۵۰۹۱۲۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تجمع انگلیسی‌ها در اعتراض به حمله موشکی آمریکا

معترضین به حمله موشکی آمریکا علیه سوریه بعد از ظهر روز جمعه ضمن تجمع در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس ( داونینگ استریت) در قلب لندن، حمایت دولت &#۰۳۹;ترزا می&#۰۳۹; را از این حمله محکوم و شرم آور توصیف کردند.

خبرگزاری ایرنا: معترضین به حمله موشکی آمریکا علیه سوریه بعد از ظهر روز جمعه ضمن تجمع در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس ( داونینگ استریت) در قلب لندن، حمایت دولت 'ترزا می' را از این حمله محکوم و شرم آور توصیف کردند.

تجمع کنندگان در جریان این حرکت اعتراضی؛ شعارهایی همچون 'جنگ و کشتار را پایان دهید'، 'بمباران و نفرت را پایان دهید'، 'ترزا می' شرمت باد' و 'دونالد ترامپ شرمت باد' سر می دادند.

تجمع کنندگان همچنین پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آنها مواردی چون 'دستان از سوریه کوتاه باد'،'نه به ترامپ، نه به جنگ' و 'بمباران سوریه را متوقف کنید' نوشته شده بود.

مراد قریشی رییس کارزار مدنی 'ائتلاف توقف جنگ' در گفت وگو با ایرنا در حاشیه این تجمع گفت: ما اینجا هستیم تا حمله موشکی آمریکا در شامگاه پنجشنبه گذشته علیه سوریه را محکوم کنیم.

وی با بیان اینکه این اقدام کمکی به حل مشکل سوریه نخواهد کرد، گفت: این اقدام نظامی آمریکا پشتوانه قانونی ندارد و از سوی کنگره و سازمان ملل تصویب نشده است.

مراد قریشی اضافه کرد: این حرکت بدترین نوع واکنش به حمله شیمیایی صورت گرفته در سوریه است و تنها به ابعاد بحران در این کشور اضافه می کند.

وی افزود: حمایت نخست وزیر انگلیس از دولت دونالد ترامپ نیز شرم آور است. ترامپ نژادپرست ترین رییس جمهوری آمریکا است. او ماه گذشته میلادی مردم سوریه را از ورود به خاک آمریکا محروم کرد و حالا کشورشان را بمباران کرده است و این اقدام هیچ وجه قانونی ندارد.

ناز سلیم فعال مدنی در سخنانی در جمع تجمع کنندگان گفت: این حمله نظامی تنها تعداد تلفات را در سوریه افزایش می دهد.

وی افزود: نخست وزیر انگلیس با شتاب از اقدامات ترامپ حمایت می کند که این شرم آور است.

این فعال مدنی اضافه کرد: گزارش ها نشان می دهد که دخالت نظامی آمریکا در سوریه تلفات زیادی را به همراه داشته، تنها در ماه مارس گذشته یکهزار و ۵۰۰ غیر نظامی در عراق و سوریه در جریان حملات نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا کشته شده اند.

'کریس ناینهام 'عضو کارزار مدنی 'ائتلاف توقف جنگ' نیز در سخنانی در جریان حرکت اعتراضی گفت: برخی ادعا می کنند که ائتلاف امریکا اوضاع را بهبود می بخشد اما این اقدامات اوضاع منطقه را متشنج می کند. حمله دیشب سبب مرگ 9 نفر شده استو ما بر این باوریم راه حل نظامی به نتیجه نمی رسد و تنها راه حل سیاسی بحران سوریه را حل می کند.

وی افزود: چرا کسی باید تصور کند که حمله نظامی ترامپ به نفع مردم سوریه بوده، او کسی است که فرمان ضد مهاجرتی علیه مردم سوریه صادر کرد. تا کی باید مردم باید جان دهند تا سیاستمداران ما درک کنند که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.

این فعال ضد جنگ اضافه کرد: 'ترزا می' با شتاب از ترامپ رییس جمهوری آمریکا حمایت می کند. او نقش لاپوشانی افتضاحات ترامپ را بازی می کند.'

وی گفت: 'ما اینجا هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که دولت 'ترزا می' درک کند ما مخالف سیاست های نژادپرستانه و اسلام هراسانه هستیم و با قفل کردن خیابان های لندن اجازه تردد به ترامپ در جریان سفرش به این کشور نمی دهیم.

شمار دیگری از سخنرانان در این تجمع اعتراضی، ضمن محکوم کردن حمله موشکی آمریکا در سوریه و حمایت لندن از آن، نسبت به تشدید تنش ها میان مسکو و واشنگتن و بروز بحرانی جهانی هشدار دادند.

در جریان این تجمع جزواتی توزیع می شد که در آن از مردم خواسته شده بود تا در جریان سفر ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به لندن دست از کار کشیده و در تظاهرات سراسری در لندن شرکت کنند.

نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه اوایل بامداد روز جمعه با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص آغاز شد.

این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.

این درحالی است که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.
ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج