۵۰۹۲۸۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

چرا امسال مرکبات مازندران خریدار نداشت؟

رئیس اتحادیه باغداران شهرستان قائم‌شهر گفت: حدود ۳۵ هزار تن پرتقال از کشور مصر و حدود ۲۰ هزار تن پرتقال یخ‌زده نیز از ترکیه وارد ایران شد که موجب شد محصول مرکبات مازندران خریدار نداشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه باغداران شهرستان قائم‌شهر گفت: حدود ۳۵ هزار تن پرتقال از کشور مصر و حدود ۲۰ هزار تن پرتقال یخ‌زده نیز از ترکیه وارد ایران شد که موجب شد محصول مرکبات مازندران خریدار نداشته باشد.

مهدی زینی اظهار کرد: حدود ۳۵ هزار تن پرتقال از کشور مصر و حدود ۲۰ هزار تن پرتقال یخ‌زده نیز از ترکیه وارد ایران شد که مرکبات ترکیه با قیمت ۱۵۰۰ تومان به فروش رسید و پرتقال‌های مصر نیز با قیمت ۳۹۰۰ تومان به دست مصرف‌کنندگان داده شد.

وی تصریح کرد: با واردات بی‌رویه‌ مرکبات از سوی جهاد کشاورزی موجب شد تا محصولات شمال به فروش نرسد.

رئیس اتحادیه باغداران قائم‌شهر خاطرنشان کرد: در حالی که اتحادیه به رهبری و جهاد کشاورزی اطلاعیه‌هایی ارسال کرد که برای کاهش خسارت به باغداران واردات انجام نشود و می‌توان با قیمت مناسب مرکبات را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

زینی درباره کمک‌های بلاعوض به کشاورزان اظهار کرد: جهاد کشاورزی برای جبران خسارت باغداران ۳۰ میلیارد تومان به عنوان کمک به کشاورزان به آنان پرداخت کرد که دردی از مشکلات کشاورزان را درمان نکرد.

وی افزود: برای بار دوم نیز ۵۰ میلیارد تومان برای خرید مرکبات و نیز ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۱۰ درصد ابلاغ شد اما همچنان در چرخه اداری دچار مشکل شده و محقق نشد.

رئیس اتحادیه باغداران قائم‌شهر تاکید کرد: از دولت تقاضا می‌شود رفع مشکلات کشاورزان را به باغداران، دامداران و مرغداران واگذار کند و این موارد نباید به تعاون روستایی که هیچ‌گونه تخصصی ندارد داده شود.

زینی خاطرنشان کرد: باید به بخش‌های تعاونی اعتماد کرد اما این دولت هنوز به این باور نرسیده باید به آنها ارزش و بها بدهد. برای رفع بیشتر مشکلات کشاورزان و روستائیان باید تعاونی‌های تخصصی برای استفاده بیشتر از آنها پویا شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج