۵۰۹۴۰۶
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

سرگذشت عجیب یک نسخه از «جنایت و مکافات»

یک زن اولین ‌نسخه‌ ترجمه انگلیسی‌زبان رمان «جنایت و مکافات» نوشته «فئودور داستایوفسکی» را ۱۴ پوند خرید و ۱۳ هزار و ۵۰۰ پوند فروخت.

خبرگزاری ایسنا: یک زن اولین ‌نسخه‌ ترجمه انگلیسی‌زبان رمان «جنایت و مکافات» نوشته «فئودور داستایوفسکی» را ۱۴ پوند خرید و ۱۳ هزار و ۵۰۰ پوند فروخت.

«گاردین» نوشت: اولین نسخه انگلیسی‌زبان «جنایت و مکافات» شاهکار کلاسیک «داستایوفسکی» که توسط یک زن به قیمت ۱۴ پوند خریداری شده بود، به قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ پوند در یک حراجی به فروش رسید.
سرگذشت عجیب یک نسخه از «جنایت و مکافات»

این کتاب با جلدی آبی‌رنگ در سال ۱۸۸۶ از سوی انتشارات «ویزتلی» لندن منتشر شده است. زنی که رمان این نویسنده بزرگ روس را در حراجی عرضه کرده، آن را به عنوانی کتابی دست دوم به قیمت ۱۴ پوند خریده بود. او جعبه‌ای را که حاوی تعدادی کتاب دست دوم بود، بدون این‌که از محتوای دقیق آن خبر داشته باشد خرید و بعدا متوجه شد یکی از این کتاب‌ها، ‌اثری کمیاب است و ممکن است بتواند در حراجی‌های آنلاین آن را به قیمتی گزاف بفروشد.

این زن که می‌خواست نامش فاش نشود، با یک حراجی تماس می‌گیرد و به گفته خودش وقتی جواب ایمیلش می‌آید، از شوک روی صندلی می‌افتد. در جواب ایمیل او نوشته شده بود که از این چاپ «جنایت و مکافات»، کمتر از ۱۰ نسخه در کل دنیا موجود است.

از سال ۱۹۹۱ تاکنون هیچ نسخه اولی از رمان «داستایوفسکی» در حراجی‌های جهان عرضه نشده است. آخرین‌بار دو نسخه که شش ماه پس از انتشار این نسخه لندنی در آمریکا به چاپ رسیده بودند،‌ به حراج گذاشته و به قیمت ۹۵۰۰ و ۲۶۰۰ پوند خریداری شدند. گفته می‌شود ارزش اولین نسخه روسی‌زبان رمان «جنایت و مکافات» ۲۰ هزار پوند ارزش دارد.

رمان «جنایت و مکافات» داستان دانشجویی به نام «راسکولنیکُف» را روایت می‌کند که به خاطر اصول مرتکب قتل می‌شود. بنا بر انگیزه‌های پیچیده‌ای که حتی خود او از تحلیل‌شان عاجز است، زن رباخواری را همراه با خواهرش که غیرمنتظره به هنگام وقوع قتل در صحنه حاضر می‌شوند، می‌کشد و پس از قتل، خود را ناتوان از خرج کردن پول و جواهراتی که برداشته، می‌بیند و آن‌ها را پنهان می‌کند. بعد از چند روز بیماری و بستری شدن در خانه، «راسکولنیکف» این تصور را دارد که همه به او مظنون هستند و با این افکار کارش به جنون می‌رسد...

«فئودور میخاییلوویچ داستایوفسکی» نوامبر ۱۸۲۱ در روسیه به دنیا آمد. زمستان سال ۱۸۴۵ رمان کوتاه «مردم فقیر» را نوشت و از رهگذر آن با محافل نویسندگان بزرگ روس آشنا شد. این نویسنده در سال ۱۸۴۹ به اتهام براندازی، دستگیر و به اعدام محکوم شد، اما از مرگ جان سالم به در برد.

وی پس از چهار سال حبس با بیماری صرع که تا پایان عمر او را رها نکرد، آرام آرام به زندگی بازگشت تا در ادامه‌ زندگی‌اش، شاهکارهای «جنایت و مکافات«، «ابله»، «برادران کارامازوف»، «جن‌زدگان»، «قمارباز» و آثار متعدد دیگری را خلق کند. آثار این نویسنده‌ بزرگ تاکنون چندین‌بار از سوی مترجمان متعدد به فارسی برگردانده شده و بارها مورد اقتباس سینمایی، تلویزیونی و نمایشی قرار گرفته است. «داستایوفسکی» نهم فوریه‌ سال ۱۸۸۱ از دنیا رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج