۵۰۹۲۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

۶ امتیاز تا قاطع‌ترین قهرمانی لیگ برتر

پرسپولیس با برد شیرین مقابل پیکان گام بلندی را به سوی قهرمانی برداشت و حتی آنهایی که در قهرمان شدن این تیم تردید داشتند حال متفق القول می‌گویند تیم برانکو به راحتی و احتمالا قبل از هفته پایانی بر قله لیگ برتر و فوتبال ایران خواهد ایستاد.

ایران ورزشی: پرسپولیس با برد شیرین مقابل پیکان گام بلندی را به سوی قهرمانی برداشت و حتی آنهایی که در قهرمان شدن این تیم تردید داشتند حال متفق القول می‌گویند تیم برانکو به راحتی و احتمالا قبل از هفته پایانی بر قله لیگ برتر و فوتبال ایران خواهد ایستاد. پرسپولیس چهار بازی دیگر پیش رو دارد و بعید نیست با پیروزی در بازی بعدی مقابل ماشین‌سازی به قهرمانی برسد اما جدا از این مساله امتیازهایی که تیم برانکو به دست آورده می‌تواند پرسپولیس لیگ شانزدهم را به بهترین و رکوردشکن‌ترین قهرمان تاریخ ۱۶ ساله لیگ برتر تبدیل کند.

به استقلال رسیدند
حالا که قهرمانی پرسپولیس تقریبا مسجل شده در کری‌های هواداری، طرفداران استقلال از فاصله قهرمانی‌های پرسپولیس به عنوان یک نقطه ضعف نام می‌برند و با پوزخند قهرمانی بعد از ۹ سال را به پرسپولیسی‌ها تبریک می‌گویند اما اگر از بحث فاصله بگذریم مهم‌تر تعداد قهرمانی‌هایی است که این دو تیم به دست آورده‌اند. تا قبل از این و بعد از سپاهان که با ۵ عنوان قهرمانی در لیگ برتر پیشتاز و پر افتخارترین است، استقلال با سه قهرمانی در رده دوم قرار دارد اما پرسپولیس با این قهرمانی به حریف دیرینه خواهد رسید و مثل آبی‌ها صاحب سه جام در این رقابت‌ها خواهد شد.

از طرفی با این قهرمانی تعداد جام‌های پرسپولیس در لیگ سراسری (جام منطقه ای، لیگ تخت جمشید، لیگ قدس، لیگ آزادگان، لیگ برتر)به عدد 10 خواهد رسید تا همچنان پر افتخارترین تیم فوتبال ایران باشد و استقلال با 8 قهرمانی دو جام عقب بیفتد.

پیش افتادن از دو قهرمان

پرسپولیس همین حالا و در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل کار بزرگی در جمع آوری امتیازها انجام داده است. تیم برانکو در حال حاضر 59 امتیاز دارد یعنی سه امتیاز بیشتر از سایپا قهرمان لیگ شانزده تیمی ششم و دو امتیاز بیشتر از استقلال خوزستان قهرمان فصل قبل. جالب اینکه تیم‌های سپاهان و استقلال در لیگ‌های چهاردهم و پنجم که با همین تعداد تیم (16) برگزار شده بود هم در نهایت با 59 امتیاز به قهرمانی رسیدند. به عبارتی پرسپولیس با کسب تنها یک امتیاز از چهار بازی پیش رو رکورددار امتیاز در بین قهرمان‌های لیگ شانزده تیمی خواهد شد.

عبور از تیم قطبی

آخرین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر 9 سال پیش و در لیگ هفتم رقم خورد که پرسپولیس از 34 بازی 65 امتیاز گرفت و با وجود کسر 6 امتیاز قهرمان شد. پرسپولیس با 7 امتیاز دیگر می‌تواند از آن حد نصاب عبور کند و رکورد خودش را هم بشکند که اتفاق ویژه‌ای خواهد بود.

دنبال یک کار تاریخی

پرسپولیسی‌ها امسال بدجوری برای شکستن رکوردهای دست نیافتنی خیز برداشته‌اند و عزم‌شان را جزم کرده‌اند تا تاریخ‌ساز شوند. پرسپولیس با این روند امتیازگیری می‌تواند در بین قهرمان لیگ‌های 16 تیمی رکوردساز شود اما در صورت کسب 9 امتیاز از 4 بازی باقیمانده رکورد قهرمان‌های لیگ‌های 18 تیمی را هم خواهد شکست. در لیگ‌های نهم و یازدهم که سپاهان قهرمان شد و لیگ دوازدهم که استقلال به قهرمانی رسید این تیم‌ها با 67 امتیاز در صدر قرار گرفتند و جام را بالای سر بردند اما حالا و در این فصل پرسپولیس می‌تواند با 4 بازی کمتر این مهم را رقم بزند که کار دشواری به نظر می‌رسد اما شدنی است.

حمله به رکورد فولاد

آنچه برای پرسپولیسی‌ها می‌تواند جذاب باشد احتمال رقم زدن قاطع‌ترین قهرمان لیگ برتر است که تیم فعلی بسیار به آن نزدیک به نظر می‌رسد. پرسپولیس تا اینجای فصل از 26 بازی 59 امتیاز گرفته و میانگین 2.26 امتیاز از هر بازی را رقم زده که برای قهرمان شدن در لیگ برتر ایران زیاد هم هست.

جالب اینکه در پانزده دوره قبلی لیگ تنها این تیم فولاد بوده که در لیگ چهارم حرفه‌ای با میانگین امتیاز ۲.۱۳ قهرمان شده و پرسپولیس می‌تواند این رکورد را هم بشکند. چنانچه پرسپولیس در چهار بازی باقیمانده ۵ امتیاز بگیرد و با ۶۴ امتیاز قهرمان شود دقیقا به میانگین ۲.۱۳ فولاد در لیگ چهارم خواهد رسید اما اگر ۶ امتیاز از مسابقات پیش رو دشت کند این رکورد را خواهد شکست و قاطع‌ترین قهرمانی لیگ برتر را به نام خود رقم می‌زند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پرچم پرسپولیس و پرسپولیسی و ارتش سزخ، همیشه بالاست
      زنده و پاینده باد تیم همیشه پیروز پرسپولیس

    • مهدی

      این پرسپولیس منه،دوسش دارم خیلی زیاد،قهرمانی با اینهمه رکوردشکنی بهش میاد

    • ebi

      ههه، شش امتیاز تا کثیف ترین قهرمانی، حتی خود طرفداران تیمتون هم قبول دارن با زد و بند و کثیف کاری صدر هستید. شانزده مربی لیگ برتری در تمام بازی های لیگ به این کثافت کاری اعتراض نمودند

    • بدون نام

      حالا شما چرا داری کری می خونی مگه شما پرسپولیسی هستی ؟؟؟ برمنکرش صلوات خخخخخ .

    • هعلی

      ebi
      دردت اومد نازی ی ی ی ی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج