۵۰۹۶۱۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بلاتکلیفی اکران دوم نوروز

فیلم‌های متقاضی اکران دوم نوروزی برای بستن قرارداد با سرگروه‌های سینمایی احتیاج به داشتن پروانه نمایش دارند، اما در سال جدید هنوز جلسه‌ای از سوی شورای پروانه نمایش تشکیل نشده که مجوز اکران برای این فیلم‌ها صادر شود.

وب سایت آی سینما: فیلم‌های متقاضی اکران دوم نوروزی برای بستن قرارداد با سرگروه‌های سینمایی احتیاج به داشتن پروانه نمایش دارند، اما در سال جدید هنوز جلسه‌ای از سوی شورای پروانه نمایش تشکیل نشده که مجوز اکران برای این فیلم‌ها صادر شود. از طرف دیگر شورای صنفی نمایش اعلام کرده تا فردا باید قرارداد با سرگروه‌های سینمایی به این شورا ارائه شود اما آن‌طور که عماد افروغ به ما می‌گوید هنوز تاریخ برگزاری اولین جلسه شورای پروانه نمایش مشخص نشده است.
بلاتکلیفی اکران دوم نوروز

فیلم‌های«قاتل اهلی»، «سد معبر»، «ماه گرفتگی»، «دریاچه ماهی» و «برادرم خسرو» از جمله فیلم‌های متقاضی اکران دوم نوروزی هستند اما به جز «برادرم خسرو» هنوز هیچ‌کدام از این فیلم‌ها از سوی شورای پروانه نمایش بازبینی نشده و مجوز اکران دریافت نکرده است.

البته دو فیلم «تیک آف» و «نقطه کور» که ازتولیدات سال گذشته سینمای ایران هستند و پروانه نمایش آن‌ها پیش از این صادر شده است، توانسته‌اند قراردادهای خود با سرگروه‌های سینمایی ماندانا و زندگی را به ثبت برسانند. این فیلم‌ها جایگزین دو فیلم «سه بیگانه» و «خوب، بد، جلف» خواهند شد که «نقطه کور» از چهارشنبه این هفته به نمایش درخواهد آمد.

با این وضع به نظر می‌رسد فیلم‌های متقاضی باید برای توافق با سرگروه‌های سینمایی، به طور غیر رسمی با مدیران سینماها وارد مذاکره شوند و توافق کنند. برای مثال «نهنگ عنبر ۲، سلکشن رویا» با این‌که هنوز پروانه نمایش دریافت نکرده با سینما قدس که به تازگی به عنوان سرگروه جایگزین سینما آفریقا شده، به توافق رسیده است و مدیر این سینما چند روز پیش اعلام کرد این فیلم اواخر اردیبهشت به سرگروهی سینما قدس به نمایش درخواهد آمد.

با توجه به ترافیک فیلم‌هایی که باید به نمایش درآیند با عماد افروغ تماس گرفتیم و درباره تاریخ برگزاری جلسه شورای پروانه نمایش پرسیدیم که در پاسخ گفت: «هنوز هیچ اطلاعی درباره تاریخ برگزاری این جلسه به ما داده نشده و در این مدت تعطیل بوده‌ایم. حداقل از یکی دیگر از اعضای شورای پروانه نمایش نیز خبر دارم که ایشان نیز از تاریخ جلسه بی‌اطلاع هستند.» به گفته او تاریخ برگزاری جلسات شواری پروانه نمایش از سوی وزارت ارشاد به اعضای این شورا اعلام می‌شود.

افروغ همچنین با اشاره به این‌که لیستی از فیلم‌های متقاضی اکران دوم نوروز نیز ندارد، درباره ترافیک فیلم‌هایی که قرار است به نمایش درآیند نیز می‌گوید: «من نباید از این موضوع اطلاع داشته باشم و پاسخگویی این موضوع در حوزه شورای پروانه نمایش نیست.» آن‌طور که اوتوضیح می‌دهد فیلم‌ها نیز باید در جلسات واقع در وزارت ارشاد بازبینی شوند.

قرار بود جلسه اول شورای پروانه نمایش چهارشنبه ۱۶ فروردین تشکیل شود که به دلیل عدم حضور حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تشکیل نشد. ایل بیگی که در جشنواره نهج کربلا به همراه احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» به عراق سفر کرده بود نتوانست در جلسه شورای پروانه نمایش حاضر شود و به همین دلیل اولین جلسه شورا در سال جدید هنوز تشکیل نشده است.

با این وضع آشفته فیلم‌های متقاضی اکران دوم نوروز در بلاتکلیفی به سر می‌برند و باید دید با تشکیل اولین جلسه شورای پروانه نمایش کدام فیلم‌ها مجوز اکران دریافت خواهند کرد و کدام فیلم‌ها باید با موارد اصلاحی مواجه شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج