۵۰۹۵۲۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

برای قلعه‌نویی که گفته بود دیگر بهانه‌ای ندارد

تراکتورسازی تبریز یکی از پُرستاره‌ترین تیم‌های لیگ برتر در شانزدهمین دوره این مسابقات نتوانست انتظارات را برآورده کند.

خبرگزاری تسنیم: تراکتورسازی فصل جاری را در حالی آغاز کرد که خیلی‌ها شانس این تیم را برای قهرمانی در لیگ بیشتر از پرسپولیس می‌دانستند. حتی امیر قلعه‌نویی در ابتدای فصل در مصاحبه‌ای با صراحت اعلام کرد که با این بازیکنان بهانه‌ای برای قهرمان نشدن تراکتورسازی وجود ندارد. او در صحبت‌هایش تأکید کرد که سخت‌ترین کار را در بین مربیان ایرانی دارد و برای او انتخاب ۱۱ بازیکن از میان ستاره‌های تراکتورسازی یک چالش بزرگ است.

سرخ‌پوشان تبریزی قبل از اینکه نیم‌فصل اول به پایان برسد پا به پای پرسپولیس پیش آمدند. آنها با اینکه در بازی‌های خانگی امتیاز از دست می‌دادند، اما در خارج از خانه نتایج خوبی گرفتند و همین موضوع باعث شد از پرسپولیس عقب نمانند. این شرایط اما تداوم نداشت و به یکباره تراکتورسازی در داخل و خارج از خانه امتیازهای حساسی را از دست داد تا امیدهایش برای قهرمانی هفته به هفته کمرنگ‌تر شود.

قلعه‌نویی بعد از مشکلاتی که باشگاه تراکتورسازی در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی با آن مواجه شد، در مصاحبه‌هایی که قبل یا بعد از هر بازی داشت به این موضوع اشاره می‌کرد. او در حالی از جدایی سروش رفیعی صحبت کرد که تراکتورسازی حتی با وجود این بازیکن هم پشت سر پرسپولیس قرار گرفته بود. هر چند تراکتورسازی نتوانست در پنجره زمستانی بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرد ولی این شرایط برای استقلال هم وجود داشت. تیم‌هایی مثل استقلال، ذوب‌آهن و پیکان تغییری برای نیم‌فصل دوم ایجاد نکردند و سپاهان هم تغییرات جزیی داشت. پرسپولیس هم فقط سروش رفیعی را به عنوان یک مهره ثابت جذب کرد و این در حالی است که برانکو ایوانکوویچ دو بازیکن تأثیرگذار خودش (امید عالیشاه و احمد نوراللهی) را دست داد. پرسپولیس در حالی لیگ را ادامه داد که به عقیده بسیاری از کارشناسان فقط یک تیم ۱۱ نفره داشت و بازیکنان نیمکت‌نشین این تیم هم با بازیکنان اصلی فاصله نسبتاً زیادی داشته و دارند. با این حال برانکو هیچ وقت از جدایی این دو بازیکن و ضعیف شدن تیمش صحبت نکرد.

نکته مهم دیگر این است که تراکتورسازی قبل از محرومیت در پنجره زمستانی ۶ امتیاز از پرسپولیس عقب بود. استقلال هم با چنین وضعیتی مواجه بود اما علیرضا منصوریان با عملکرد فوق‌العاده‌ای که داشت، تیمش را به رده دوم جدول (بالاتر از تراکتورسازی) رساند. بعد از مشکلاتی که برای تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات ایجاد شد، مدیریت این باشگاه با عذرخواهی از هواداران اعلام کرد که اشتباهات را می‌پذیرد اما قلعه‌نویی امسال در هیچ‌یک از بازی‌های تراکتورسازی از مقصر بودن خودش صحبت نکرد. او حتی با اینکه روز گذشته تیمش سه گل از صبا دریافت کرد، هیچ اشاره‌ای به عملکرد ضعیف تراکتورسازی نکرد و اشتباه داور را دلیل شکست تیمش دانست.

انتظار می‌رفت قلعه‌نویی بعد از نتایج ضعیفی که تراکتورسازی گرفت و شانس قهرمانی را از دست داد، حداقل مسئولیت فنی این نتایج را بر عهده می‌گرفت. اگر چه تراکتورسازی به دلیل بسته شدن پنجره نقل و انتقالات دچار مشکل شد اما نه تا این حد که فاصله امتیازاتش با پرسپولیس به ۱۲ امتیاز برسد. .

این برای چهارمین سال پیاپی است که قلعه‌نویی در راه رسیدن به قهرمانی ناکام مانده است. او در ابتدای فصل یک تیم پُرستاره را تحویل گرفت و باشگاه هم تمام بازیکنان مورد نظر این مربی را جذب کرد. تراکتورسازی البته با وجود محرومیت از نقل‌وانتقالات هنوز هم تیم پرمهره‌ای است. او قول داده بود که جام را برای تبریزی‌ها بگیرد ولی با شکست مقابل صبا، دوباره هواداران تراکتورسازی در حسرت قهرمانی در لیگ برتر ماندند و حالا تنها جام حذفی مانده است.

تراکتورسازی در نیم فصل دوم حتی از لحاظ تاکتیکی و بدنی هم اُفت کرد. این تیم در نیم‌فصل اول عملکرد قابل قبولی داشت و حتی در شروع نیم‌فصل دوم هم چند نتیجه خوب گرفت، اما تیمِ قلعه‌نویی در چند بازی مهم امتیازهایی از دست داد که در نهایت برای تراکتوری‌ها گران تمام شد. نکته مهم دیگر در مورد تراکتورسازی، اُفت مقطعی بازیکنان این تیم بود. ستاره‌های تراکتورسازی در طول فصل بارها از لحاظ فنی دچار اُفت شدند و همین موضوع باعث شد تا آنها تیم یکدستی نباشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج