۵۰۹۵۷۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

زمان اعلام صلاحیت‌ها نرسیده است

رییس هیئت نظارت بر انتخابات تهران شورای شهر تهران با اشاره به انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر رد صلاحیت برخی داوطلبان شورای شهر تهران بر لزوم پرهیز از دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی در رسانه‌ها و فضای مجازی تاکید کرد و گفت که براساس قانون، هنوز زمان اعلام صلاحیت یا رد صلاحیت کاندیدها، نرسیده است؛ بنابراین اخبار رد یا تایید صلاحیت شایعه است.

خبرگزاری ایسنا: رییس هیئت نظارت بر انتخابات تهران شورای شهر تهران با اشاره به انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر رد صلاحیت برخی داوطلبان شورای شهر تهران بر لزوم پرهیز از دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی در رسانه‌ها و فضای مجازی تاکید کرد و گفت که براساس قانون، هنوز زمان اعلام صلاحیت یا رد صلاحیت کاندیدها، نرسیده است؛ بنابراین اخبار رد یا تایید صلاحیت شایعه است.

محمدرضا بادامچی با تبیین فرایند قانونی بررسی صلاحیت‌های شوراهای شهر گفت: صلاحیت افراد ابتدا در هیئت اجرایی شهرستان تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد. اعضای این هیئت،‌ معتمد،‌ امین،‌ صاحب‌نظر و بی‌طرف هستند. جلسات هیئت اجرایی به ریاست فرماندار و رییس ستاد برگزاری انتخابات و معاون سیاسی فرمانداری تشکیل می‌شود. در این جلسات، اعضای هیئت نظارت، ‌بدون حق رای و اظهار نظر حضور دارند.

وی ادامه داد: همان‌طور که گفتم،‌ صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر تهران،‌ توسط اعضای هیئت اجرایی بررسی می‌شود و در صورت نیاز به بررسی بیشتر به کمیته سه نفره (متشکل از اعضای هیئت اجرایی با نظارت هیئت نظارت) که به این منظور تشکیل شده، واگذار می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: ملاک پایه بررسی صلاحیت‌ها، استعلام از مراجع چهارگانه است. بعد از این مرحله، هیئت اجرایی، نظرات خود را اعلام می‌کند و پس از طی شدن مراحل بررسی، صورتجلسات و پرونده‌ها به هیئت نظارت ارسال می‌شود. این پرونده‌ها شامل همه موارد اعم از تاییدشده‌ها یا ردشده‌ها هستند.

وی همچنین گفت: هیئت نظارت با توجه به نظرات هیئت اجرایی، پرونده ها را در کمیته حقوقی که از حقوقدانان معتبری تشکیل شده، بررسی می‌کند. در نهایت به‌صورت رسمی، صلاحیت و عدم صلاحیت نامزدها از طریق فرمانداری اعلام می‌شود. این فرایند تا ۳۱ فروردین ادامه دارد.

بادامچی در پایان، رسانه ها و جریان‌های مختلف را از هرگونه شایعه‌سازی مبنی بر ردصلاحیت داوطلبان برحذر کرد و گفت: ان شاءالله در فضایی سالم، قانونمند و اخلاق‌مدار، شاهد انتخابات باشکوهی در ۲۹ اردیبهشت خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج