جاباما
۵۰۹۵۹۳
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

زمان واریز سود سهام عدالت

از آنجایی که برای پرداخت سود سهام عدالت باید منتظر برگزاری مجامع و همچنین مدت زمان توزیع آن توسط شرکت ها باشیم، پرداخت آن به نیمه دوم سال موکول شده است. بر این اساس، مشمولان برای دریافت این سود باید شماره حساب به سازمان خصوصی سازی اعلام کنند.

خبرگزاری میزان: از آنجایی که برای پرداخت سود سهام عدالت باید منتظر برگزاری مجامع و همچنین مدت زمان توزیع آن توسط شرکت ها باشیم، پرداخت آن به نیمه دوم سال موکول شده است. بر این اساس، مشمولان برای دریافت این سود باید شماره حساب به سازمان خصوصی سازی اعلام کنند.

با توجه به راه‌اندازی سامانه سهام عدالت در پایان سال گذشته و ارائه صورتحساب از طریق این سامانه به مشمولین مردم، با دریافت این برگه‌های صورتحساب بیشتر از گذشته در انتظار دریافت سود سهام عدالت هستند.

در این میان مسئولین در زمان بازگشایی این سامانه اعلام کردند که این سامانه تنها جهت ارائه صورتحساب و تکمیل آروده مشمولین راه‌اندازی شده و تا نیمه دوم سال جاری خبری از پرداخت سود نخواهد بود.

این در حالی است که مشمولین تا زمان بازگشایی سامانه سهام عدالت اندوخته خود را یک میلیون تومان می‌دانستند اما در اصل سرمایه افراد در ۱۰ سال گذشته ۵۳۲ هزار تومان بوده که افراد برای تکمیل سرمایه خود باید مابقی مبلغ را در صورت تمایل به حساب دولت واریز کنند تا سهام یک میلیون تومانی دریافت کنند ولی در صورت عدم تمایل به تکمیل اندوخته می‌توانند به اندازه سرمایه خود سهام دریافت کنند که به تبع آن ارزش آن نیز در زمان آزاد سازی نیز تغییر خواهد کرد.

علاوه بر این مسئولین در خصوص پرداخت سود سهام عدالت نیز اعلام کردند که سود سهام عدالت تمام مشمولین در یک زمان پرداخت خواهد شد و سود یک ساله سهام بعد از ده سال یعنی بین سال ۹۴ تا ۹۵ نیز به صورت جداگانه به حساب افراد واریز خواهد شد.
همچنین تا ساماندهی سری قبل مشمولین سهام عدالت سازمان خصوصی سازی برنامه جدیدی برای ثبت نام سری جدید برای سهام ندارد و تمام سایت‌های با این عنوان غیر مجاز و غیر قانونی هستند.

در این رابطه و با وجود ابهامات به وجود آمده در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی‌سازی بیان کرد: از آنجایی که برای پرداخت سود سهام عدالت باید منتظر برگزاری مجامع و همچنین مدت زمان توزیع آن توسط شرکت ها باشیم، پرداخت آن به نیمه دوم سال موکول شده است. بر این اساس، مشمولان برای دریافت این سود باید شماره حساب به سازمان خصوصی سازی اعلام کنند.

وی در ادامه افزود: فرایند پرداخت سود توسط این سازمان در زمان تعیین شده اعلام می شود؛ ضمن اینکه جزییات آن به نحو مطلوبی اطلاع رسانی خواهد شد؛ این در حالی است که براساس قانون سود سهام عدالت سال ۹۵ نه اختصاص به خزانه دارد و نه متعلق به دولت است و حق مشمولان محسوب می شود.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: ۲۸میلیون مشمول، صورت حساب سهام عدالت گرفتند و دو میلیون نفر قبض واریز کرده اند. این در حالی است که از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر متوفی هستند.

به گفته سبحانی، براساس برنامه ها هم اکنون، به وراث متوفیان صورت حساب سهام عدالت ارائه نمی شود؛ اما قرار است در دوره زمانی که در آینده اعلام می شود پس از انجام انحصار وراثت به آنها صورت حساب ارائه شود.

وی در انتها خاطر نشان کرد: مشمولان سهام عدالت تا پایان شهریورماه سال جاری فرصت دارند صورت حساب خود را از سامانه سهام عدالت دریافت کنند؛ بر این اساس، طی دو روز گذشته و همزمان با بازگشایی مجدد سامانه سهام عدالت حدود ۴۰۰ هزار نفر صورت حساب خود را از سامانه دریافت کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب مردم را سرکار گذاشتید خخخخخخ

    • بدون نام

      این حرفهابرای ملت آب ونون نمیشه دیگه به هیچ قول وگفته ای از شݥا اطمینان نداریم نوش جانتان این سهام و سودش راهم بخورید شمافقط فکربرگذاری انتخابات هستید

    • اودمانودیتید

      فکر کنم مردم را مسخره کردند چه سهامی چه سودی که نزدیک انتخابات بخاطر رای جمع کردن مردم را سرکار گذاشید جمع کنید هر چه سهام ومسخره بازی را...

    • نیر جابری

      واقعا شرم آوره مردم را سر کار گذاشته اند سهام وسودش ارزونیه دولت

    • بدون نام

      این مسخره بازی سهام عدالت هم واقعا چندش آور شده . فکر یک سرگرمی و بازی جدید باشید بهتر است.

    • بی نام

      بسه دیگه

    • مروان

      معلوم میشود سالخوردگان دولت روحانی برای پابرجا ماندن حسابی به تکاپوافتاده اند.بازار وعده های سرخرمنی داغ شده!عجب آشفته بازاریست سیاست!!!

    • مجيد مجيدي

      نه فقط من بلكه همه مردم ديگر به حرفهاي دروغين شماها دیگر ایمان ندارند. همش فقط وعده های پوشالی شد.مثل وعده صد روزه.

    • محمد

      اول قرار بود اول شهریوربریزن الان هم ک مهر شد خخخخخخخخ تاصدسال اینده انشالله میریزن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج