۵۰۹۵۵۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

صف خرید در نمادهای خودرویی تالار شیشه ای

در معاملات اولین روز این هفته در تالار شیشه‌ای حجم دادوستدها نسبت به روزهای گذشته مقداری تقویت شد. تعداد زیادی از نمادهای خودرویی امروز شاهد صف خرید بودند این در حالی است که قندی‌ها و فلزات اساسی عمدتا شرایط کاهشی را تجربه کردند.

خبرگزاری ایسنا: در معاملات اولین روز این هفته در تالار شیشه‌ای حجم دادوستدها نسبت به روزهای گذشته مقداری تقویت شد. تعداد زیادی از نمادهای خودرویی امروز شاهد صف خرید بودند این در حالی است که قندی‌ها و فلزات اساسی عمدتا شرایط کاهشی را تجربه کردند.

امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در میانه ساعات معاملات تراز ۷۷ هزار و ۹۰۰ واحدی را رد کرد، اما پس از آن با کاهش مواجه شد و در نهایت نسبت به آخرین روز کاری بورس تهران در هفته گذشته ۱۱۵ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۸۰۵ واحدی رسید.

همچنین شاخص هم وزن با رشد ۱۷۰ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۶ هزار و ۵۶۲ واحدی رسید. شاخص آزاد شناور نیز پس از ۲۶۲ واحدی رشد کانال ۸۵ هزار و ۷۵۰ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم به ترتیب با ۷۵ و ۲۷۹ واحد رشد مواجه شدند.

در معاملات امروز تالار شیشه‌ای خودرویی‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص داشتند به‌طوری که تمام نمادهای این گروه با رشد قابل توجهی در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی مواجه شد. تعداد زیادی از خودرویی‌ها بیش از چهار درصد در قیمت پایانی رشد کردند و نماد سایپا با بیش از ۴۵ واحد و نماد ایران خودرو با بیش از ۴۲ واحد تاثیر مثبت روی دماسنج بازار بیشترین نقش را در رشد نماگر بازار سرمایه داشت.

در نماد سایپا امروز بیش از ۹۴ درصد از خریدها مربوط به افراد حقیقی و مابقی مربوط به افراد حقوقی بود، همچنین حقیقی‌ها ۸۲ درصد عرضه‌ها را بر عهده داشتند و در این نماد صف خریدی با حجم بیش از ۳۱ میلیون سهم را شاهد بودیم. همچنین در نماد ایران خودرو که بیش از ۷۷ درصد از عرضه‌هایش توسط حقیقی‌ها انجام شد نیز صف خرید را شاهد بودیم. همچنین در نماد زامیاد نیز که حقوقی‌ها بیش از ۱۴ درصد از خریدها را برعهده داشتند صف خرید نیز با حجم بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار سهم دیده می‌شد.

اما در طرف مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیش از ۲۶ واحد تاثیر منفی در شاخص، بیشترین نقش را در کاهش دماسنج بازار سرمایه برعهده داشت. بعد از این نماد معدنی و صنعتی گلگهر و بانک ملت بیشترین تاثیر را در نوسانات کاهشی شاخص کل داشتند.

در گروه فلزات اساسی اکثریت نمادها با افت در قیمت پایانی و افت در قیمت آخرین معامله مواجه شدند. در این گروه نزدیک به ۴۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان در ۴۶۲۸ نوبت مورد معامله قرار گرفت.

در گروه قندی‌ها نیز که از ابتدای سال در اکثر مواقع شاهد رشد در بیشتر نمادهای این گروه شاهد بودیم و همچنین بسیاری از نمادها با صف خرید همراه بود امروز شرایط متفاوتی حاکم بود به‌طوری که اکثریت نمادها با شرایط کاهشی مواجه شد.

در معاملات بورس اوراق تهران ارزش دادوستدها به رقم ۳۵۶ میلیارد و ۷۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۷۷ میلیون سهم در بیش از ۷۶ هزار نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز ۱.۱ واحد رشد کرد و به رقم ۸۹۰.۱ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به رقم ۱۳۹ میلیارد و ۷۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۷۲ میلیون و ۶۹۳ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۳۸ هزار نوبت دادوستد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج