۵۰۹۱۶۸
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

رد پای تفکرات برانکو در سقوط و صعود پرسپولیس

سرمربی پرسپولیس ناخواسته و ناآگاهانه و بدون آنکه خود بداند تیم تحت رهبری‌اش را تخریب کرد و عملکرد خودش به‌عنوان مسؤول فنی این تیم را زیر سوال برد.

وطن امروز: سرمربی پرسپولیس ناخواسته و ناآگاهانه و بدون آنکه خود بداند تیم تحت رهبری‌اش را تخریب کرد و عملکرد خودش به‌عنوان مسؤول فنی این تیم را زیر سوال برد. پرسپولیس به مصاف پیکان رفت و موفق شد این تیم را شکست دهد و به صدرنشینی‌اش اقتدار بیشتری ببخشد. سرمربی سرخپوشان در نشست خبری پیش از این بازی در مقام دفاع از بیرانوند که به‌رغم ۷ کلین شیت در ۷ بازی تیم‌ملی در مسابقات انتخابی جام‌جهانی روسیه، در اغلب بازی‌های تیم پرسپولیس چه در لیگ و چه در آسیا گل خورده و صدای منتقدانش را درآورده برمی‌آید و می‌گوید این دروازه‌بان ملی‌پوش روی هیچ یک از گل‌هایی که خورده مقصر نبوده است. برانکو در بخش دیگری از صحبت‌هایش (به زعم خود) در مقام دفاع از عملکرد دفاعی تیمش می‌گوید: «صنعت نفت یک توپ آورد و یک گل زد، الریان هم جز ۳ باری که روی دروازه ما به گل رسید، موقعیت دیگری خلق نکرد». پیش از این نیز از این صحبت‌ها از برانکو شنیده بودیم.
او دقیقا بعد از شکست در داربی مشابه همین صحبت‌ها را داشت و گفته بود: «استقلال فقط ۳ توپ روی دروازه ما آورد و ۳ گل زد». بارها عنوان شده است: «بدترین نوع تخریب، بد دفاع کردن است». شاید منظور برانکو از این صحبت‌ها دفاع از تیمش و توجیه شکست‌هایی باشد که تحمل کرده بود اما سرمربی با تجربه پرسپولیس با این صحبت‌هایش به جای دفاع از تیمش در واقع اول خودش و بعد تیمش را تخریب کرد. او با بد دفاع کردن از پرسپولیس دست به تخریب این تیم زد. ۲ حالت بیشتر نیست. حالت اول اینکه صحبت‌های برانکو درست باشد و صنعت نفت تنها با یک بار توپ آوردن روی دروازه پرسپولیس به یک گل رسیده باشد، الریان ۳ بار توپ آورده باشد و به ۳ گل رسیده باشد و استقلال هم ۳ توپ آورده باشد و ۳ گل زده باشد. این نه تنها خوب نیست، بلکه بسیار بد و ویران‌کننده است. برای تیمی که تک تک توپ‌هایی که روی دروازه‌اش می‌آید گل می‌شود باید تاسف خورد و باید خوشحال بود که مثلا صنعت نفت بیشتر از یک توپ روی دروازه این تیم نیاورد. یا الریان و استقلال بیشتر از ۳ بار خلق موقعیت نکردند. چون انگار قرار است تک‌تک توپ‌هایی که روی دروازه این تیم می‌آید به گل تبدیل شود. حالت دوم این است که برانکو خوب بازی‌های تیمش را ندیده و همه این تیم‌ها بیشتر از تعداد گل‌هایی که زده‌اند توپ روی دروازه تیم برانکو آورده‌اند که این حالت دوم هم نمی‌تواند خیلی بهتر از حالت نخست باشد.
شاید بهتر باشد سرمربی پرسپولیس به جای توجیه شکست‌های تیمش، به فکر بر طرف کردن نقاط ضعف آن باشد نه اینکه با فرافکنی و به اشتباه قصد بالا بردن روحیه بازیکنان و هواداران پرسپولیس را داشته باشد. این تیم باید این هفته در ورزشگاه آزادی میزبان الریان قطر باشد و شکست در این دیدار قطعا شانس سرخپوشان برای صعود به مرحله بعد را کاهش خواهد داد. بنابراین برانکو باید مراقب تیمش باشد که حتی با یک حمله الریان دروازه‌اش باز نشود و کارش به مشکل برنخورد.

برانکو به ترکیب برنده دست می‌زند؟

برانکو بدون ماهینی ترکیب دفاعی خود را برابر پیکان چید و پرسپولیس هم دروازه‌اش باز نشد، باید دید این مربی به این ترکیب دست می‌زند؟ در حالی که برخی از هواداران پرسپولیس به دنبال بازگرداندن رامین رضاییان به این تیم بودند و در روزهایی که خط دفاعی این تیم بیشترین انتقادها را به خود می‌دید و گل‌های زیادی را از داربی به بعد دریافت می‌کرد، برانکو بی‌توجه به خواست برخی هواداران، ترکیب دفاع خود را باز هم تغییر داد تا شوکی به دفاع از هم گسیخته این تیم بدهد و در این راه هم موفق بود. برانکو ایوانکوویچ که در دیدارهای اخیر دفاع پرسپولیس را کاملا متزلزل می‌دید این بار در دفاع چپ و راست تیم تغییراتی را ایجاد کرد و شاید اگر بازیکن جانشین داشت حتی در دفاع وسط هم تغییراتی داشت. او با این ترکیب قلعه دفاع پرسپولیس را بست: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه و صادق محرمی و البته ماهینی را در دقیقه ۷۶ بازی به جای سروش رفیعی به میدان آورد. این ترکیب حداقل در برابر پیکان اجازه باز شدن دروازه را نداد، باید دید در روزهای آینده آیا برانکو همچنان بدون حضور ماهینی از ابتدا دفاعش را خواهد چید یا اینکه ماهینی را به ترکیب فیکس دفاعی تیمش وارد می‌کند و به ترکیب برنده دست می‌زند؟

برانکو درست یا غلط روی اصولش ماند

موضع مدیران باشگاه پرسپولیس در ارتباط با کنارگذاشته‌شدن رامین رضاییان، حالا شفاف‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. آنها تا قبل از نبرد حساس تیم‌شان با پیکان، ترجیح داده بودند در این باره سکوت کنند اما حالا در همه مصاحبه‌ها، علاقه شکست‌خورده‌شان به حفظ رامین را به نمایش می‌گذارند. طاهری، گرشاسبی و همه چهره‌های دیگر کادر مدیریتی پرسپولیس، اعتراف کرده‌اند که به دنبال بازگرداندن رامین به تیم بودند اما در مقابل عزم برانکو برای اخراج این بازیکن، کاری از پیش نبردند. نخستین بخش از این سناریو، در شروع فصل نیز در باشگاه پرسپولیس اتفاق افتاد. رامین که با فسخ یک‌طرفه قرارداد به ترکیه رفته بود، پشیمان شد و تصمیم به بازگشت گرفت و اصرار مدیران باشگاه برای جذب دوباره او، برانکو را مجاب کرد مجوز حضور دوباره رامین در تیم را صادر کند.
ایوانکوویچ یک بار با تسلیم‌شدن برابر درخواست مدیران و هوادارها، مرتکب اشتباهی شد که دست‌وپنجه ‌نرم‌کردن با آن ماه‌ها زمان برد و در حساس‌ترین روزها، آرامش را از تیم گرفت. مرد کروات اما دیگر این اشتباه را تکرار نکرد. او این بار پای اصولش ایستاد. تعارف را کنار گذاشت و به هیچ قیمتی حاضر نشد تیمش را در معرض نفوذ دوباره رامین رضاییان قرار دهد. رامین در نظرسنجی‌ها هنوز محبوب بود و هوادارانی که از جزئیات ماجراهایی که این بازیکن در تیم به وجود آورده بود مطلع نبودند، تمایل زیادی به تماشای دوباره او در ترکیب داشتند. مدیران باشگاه نیز می‌خواستند پیوند رامین و برانکو را دوباره برقرار کنند اما ایوانکوویچ این بار نفوذناپذیر ظاهر شد و اجازه شکل‌گیری هیچ جرقه تازه‌ای را نداد. اتفاقی که ثابت می‌کرد او بخوبی در این ماه‌های ملتهب تجربه کسب کرده تا یک اشتباه را دو بار تکرار نکند. حالا در لحظه ایستادگی برانکو در مقابل موج ریش‌سفید‌ی‌ها و کدخدامنشی‌ها، واضح است که دیگر خود او برای پرسپولیس تصمیم خواهد گرفت. نه مدیران، نه حامیان مالی و نه هوادارها. از حالا به بعد، مسؤولیت تصمیم‌های کلیدی درباره نفرات تیم، با سرمربی است. نه با مصلحت‌طلب‌های فراموشکار!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      کار از کار گذشته دیگه حاشی سازی برای تیم هم هیچ فایده ای براتون نداره یه چیزی بزارین اونجاتون که داره میسوزه الکی برای تخریب بهونه های مفت نیارین

    • رباعی

      اون خبرنگار بدبختی که این مقاله رو نوشته قطعا میخواسته عقده هاشو خالی کنه. وقتی تیمی با قدرت صدرنشین هست پس نوشتن اینطور مقاله های بی معنی نشان دهنده عقده های نویسنده است.
      راستی کی گفته بیرانوند در اغلب بازی های این فصل گل خورده؟
      والا شعور هم چیز خوبیه. البته حیف که به همه داده نشده

    • بدون نام

      چه متن مزخرفی


      فکر کنم نویسنده فقط سعی در تخریب داشته

    • بدون نام

      الکی زور نزن کیسه کش ما قهرمان شدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج