۵۰۹۵۳۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اژدری زاده: مذاکره‌ای با ویسی نداشته‌ایم

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان اینکه جایگاه این تیم در لیگ برتر حداقل عنوان هشتم ترسیم شده بود، گفت: انتظارمان از نعیم سعداوی بیشتر از این بود.

خبرگزاری مهر: علیرضا اژدری زاده به ارزیابی اش از عملکرد تیم فولاد خوزستان در این فصل از مسابقات لیگ برتر فوتبال پرداخت و تاکید کرد که جایگاه هشتمی، حداقل انتظار باشگاه از تیم بوده است. وی همچنین با بیان اینکه برنامه ریزی بلندمدت در فوتبال ایران جایی ندارد، مذاکره با عبدالله ویسی برای فصل آینده را تکذیب کرد. مشروح این گفتگو در زیر می آید:

* تیم فولاد در بازی مقابل سپاهان هم به تساوی رسید تا پنج هفته نبرده باشد. آیا از عملکرد تیمتان راضی هستید؟

- علیرضا اژدری زاده: بازی با سپاهان یکی از بهترین بازی هایی بود که این فصل انجام دادیم ولی فرصت‌هایمان به گل تبدیل نشد. از نتیجه بازی راضی نیستیم ولی کیفیت مسابقه راضی کننده بود. ما می توانستیم روز گذشته برنده باشیم ولی به این مهم نرسیدیم.

* ارزیابی شما از لیگ شانزدهم و عملکرد فولاد خوزستان در این دوره از مسابقات چیست؟

- امسال لیگ کاملا متفاوتی را شاهد بودیم. سه تیم بالای جدول از سایر تیم ها فاصله گرفتند و می توان گفت جایگاه اول تا سوم تقریبا مشخص است. چند تیم هم در میانه جدول برای جایگاه چهارم تا سیزدهم می جنگند. تکلیف یک تیم هم برای سقوط به لیگ دسته اول تقریبا مشخص شده است. به نظرم سازمان لیگ در بخش منظم برگزار کردن مسابقات نمره قبولی می گیرد هرچند که لیگ به خاطر مسابقات انتخابی جام جهانی، وقفه هایی هم داشت. همین وقفه ها به سود بعضی تیم ها از جمله فولاد هم بود که ما توانستیم خودمان را از هفته پنجم به بعد آماده تر کنیم.

* آیا امسال انتظارتان از تیم فولاد برآورده شد؟

- ما فشاری روی تیم نداریم و راحت تیم را حمایت می کنیم. نتایج فولاد را قبول کرده ایم ولی انتظارمان بیشتر از این بود و دوست داشتیم حداقل وسط جدول باشیم.

* هدفگذاری فولاد در ابتدای فصل دقیقا چه بود؟

- حداقل کسب جایگاه هشتم بود و نیم نگاهی هم به بالای جدول داشتیم. حتی در قرارداد نعیم سعداوی سرمربی تیم هم آمده است که اگر تیم را در رده ای بالاتر از هشتم قرار بدهد، پاداش هایی در نظر بگیریم یا اگر تیم در جدول پایین تر از رده هشتم برود، آن موقع هم پیش بینی هایی داشتیم. به هر حال عنوان هشتمی، حداقل انتظارمان بود و حتی کسب سهمیه آسیایی و قهرمانی در لیگ را هم پیش بینی کرده بودیم.

* با این حال شما دست به بومی گرایی زدید و از جذب بازیکنان دیگر اجتناب کردید.

بله؛ ما سراغ بازیکنانی در فوتبال کشور رفتیم که خوزستانی بودند و برای بازگشت به فولاد، اشتیاق داشتند اما تیم ما تقریبا پرمهره بود. ما تیمی را متشکل از ۹۵ درصد بازیکنان بومی روانه لیگ کردیم.

* دلیل افت یکباره فولاد خوزستان بعد از چند هفته درخشش چه بود؟

- فراز و نشیب همیشه در فوتبال وجود دارد. امسال اکثر باشگاه ها مشکلات مالی داشتند که این در کل فوتبال دنیا هم وجود دارد. باوجود این، فولاد همیشه توانسته به تعهداتش عمل کند. امسال هم ما یکی از موفقترین تیم ها در بخش پرداخت مالی به بازیکنان بودیم و توانستیم با وجود تمام مشکلات، این کار را انجام بدهیم. قبول داریم که تیم های فوتبال گاهی در اوج هستند و گاهی مثل چند هفته اخیر فولاد، انتظارات برآورده نمی شود. در مجموع راضی هستیم و داریم از تیم حمایت می کنیم و تا پایان فصل هم حمایت خواهیم کرد.

* آیا نعیم سعداوی فصل آینده هم سرمربی فولاد باقی می ماند؟

- من در مصاحبه های قبلی هم گفته بودم که ایده آل‌ترین حالت در فوتبال، داشتن استراتژی بلندمدت است. شاید یکی از دلایلی که فوتبال ایران رو به جلو نیست، تصمیم گیری های مقطعی و کوتاه مدت است. ما هم دوست داشتیم استراتژی بلندمدت داشته باشیم ولی نداریم. نمی توانم بگویم فصل بعد چه اتفاقی رخ می دهد ولی از نظر بنده، برنامه ریزی بلندمدت در فوتبال مناسب است.

* دلیل اینکه می گویید نمی توانید برنامه بلندمدت داشته باشید، چیست؟ فشارهایی که روی باشگاه وجود دارد و یا عملکرد فنی سعداوی؟

- منظور من این بود که در فوتبال ایران هیچ تیمی استراتژی بلندمدت ندارد. باید ببینیم برای فصل بعد متغیرها در چه حالتی هستند! باید کلیه عوامل را کنار هم بگذاریم و ببینیم چه می شود.

* آیا شما از عملکرد سعداوی به عنوان سرمربی فولاد راضی هستید؟

- انتظارمان بیشتر از این بود چون هدفی که ترسیم کردیم، حداقل عنوان هشتمی بود. هنوز این هدف محقق نشده ولی در بازی های بعدی می تواند اتفاق بیافتد. منتظریم ببینیم در هفته های بعد چه می شود. سپس یک تحلیل کارشناسانه انجام می دهیم و تصمیم گیری می کنیم.

* آیا باشگاه فولاد هم جزو باشگاه هایی است که سال آینده از جذب بازیکن و مربی خارجی محروم است؟

- خیر، ما به هیچ مربی و بازیکن خارجی بدهی نداریم. در باشگاه فولاد، شفافترین قراردادها را داشتیم و همیشه با خوشرویی از خارجی ها پذیرایی کرده ایم.

* با این حساب چرا «ارنست انفور» مهاجم کامرونی فولاد را به یکباره ترک و حتی تهدید به شکایت کرد؟

- باوجود اینکه یکسری مشکلات در ابتدای کار پیش آمد اما انفور بعد از صدور ITC یک مقدار عجله کرد. اگر انفور صبر می کرد و چند بازی دیگر را می گذراندیم بهتر بود. ما مشکلاتی که موقع عقد قرارداد و صدور کارت بازی انفور بود را حل کردیم تا از نظر مالی به تعهداتمان عمل کنیم ولی او عجله کرد و از ایران رفت. قبل از اینکه بحث خاصی پیش بیاید به تعهداتمان عمل کردیم.

* یعنی به این مهاجم کامرونی پول پرداخته اید؟

- داریم تلاش می کنیم تا این اتفاق را بعد از جلسه با این بازیکن یا نماینده اش عملی کنیم.

* آیا انفور به فیفا شکایت کرده است؟

- خیر شکایت نکرده.

* به عنوان سئوال پایانی؛ آیا مذاکره و توافق باشگاه فولاد با عبدالله ویسی برای فصل آینده صحت دارد؟

- خیر به هیچ عنوان. ما نه گزینه ای در نظر داریم و نه با گزینه ای مذاکره داشته ایم. تا بعد از اتمام لیگ و جمعبندی تمام مسائل، هیچ مذاکره ای هم نخواهیم داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج