۵۰۹۳۷۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

در مصرف گوشت قرمز زیاده روی نکنید!

زياده‌روي در مصرف گوشت قرمز احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي، فشارخون بالا، كلسترول خون و برخي از سرطان‌ها را افزايش مي‌دهد. در نتيجه لازم است كه با ترفندها و روش‌هايي اثرات منفي گوشت قرمز را كاهش دهيد.

روزنامه آرمان: زياده‌روي در مصرف گوشت قرمز احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي، فشارخون بالا، كلسترول خون و برخي از سرطان‌ها را افزايش مي‌دهد. در نتيجه لازم است كه با ترفندها و روش‌هايي اثرات منفي گوشت قرمز را كاهش دهيد. سازمان‌هاي سلامت عمومي بي‌وقفه در حال هشدار دادن در خصوص مصرف بيش از اندازه گوشت قرمز هستند.
با توجه به مضرات مصرف بيش از اندازه اين ماده غذايي به نظر مي‌رسد كه اين هشدارها كاملا به جا است و مصرف‌كننده‌ها بايد بيشتر نسبت به اين اخطارها هوشيار باشند. چون زياده‌روي در مصرف گوشت قرمز احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي، فشارخون بالا، كلسترول خون و برخي از سرطان‌ها را افزايش مي‌دهد. در نتيجه لازم است كه با ترفندها و روش‌هايي اثرات منفي گوشت قرمز را كاهش دهيد.
در مصرف گوشت قرمز زیاده روی نکنید!

ميزان مورد نياز بدن

درست است كه گوشت قرمز يك ماده غذايي مفيد بوده و براي سلامتي بدن لازم و ضروري است اما بايد بدانيد كه اكثر متخصصان بر اين باور هستند كه حداكثر نياز بدن به اين ماده غذايي ۵۰۰ گرم در هفته يا ۷۰ گرم در روز است. بيش از اين ميزان خطر ابتلا به مشكلات قلبي و عروقي و برخي سرطان‌ها مانند سرطان كلوركتال و سرطان سينه را افزايش مي‌دهد. علاوه بر اين به نظر مي‌رسد اين ماده غذايي باعث آسيب به بافت‌هاي پستاني دختران نوجوان و زنان جوان مي‌شود. به نظر مي‌رسد كه مصرف ميزان بالاي اين ماده غذايي دو مرتبه در هفته يا بيشتر باعث ايجاد تغييراتي در فلور روده مي‌شود. به اين ترتيب تعادل بين باكتري‌هايي كه در روده زندگي مي‌كنند از بين رفته و در نتيجه منجر به بروز مشكلات زيادي مي‌شود. حواستان باشد كه اثرات منفي مصرف بيش از اندازه گوشت‌هاي قرمز صنعتي مانند سوسيس، كالباس و غيره بيشتر است.

تكه‌هاي كم‌چرب را انتخاب كنيد

تا حد ممكن تكه‌هاي كم‌چرب را انتخاب كنيد. براي اين كار مي‌توانيد از شانه گوسفند يا فيله گاو استفاده كنيد.

استفاده از گوشت‌هاي ارگانيك

اگر نمي‌توانيد مصرف گوشت قرمز را كاهش دهيد بهتر است گوشت مصرفي‌تان را از جاهايي خريداري كنيد كه ارگانيك باشد. حواستان باشد كه در دامداري‌ها از آنتي‌بيوتيك‌ها و هورمون‌هاي رشد براي پرورش دام‌ها استفاده مي‌شود. هر چه حيوان مورد نظر طبيعي‌تر و بدون تركيبات شيميايي رايج در دامداري‌ها پرورش يافته باشد گوشت سالم‌تري مصرف خواهيد كرد.

با گياهان معطر طبخ كنيد

براي جبران اثرات منفي تركيبات شيميايي و چربي‌هاي مضر موجود در گوشت‌هاي قرمز بهتر است آنها را با سبزيجات معطر طبخ كنيد. رزماري (سبزي معطر پرخاصيت است كه به كنترل و كاهش خطر ابتلا به ديابت كمك مي‌كند) و همچنين آويشن، جعفري يا نعنا و غيره جزو سبزيجات مفيد، معطر و حاوي آنتي‌اكسيدان هستند كه به كاهش اثرات منفي گوشت قرمز كمك مي‌كنند.

ميوه‌ها را دريابيد

نيترات و نيتريت موجود در گوشت‌هاي قرمز در بدن ما تبديل به «نيتروزامين» مي‌شوند. اين تركيبات شيميايي امكان رشد تومورها را بالا مي‌برند. بهتر است در مصرف گوشت قرمز زياده‌روي نكنيد و در كنار آن مصرف ميوه را افزايش دهيد. به خاطر اينكه به كمك ويتامين‌هاي A، C، E و غيره كه در ميوه‌ها به ميزان زيادي وجود دارند مي‌توانيد خطر بروز تومورها را كاهش دهيد. در نتيجه توصيه مي‌كنيم علاوه بر سبزيجات معطر از ميوه‌ها و سبزيجاتي مانند پرتقال، گوجه‌فرنگي، زردآلوي خشك، انجير يا آلوخشك نيز در كنار گوشت قرمز استفاده كنيد تا اثرات منفي آن كاهش پيدا كند.

ادویه كاري، زنجبيل و سير

زردچوبه خواص ضدسرطاني بالايي دارد و در كنار فلفل تاثير آن ده برابر مي‌شود. زنجبيل باعث بهبود عملكرد روده‌ها مي‌شود و مواد غذايي توليد شده از طريق مصرف گوشت قرمز را از بدن دفع مي‌كند. در نتيجه اين تركيبات شيميايي مدت زمان طولاني در تماس با مخاط روده‌ها نمي‌مانند. مي‌توانيد گوشت را قبل از پخت با زنجبيل خوش‌طعم كنيد. علاوه بر اين «آليسين» موجود در سير باعث دفع توكسين‌ها يا همان سموم از بدن مي‌شوند. در نتيجه توصيه مي‌كنيم اين سه ماده را هميشه در آشپزخانه خود داشته باشيد. چون شما را از آسيب‌هاي احتمالي مصرف زياد گوشت قرمز در امان مي‌دارند.

کبابی ؟ بله يا خير؟

هر بار كه گوشت را طبخ مي‌كنيد يكي از تركيبات آن به نام «كراتين» تجزيه و به «آمين هتروسيكليك» تبديل مي‌شود كه جزو تركيبات سرطان‌زا هستند. كباب يا گريل كردن گوشت باعث مي‌شود كه به ميزان بيشتري از اين تركيبات آسيب‌رسان توليد شوند. علاوه بر اين، چربي‌هايي كه از گوشت چكيده و روي زغال مي‌ريزند باعث ايجاد دود سمي مي‌شوند كه سرشار از «هيدروكربن‌هاي پولي سيكليك آروماتيك» است. بنابراين بهتر است از روش كباب كردن گوشت بپرهيزيد.

سبزيجات فراوان

در كنار گوشت قرمز، هويج، فلفل دلمه‌اي قرمز و سبز، كرفس و خيار سرو كنيد. از قارچ، تربچه، بروكلي و گل‌كلم غافل نشويد. فراموش نكنيد كه در كنار غذاهاي گوشتي حتما سالاد سرو كنيد. به جاي مصرف گوشت قرمز با سيب‌زميني سرخ‌كرده و مواد غذايي چرب ديگر، آن را با سبزيجات سرشار از ويتامين‌ها و مواد معدني ميل كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج