۵۰۹۱۳۳
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

جلسه پر تنش شورای امنیت سازمان ملل؛

انتقاد شورای امنیت از حمله خودسرانه آمریکا

در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان سینما، اعضای شورای امنیت انتقادهای شدیدی نسبت به حمله موشکی خودسرانه آمریکا به خاک سوریه وارد کردند.

تابناک: در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان سینما، اعضای شورای امنیت انتقادهای شدیدی نسبت به حمله موشکی خودسرانه آمریکا به خاک سوریه وارد کردند.

نماینده روسیه در شورای امنیت طی سخنانی در نشست اضطراری این شورا به منظور بررسی حمله اخیر آمریکا به سوریه گفت: تجاوز آمریکا به سوریه به نفع تروریسم و علیه کسانی است که از سال‌ها قبل در حال مبارزه با تروریسم هستند.

وی با بیان اینکه ما اقدامات غیرقانونی آمریکا در سوریه را شدیدا محکوم می‌کنیم، گفت: واشنگتن، لندن و پاریس دغدغه سرنگونی دولت قانونی سوریه را دارند.

نماینده روسیه در شورای امنیت خطاب به نماینده انگلیس گفت: از دروغ گفتن و وارد ساختن اتهامات دروغین به روسیه دست بردارید.

وی اظهار داشت: جهان چند قطبی شده است و نمی‌توان به همان شیوه سابق عمل کرد.

نماینده روسیه در شورای امنیت با بیان اینکه شما از تحقیق درباره حمله خان شیخون می‌ترسید، افزود: چرا درباره حوادث موصل سکوت کرده‌اید، آیا قربانیان آنجا درجه دوم هستند.

وی تاکید کرد: سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی به اطلاعات معارضان که بی‌ارزش است، تکیه می‌کند.

نماینده روسیه از واشنگتن خواست که از تجاوز دست بر داشته و در تلاش‌های حل سیاسی بحران سوریه، مشارکت کند.

وی تاکید کرد که حمله آمریکا به سوریه به تقویت تروریسم در این کشور خواهد انجامید.

نماینده چین در شورای امنیت نیز طی سخنانی در نشست اضطراری این شورا برای بررسی تجاوز اخیر آمریکا به سوریه گفت: چین خواهان پایبندی به گفتگو و راه‌های سیاسی برای پیشبرد مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه است.

وی افزود: راه حل سیاسی تنها راه حل برون‌رفت از بحران سوریه است و راه‌های نظامی، مشکلات مردم سوریه را بیشتر می‌کند.

انتقاد شدید اعضای شورای امنیت از حمله آمریکا برای حمله خودسرانه به سوریه
نماینده بولیوی در جلسه شورای امنیت نیز عنوان کرد که واشنگتن با این حمله یکجانبه به سوریه مشروع سازمان ملل را نقض کرد.

نماینده بولیوی همچنین اتهامات دروغین واشنگتن برای توجیه حمله نظامی به عراق را در جلسه شورای امنیت سازمان ملل یادآوری و تاکید کرد که با اقدام یکجانبه آمریکا در سوریه مخالف است. او گفت: «روزی کالین پاول روی همین صندلی شورای‌امنیت نشست و درباره عراق و اینکه سلاح کشتار جمعی دارد به ما دروغ گفت».

همچنین نماینده سوریه در شورای امنیت طی سخنانی در نشست اضطراری این شورا برای بررسی حمله آمریکا گفت: دولت عربی سوریه تأکید کرد که ارتش عربی سوریه از سلاح شیمیایی برخوردار نیست.

وی افزود: سوریه استفاده از این نوع سلاح‌ها را محکوم می‌کند و واضح است که استفاده کننده از این سلاح‌ها، همان گروه‌های تروریستی هستند.

نماینده سوریه در شورای امنیت گفت: دو گروه تروریستی النصره و داعش بعد از حمله آمریکا، به مواضع ارتش سوریه حمله کردند، اما ارتش حملات آن‌ها را دفع کرد.

وی اظهار داشت: آمریکا ائتلافی دروغین را برای هدف قرار دادن داعش تشکیل داده است و دستاوردهای این ائتلاف، کشتار غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها است.

نماینده سوریه در شورای امنیت در ادامه گفت: حمله امروز آمریکا با هدف نجات تروریست‌های النصره که در حمله به روستاهای امن شکست خورده بودند، صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا امروز به اطلاعات دروغینی که از تروریست‌های النصره دریافت می‌کند، تکیه دارد، گفت: جمهوری عربی سوریه این اقدام متجاوزانه آمریکا را قویاً محکوم می‌کند.

نماینده سوریه در شورای امنیت افزود: این‌گونه حملات، قانون جنگل را در جهان رواج می‌دهد.

آمریکا در یک تجاوز نظامی آشکار به خاک سوریه، بامداد جمعه 18 فروردین، ده‌ها موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در حومه حمص شلیک کرد که در نتیجه آن علاوه بر جان باختن شماری از ساکنان شهرک الشعیرات و چند سرباز ارتش،‌ خسارت‌هایی به این مناطق وارد شد.

منابع میدانی در شهر حمص تأکید کردند در حمله موشکی بامداد روز جمعه ارتش آمریکا از دریای مدیترانه، 6 نظامی و نیز چهار غیرنظامی ساکن شهرک الشعیرات جان خود را از دست دادند.

فرودگاه الشعیرات سوریه که هدف 59 فروند موشک آمریکایی قرار گرفت در جاده حمص به تدمر و در نزدیکی روستای الشعیرات و حدود 35 کیلومتر با شهر حمص فاصله دارد، این مکان از مهمترین پایگاه‌های آموزشی در منطقه قلمداد می‌شود به‌طوری که 25 درصد توان نیروی هوایی سوریه را تشکیل می‌دهد، دو نوع جنگنده میگ و سوخو در قالب سه اسکادران از آن استفاده می‌کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط روسیه محکوم کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه تو راست میگی آمریکا هدفش کمک به سوریه بود

    • بدون نام

      اگه رله حل باید سیاسی باشه روسیه با نیروی هواییش داره چ غلطی میکنه اونجا؟ روسیه حق داره ب مخالف هاش حمله کنه اما امریکا نداره؟ این چ منطقیه . اگه روس ها با امریکا هماهنگ باشن و حمله ب مردم معترض نکنن همین فردا جنگ سوریه تموم میشه و دولت و مخالف ها سر میز مذاکره میان . ب نظر من عامل گره خوردن موضوع روس ها هستن که در همه جای جهان ب فکر منفعت شخصی هستن . اصلا فکر کنید کار امریکاییها اشتباست . روس ها اگه راست میگن میتونن همین فردا مذاکره کنن و جنگ تموم شه و یک دولت قدرتمند سر کار بیاد و کمک کنه ب نابودی تروریسم

    • بدون نام

      چین و روسیه که حامی اسد هستن.باید هم اعتراض کنن

    • یاران

      اگه ایمان ندارید آزادی افکار داشته باشید، با موشک آمریکا خوشحال نباشید که مسلمانان وهمسایه کشته این ضعف بزرگی است برای آمریکا که نشان از ناتوانی آمریکا جرات داره یکی بطرف ایران یا حتی روسیه شلیک کنه نابودش میکنیم

    • بدون نام

      یاران تو هم میجنگی؟ اگه اهل جنگی چرا نمیری سوریه همونجا باهاشون بجنگی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج