۵۰۹۱۶۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

دردسر اول برگزاری جام ۴۸ تیمی

بعد از این‌که رئیس ایتالیایی فیفا از احتمال برگزاری جام‌جهانی درچند کشور خبر داد، کشورهای مطرح آمریکای شمالی در اولین اقدام برای میزبانی مشترک دست به کار شده‌اند.

روزنامه شهروند: بعد از این‌که رئیس ایتالیایی فیفا از احتمال برگزاری جام‌جهانی درچند کشور خبر داد، کشورهای مطرح آمریکای شمالی در اولین اقدام برای میزبانی مشترک دست به کار شده‌اند.
جام‌جهانی ٢٠٢٦ در چند کشور
چندی پیش بود که بعد از قطعی‌شدن برگزاری جام‌جهانی ٢٠٢٦ با ٤٨ تیم، رئیس فیفا از احتمال قریب‌الوقوع برگزاری این دوره از رقابت‌ها درچند کشور خبر داد. با توجه به این مسأله به نظر می‌رسد میزبان جام‌جهانی ٢٠٢٦ که حدود ٣‌سال دیگر در ماه می‌ سال ٢٠٢٠ مشخص می‌شود، یک کشور نخواهد بود و کاندیدای هر قاره باید با یکدیگر برای شرکت‌کردن در این رقابت، متحد شوند. پروسه ثبت‌نام کاندیدای میزبان‌های جام‌جهانی ٢٠٢٦ از ماه ژوئن‌ سال‌جاری میلادی آغاز می‌شود و درطول کمتر از ٣‌سال و با بررسی شرایط کشورهای مختلف درنهایت میزبان نهایی قبل از جام‌جهانی ٢٠٢٢ قطر معرفی خواهد شد.
کونکاکاف، نخستین کاندیدای مشترک
درحالی که هنوز چند ماه تا شروع ثبت‌نام از کاندیدای میزبانی جام‌جهانی ٢٠٢٦ باقی مانده، طبق گزارشی که روزنامه گاردین انگلیس منتشر کرده، ٣ کشور آمریکا، مکزیک و کانادا از منطقه کونکاکاف درخواست میزبانی مشترک جام‌جهانی را ارایه کرده‌اند. براساس این گزارش، این ٣ کشور درحال مذاکره با یکدیگر برای این میزبانی مشترک هستند و احتمالا تا پیش از پایان‌ سال‌جاری (٢٠١٧) میزبانی مشترک خود برای جام‌جهانی ٢٠٢٦ را که قرار است برای اولین‌بار با حضور ٤٨ تیم برگزار شود، اعلام کنند.
کدام کشورها جلو می‌آیند؟

آخرین‌باری که جام‌جهانی فوتبال در قاره آمریکای شمالی برگزار شد،‌ سال ١٩٩٤ بود که آمریکا به تنهایی میزبانی جام‌جهانی را برعهده داشت. حالا آمریکایی‌ها که برای میزبانی المپیک در‌سال ٢٠٢٤ نیز پا پیش گذاشته‌اند، امیدوار هستند تا میزبانی این رویداد بزرگ را بار دیگر کسب کنند. البته بدون‌شک کشورهای دیگری هم تا زمان شروع ثبت‌نام از کاندیداهای میزبانی جام‌جهانی ٢٠٢٦ درخواست میزبانی خود را ارایه می‌دهند اما به نظر می‌رسد برگزاری جام‌جهانی با ٤٨ تیم شرایط را برای میزبانی از این مسابقات پیچیده کرده است. باید چند کشور از یک قاره که با یکدیگر همسایه هستند، در ابتدا با یکدیگر به توافق برسند و سپس درخواست خود را به‌طور واضح به فیفا ارایه کنند. در این میان آسیا کمترین شانس را خواهد داشت چون جام‌جهانی ٢٠٢٢ در قطر برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رباعی

      به اون خبرنگار بی سواد بگید که رییس فیفا پرتقالی هست.

      خدایا ما رو از شر هرچه بی سواد قلم به دسته آزاد کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج