۵۰۹۴۶۵
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

حضور رئیسی در انتخابات به جمنا ربطی ندارد

داستان جمنا و آیت الله رئیسی با رای گیری اخیر این تشکل که در آن ۹۲ درصد رای دهندگان، نام تولیت آستان قدس رضوی را روی برگه خود نوشته بودند، وارد مرحله تازه ای شده است

صراط نوشت: داستان جمنا و آیت الله رئیسی با رای گیری اخیر این تشکل که در آن ۹۲ درصد رای دهندگان، نام تولیت آستان قدس رضوی را روی برگه خود نوشته بودند، وارد مرحله تازه ای شده است.

اکنون بیش از هر زمان دیگری این موضوع که کاندیدای نهایی این تشکل تازه کسی جز آیت الله رئیسی نیست، رنگ واقعیت به خود گرفته؛ به ویژه آنکه ۴ کاندیدای منتخب دیگر، احتمالا کاندیداهای صوری به شمار می روند. فتاح و قالی باف که رسما اعلام کرده بودند کاندیدا نخواهند شد و زاکانی هم در دوره قبلی رد صلاحیت شده بود. مشاور جوان احمدی نژاد هم با توجه به وزن سیاسی و کم تجربگی اش در حد و اندازه های کاندیداتوری شناخته نمی شود.

با این وجود، غلامعلی حداد عادل این موضوع را که آیت الله رئیسی کاندیدای نهایی است تایید نکرده و از ادامه فرآیند انتخاب نامزد نهایی خبر داده است.

از زمان تشکیل جمنا، نشانه هایی وجود داشت که نامزد نهایی این تشکل آیت الله رئیسی است. در واقع این تشکل به این جمع بندی رسیده بود که در صورت اعلام حضور رئیسی، پشت سر او قرار خواهد گرفت چراکه این اقدام، به جبهه مردمی نیروهای انقلاب "وجاهت" خواهد بخشید. به بیان دیگر از آنجا كه دعوت از رئیسی بیشتر مردمی بوده تا تشکیلاتی، اعلام کاندیداتوری او و حمایت جمنا از یک نامزد دیگر، عملا مشروعیت این تشکل میان مردم را از میان می برد. به این ترتیب، جمنا نه تنها به حمایت از رئیسی نیازمند بود بلکه ادامه حیات آن در چنین حمایتی بود.

حال آنکه اعضای این تشکل چنین وانمود می کنند که قضیه برعکس است و اساسا ورود رئیسی به انتخابات به دعوت آنها صورت گرفته است!

بروز نشانه های عدم تمایل آیت الله رئیسی برای قرار گرفتن در زیرمجموعه جمنا و خوردن برچسب این تشکل، اوضاع را برای جبهه مردمی نیروهای انقلاب پیچیده تر کرد. قابل ذکر است که او در هیچ یک از نشست های جمنا حاضر نشده و هنوز میثاق نامه کتبی آن را هم امضا نکرده است.

اکنون شاید بتوان اظهارنظر حداد عادل را این گونه تحلیل کرد که این عضو برجسته جمنا، به دنبال "حفظ ظاهر تشکیلاتی" جبهه متبوع خود است. یعنی در حالی که اکنون بیش از هر زمان دیگری، مشخص شده است که حضور آیت الله رئیسی یک تصمیم مستقل است که ارتباطی به جمنا و هیچ تشکل دیگری ندارد، جمنا تلاش می کند این حضور را نتیجه اقدامات تشکیلاتی خود دانسته و تولیت آستان قدس رضوی را وامدار خود کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      فقط روحانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج