۵۰۹۲۳۷
۱ نظر
۵۱۳۰
۱ نظر
۵۱۳۰
پ

بالیوود و شکستن رکوردهای فروش

در سه ماه اول سال میلادی چهار فیلم توانستند بیش از صد کرور روپیه (۱۵ میلیون دلار) در سینمای هند فروش کنند.

خبرگزاری مهر - ارغوان اشتری: در سه ماه اول سال میلادی چهار فیلم توانستند بیش از صد کرور روپیه (۱۵ میلیون دلار) در سینمای هند فروش کنند.

در سه ماه اول سال میلادی چهار فیلم توانستند بیش از صد کرور روپیه (۱۵ میلیون دلار) در سینمای هند فروش کنند. این در حالی است که نمایش نسخه جدید«دیو و دلبر» از کمپانی دیسنی در سینماهای کشور هند با استقبال روبه رو نشده و فیلم شکست خورده است.

در سه ماه نخست سال میلادی فیلم‌های «رئیس» به کارگردانی رائول دلاکیا، «کابیل» (توانا) به کارگردانی سانجی گوپتا، «جولی ال.ال.بی۲» به کارگردانی سوبهاش کاپور و «عروس بدرینهاث» به کارگردانی شاهشنگ کینات توانستند بیش از صد کرور روپیه فروش داشته باشند و لقب پرفروش ترین فیلم‌های امسال را در سه ماه نخست سال بگیرند. این در حالی است که نمایش «دنگال» (مسابقه کشتی) به کارگردانی نیتیش تیواری و نقش آفرینی عامرخان از ماه دسامبر آغاز شد و موفقیت و فروش بالای فیلم در ماه ژانویه ادامه پیدا کرد.
بالیوود و شکستن رکوردهای فروش

«دنگال» پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای هند لقب گرفته است و با توجه به فروش موفق این فیلم‌ها می توان نتیجه گرفت که سینمای هند شروع خوبی در سال جدید میلادی داشته است.

اما امیدها به فیلم هایی آماده نمایش مانند «باهوبالی۲: نتیجه گیری» ساخته اس.اس راجامولی بسیار زیاد است. ۲ سال پیش بود که قسمت نخست «باهوبالی» که فیلمی از جنوب هند است نه تنها در هند بلکه در آمریکا نیز سروصدا ایجاد کرد. به گزارشی که فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعتی هند (Ficci) و مشاوران مدیریتی (KPMG) ارایه دادند سال گذشته سینمای هند به لحاظ اقتصادی سال متفاوتی را تجربه کرد. البته ۲۰۱۶ سالی نومیدکننده با فروشی تقریبا یکنواخت بود بنابراین سه ماهه ابتدای امسال سینمای هند را می‌توان پر رونق در نظر گرفت.

امسال همزمانی نمایش فیلم‌های «رئیس» با نقش‌آفرینی شاهرخ خان و «کابیل» با نقش‌آفرینی هریتیک روشان خدشه ای به فروش هیچ کدام وارد نکرد و در نهایت به ترتیب با فروش ۱۳۷.۵۱ کرور روپیه و ۱۰۳.۸۴ کرور روپیه در زمره فیلم های پرفروش امسال قرار گرفتند که نظر منتقدان را هم جلب کردند.

تریلر جنایی «رئیس» داستانی واقعی را دستمایه قرار می‌ دهد؛ زندگی جنایتکاری به نام عبدالطیف که تجارت قاچاق نوشیدنی های الکی می کند. ماجرا در سال های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ در ایالت گوجرات می‌گذرد، اما کارگردان فیلم این نکته را تکذیب کرد که نقش شاهرخ خان ملهم از عبدالطیف است. احتمالا این تکذیبه برای رسیدن به اکرانی بی دغدغه بود.

همچنین درام جنایی «کابیل» ماجرای مرد نابینایی به نام روهان است که شغلش صداپیشگی است. او به دختری نابینا علاقه مند و با او ازدواج می کند. کابیل به بی عدالتی در جامعه هند می پردازد.

و اما پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای هند «دنگال» با نقش‌آفرینی عامرخان در مجموع ۳۸۷.۳۸ کرور روپیه فروخت. «دنگال» داستان واقعی دو خواهر را روایت می‌کند که پدرشان آنها را به کشتی‌گیر تبدیل و به قهرمانی می‌رساند.
بالیوود و شکستن رکوردهای فروش

فیلم کمدی رمانتیک «بسیارخب عزیز» ساخته شادعلی و نقش‌آفرینی شاردها کاپور و «حرام خور» ساخته شلوک شارما با نقش‌آفرینی نوازالدین صدیقی شکست خورده ترین فیلم های امسال سینمای هند لقب دارند. «بسیارخب عزیز» ۲۳.۶۴ کرور روپیه و «حرام خور» ۱.۳۴ کرور روپیه فروختند.

مدیر کمپانی «زی استودیوز» گریش جوهر به خبرگزاری مستقل هند (IANS) می گوید: «۲۰۱۷ شروع بسیار خوب و استثنایی دارد. ما امیدواریم که این موج تغییری نکند. سال گذشته از جنبه جذب مخاطب رشد چندانی نداشتیم اما امسال فیلم ها با استقبال خیلی خوبی روبه رو شدند.»

در ماه فوریه کمدی سیاه «جولی.ال.ال.بی۲» با نقش آفرینی آکشی کومار در نقش جولی و در ماه مارس کمدی رمانتیک «عروس بدریناث» با نقش آفرینی آلیا بهات و وارون داوان توانستند مردم را به سالن های سینما جذب کنند. «عروس بدریناث» که هنوز برپرده نمایش است توانسته ۱۰۷.۶۹ کرور روپیه بفروشد.

یک پخش کننده ساکن شهر دهلی نو؛ جوگیندر ماهاجان می گوید: «استقبال مردم در سه ماه اول سال خیلی خوب بوده است. فیلم های بالیوودی که محتوای خوبی داشتند با استقبال روبه رو شدند.»
بالیوود و شکستن رکوردهای فروش
مدیر کمپانی فاکس استار استودیوز ویجی سینگ می گوید که سه ماه اول سال برای این کمپانی شگفت انگیز بوده است. وی اضافه می کند: «به عنوان یک کمپانی فیلم هایی با مضامین گوناگون تهیه کرده ایم و ماحصل کارمان در سال گذشته بسیار لذت بخش بود. ۲۰۱۷ را هم خیلی خوب شروع کردیم.»

کمپانی فاکس قرن بیستم آمریکا در کمپانی فاکس استار استودیوز سرمایه گذاری کرده است. تاران آدارش کارشناس سینمای هند اشاره می‌کند که به جز چهار فیلم یاد شده هیچ‌کدام از فیلم های به نمایش درآمده نتوانستند فروش خیلی خوبی داشته باشند. آدارش به شکست فیلم پرهزینه «رنگون» ساخته ویشال باردواج و نقش آفرینی سیف علی خان، شاهد کاپور و کانگنا رانوت (فروش۲۰.۶۸ کرور روپیه)، «عروسی» ساخته آمیت روی و «گرفتار» ساخته ویکرامادیتیا اشاره می کند و می گوید: «۲۰۱۷ بهتر از سال گذشته است، اما زمانی که تعداد کمی فیلم موفق داریم و میزان فیلم های شکست خورده بیشتر است چه پیش خواهد آمد؟ دوباره به پله اول برمی‌گردیم. درصد فیلم های شکست خورده بسیار بالاست.»

متاسفانه سینمای هند به دلیل فقدان سیستم آمارگیری متمرکز از فروش فیلم ها در سالن های سینما همه اطلاعات صرفا از سوی تهیه کنندگان به رسانه ها ارایه می شود یا کارشناسان پیش بینی هایی خود را منتشر می کنند.

پخش کننده ساکن شهر مومبایی راجش تادانی می گوید: «انتظار از فروش بعضی از فیلم ها نظیر رنگون بسیار زیاد بود اما اصلا فروش خوبی نداشتند و این یک عقبگرد بزرگ است.»

تادانی در ادامه متذکر می شود با رکوردهای جدیدی که فیلم هایی «باهوبالی»، «برادر بجرنگی»، «سلطان» و «دنگال» در سال های اخیر ایجاد کردند و بالارفتن بودجه فیلم‌ها، چنین استقبالی در سه ماهه اول سال متوسط است و اصلا فوق العاده نیست. او می افزاید: «فروش چهار فیلم بیش از ۱۰۰ کرور روپیه اتفاق خوبی است ولی فروش فیلم ها می تواند باز هم بهتر باشد. تهیه کنندگان انتظار فروش ۲۰۰ کرور روپیه دارند چرا که بودجه فیلم ها نیز بالاست. مسلما سال ۲۰۱۷ شروع بدی نداشته است اما می توانست بهتر هم باشد.»
بالیوود و شکستن رکوردهای فروش

این پخش کننده در ادامه به یکی از معضلات سینمای هند یعنی «دانلود غیرقانونی فیلم ها» اشاره می کند و می گوید: «برای معضل قاچاق هیچ تمهیدی اندیشیده نشده است این در حالی است که تقریبا فروش فیلم های هندی را نصف می کند.»

۲۸ آوریل فیلم «باهوبالی ۲» در بیش از ۶۵۰۰ سالن سینما در سراسر هند به نمایش عمومی درخواهد آمد. در حال حاضر چشم امید صنعت سینمای هند به فروش قسمت دوم باهوبالی است. آدارش درمورد باهوبالی می گوید: «در سال های اخیر هیچ فیلمی از سینمای هند چنین کنجکاوی برانگیز نبوده است. در ماه های آوریل تا دسامبر دوران خوبی راخواهیم داشت چون فیلم های بزرگی در این بازه زمانی به نمایش درخواهند آمد.»

در پایان، کاران جوهر (پخش کننده باهوبالی) کارگردان و تهیه کننده مشهور هند چنین نظر می دهد: «دست اندرکاران سینما با نمایش عمومی باهوبالی انتظار بسیار زیادی از استقبال مردم دارند. ۲۰۱۷ سال پر حادثه ای برای سینمای هند خواهد بود چرا که قرار است نه تنها فیلم های هندی بلکه چند فیلم هالیوودی مطرح مردم را سرگرم کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایدا

      مرسی گزارش جالبی بود، بازم از این دست مطالب بذارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج