۵۰۹۶۰۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مرگ ۱۸۱ تن با گاز در یازده ماه سال گذشته

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از مرگ ۱۸۱تن در اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه سال گذشته (۱۳۹۵) در این استان خبر داد .

خبرگزاری ایرنا: اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از مرگ ۱۸۱تن در اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه سال گذشته (۱۳۹۵) در این استان خبر داد .
این شمار مرگ در اثر مسمومیت با این گاز در۱۱ ماه سال۹۵ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (۱۳۹۴) با شمار فوت شدگان در اثر مسمومیت با گازمونواکسید کربن ۱۲۳ مورد ۲/۴۷ درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش از کل فوت شدگان در اثر مسمومیت با گاز منو اکسید در۱۱ ماهه سال گذشته۱۳۳ تن مرد و ۴۸ تن زن بودند.
پیش ازاین نیز سازمان پزشکی قانونی از افزایش ۲۹،۱درصدی شمار مرگ ها بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته(۱۳۹۴) در کشور خبر داد بود.
همچنین در ۱۰ماهه سال گذشته ۵۶۸ تن بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن جان خود را از دست دادند،که ۴۱۵ تن مرد و ۱۵۳ تن زن بودند.
گاز منواکسیدکربن ،گازی سمی است که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن را قاتل خاموش می نامند.
وقتی این گاز، وارد سیستم تنفسی شخصی شود بلافاصله با گلبول های قرمز شخص ، وارد واکنش شده و باعث می شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد که اولین عوارض این مساله در ابتدا، سوزش چشم ها و فرد ، پس از سپری شدن زمانی بین یک تا ۲ ساعت، بسته به غلظت گاز کربن منواکسید موجود در مکان ، احساس خواب آلودگی و خستگی مفرط می کند.
افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که هرچه سریع تر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند.

کودکان ، سالمندان ،افراد با سابقه بیماریهای قلبی - ریوی و افراد با مبتلا به بیماری های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گاز CO می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج