر از پلی‌استیشن ۴ پرو دارد.

هارد 2.5 اینچی 1 ترابایتی سریع‌تر از قبل، درایو بلوری یو اچ دی، نصب مستقیم دایرکت ایکس در سخت‌افزار، سیستم دالبی اتم؛ از دیگر ویژگی‌های اسکورپیو است.

اگر کاربر نمایشگر ۴K نداشته باشد مایکروسافت به‌طور خودکار با کاهش رزولوشن به ۱۰۸۰ کیفیت تصویری را در حد متناسب نگه خواهد داشت.

جزییات جدید درباره «ایکس باکس اسکورپیو»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج