جاباما
۵۰۹۲۴۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

گزینه ترامپ برای دادگاه عالی تایید شد

نمایندگان سنای آمریکا نامزد رئیس‌جمهوری برای عضویت در دادگاه عالی آمریکا را تایید کردند.

خبرگزاری تسنیم: مجلس سنای آمریکا، روز جمعه با تایید «نیل گورساچ» نامزد پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری برای دیوان عالی آمریکا بزرگ‌ترین پیروزی را نصیب او کرد.

مجلس سنا که جمهوریخواهان در آن اکثریت دارند بر مخالفت دموکرات‌ها چیره شد و در دیوان عالی نیز اکثریت کرسی‌ها را به قضات محافظه‌کار داد.

طبق این گزارش، مجلس سنا با ۵۴ رای موافق و ۴۵ رای مخالف صلاحیت «نیل گورساچ» قاضی دادگاه‌ استیناف ایالت کلرادو را تصویب کرد.

مجلس سنا سال گذشته به خاطر مخالفت جمهوریخواهان حاضر نشد نامزد پیشنهادی «باراک اوباما» برای کرسی خالی دیوان عالی آمریکا را به بحث و رای‌گیری بگذارد.

کرسی نهم دیوان عالی آمریکا از ۱۳ فوریه ۲۰۱۶ پس از مرگ «آنتونین اسکالیا» قاضی محافظه‌کار خالی مانده بود. از زمان جنگ‌های داخلی آمریکا در سال ۱۸۶۲ تاکنون این طولانی‌ترین دوره‌ای است که کرسی این نهاد خالی مانده بود.

گورساچ در دوران ریاست‌جمهوری جورج دبلیو بوش مدتی در وزارت دادگستری خدمت کرده و پسر اولین زنی است که در تاریخ آمریکا ریاست اداره حفاظت از محیط زیست را بر عهده داشت.

تایید گورساچ برای دونالد ترامپ یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود و پس از شکست ماه گذشته او در تصویب لایحه خدمات درمانی در مجلس نمایندگان نشان می‌دهد که او می‌تواند برنامه‌های خود را در کنگره پیش ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج