۵۰۹۶۸۹
۲۵ نظر
۵۰۱۳
۲۵ نظر
۵۰۱۳
پ

رفتار زشت چند‌‌ ثانیه‌ای و رفتار زشت‌‌تر چند ساله

چند روز پیش خبرنگار باشگاه خبرنگاران - متعلق به صدا و سیما - سؤالی از عباس آخوندی درباره خرید هواپیماهای برجامی پرسید و وزیر راه، با عصبانیت میکروفن را از دست او گرفت و پرخاش کرد.

جعفر محمدی در «عصر ایران» نوشت: نکته اول این است که نه وزیر راه و نه هیچ مقام دیگری حق ندارد در برابر سؤال خبرنگاران، برخورد تند و خشن داشته باشد. حداکثر حقی که یک مسؤول در برابر سؤال یک خبرنگار دارد این است که به او بگوید من با تو یا رسانه تو مصاحبه نمی‌کنم یا به این سؤال پاسخ نمی‌دهم.
فرقی هم ندارد که آن خبرنگار، از صدا و سیما مأموریت تخریبی داشته یا از روزنامه دولت آمده باشد. بنابر این، آنچه وزیر راه مرتکب شده، هم غیر حرفه‌ای بوده و هم غیراخلاقی و جای هیچ گونه توجیهی وجود ندارد جز عذرخواهی علنی و رسمی وزیر و عدم تکرار رفتارهای تکانشی.

نکته دوم اما رفتارهای غیر رسانه‌ای برخی رسانه‌هاست که قصدشان نه آگاه‌سازی که تخریب است و رویکردشان نه حرفه‌ای و منصفانه که لجبازانه و کینه‌توزانه.

صدا و سیما مدت‌هاست که تمام همّ و غمّ خود را صرف تخطئه و تخریب دولت کرده است. باشگاه خبرنگاران نیز که متعلق به صدا و سیماست، یکی از بازوهای این رویکرد غیراخلاقی و غیرمنصفانه است. برای سال‌های متمادی، حمل و نقل هوایی ایران تحت تحریم مطلق بود و به ویژه در سال‌های گذشته، قریب به نیمی از هواپیماهای مسافری ایران زمین‌گیر شده بودند و اگر ایران می‌توانست هواپیما بخرد، فقط قادر بود هواپیماهای فرسوده سایر شرکت های دست چندم جهان را بخرد، آن هم به لطایف الحیل.

اما در دولت روحانی و بعد از برجام، ایران توانست بعد از ۳۷ سال هواپیمای نو بخرد، آن هم نه به واسطه دلالان و به قیمت گران که از شرکت اصلی تولیدکننده و به قیمت اصلی و البته با اقساط دراز مدت.

دلواپسان که این موفقیت ملموس را می‌دیدند، از همان روز اول، بنای نانجیبی گذاشتند و به جای اینکه خدا را به خاطر شکستن تحریم‌های هوایی کشورشان شاکر باشند، هر روز دروغی ساختند: یک روز گفتند که اصلا هواپیما می‌خواهیم چه کار؟ (البته خودشان جزو اولین افرادی بودند که سوار هواپیماهای برجامی شدند). روز دیگر گفتند درست است که قرارداد بسته اید ولی ایرباس بدعهدی خواهد کرد و هیچ هواپیمایی تحویل ایران نخواهد داد.

هواپیماها که به نوبت از راه رسیدند ( و بقیه شان در راهند)، گفتند چرا این همه پول داده‌اید و چون معلوم شد که هواپیماها از طریق فاینانس خریداری شده‌اند و عمده پولشان از محل فروش بلیط در درازمدت تأمین خواهد شد (مانند همه جای دنیا) بهانه آوردند که این هواپیماها حق پرواز به خارج ندارند چون امکان دارد مصادره شوند (!) و وقتی چند پرواز خارجی هم رفتند، گفتند چرا خارج رفتید؟

و سرانجام وقتی دیدند که همه چیز روی اصول است گفتند اولین هواپیمای برجامی، مرجوعی و دست دوم بود و هر چه مسؤولان توضیح دادند که این گونه نیست و حتی خلبانی که هواپیما را از فرانسه تحویل گرفته بود تصریح کرد که شخصا آن را از خود کارخانه سازنده تحویل گرفته و به ایران آورده است، به گوششان نرفت که نرفت و عناد و لجاج و تخریب را ادامه دادند و برای چندمین بار، این سوال را از وزیر پرسیدند و او را عصبی کردند (که صد البته واکنش وزیر نامناسب بود).

به راستی کجا بود صدا و سیما وقتی برای خرید یک هواپیمای فرسوده، باید چندین دلال ایرانی و خارجی وارد عمل می‌شدند و هواپیماهای ۲۵ - ۲۰ ساله‌ای که شرکت‌های دیگر می‌خواستند از رده خارج کنند را به ایران می‌فروختند؟

کجا بود باشگاه خبرنگاران صدا و سیما وقتی که هواپیمای فرسوده از یکی از شرکت‌های هواپیمایی افغانستان در فرودگاه مهرآباد به صورت صد در صد نقدی به ایران فروخته شد و افغان‌ها با چمدان‌های پر پول به کشورشان برگشتند و ما هم دلمان خوش بود که تحریم‌ها را دور زدیم و هواپیمایی که افغانستانی‌ها می‌خواستند دور بیندازند را از آنها خریدیم؟ کجا بودند رسانه‌های مخالف‌خوان زمانی که دلالان قطعات هواپیما را به سه تا ۱۰ برابر قیمت به ایران می‌فروختند؟ کجا بودند خبرنگاران دلواپس، زمانی که به دلیل نبودن قطعات، هواپیماهای ایرانی یکی پس از دیگری زمین‌گیر می‌شدند و کجا هستند همین خبرنگاران که خبر برخاست دوباره هواپیماهای زمین‌گیر‌شده ایران را به دلیل رسیدن قطعات، اعلام کنند؟

اگر وزیر لحظه‌ای خشمگین شد و آن رفتار نامناسب را بروز داد، به دلیل این عقبه ماجراست که "تصمیم گرفته‌اند نفهمند" و به هزار تأسف، رسانه‌هایی که با پول مردم اداره می‌شوند را نیز در اختیار دارند. رفتار چند ساله دلواپسان، بسیار زشت‌تر از رفتار چند ثانیه‌ای وزیری است که با‌ این قبیله لجوج سر و کله می‌زند.

ای کاش دلواپسان این قدر خردمندی داشتند که اگر قدردان کسانی که برای کشور زحمت می‌کشند نیستند، لااقل خدا را شاکر باشند. خداوند از هیچ بنده‌ای، انصاف و نجابت را نگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من اگه جای وزیر بودم با همون میکروفن آنچنان میزدم تو کله خبرنگار تا همه دلواپسان حساب کار بیاد دیتشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما یه کلاس کنترل خشم برو

      • بدون نام

        ...
        ادب ندراه که هواداراش بخوان داشته باشن ...
        خ خ خخ خ به خودیا رحم کنید ... سلفی اون خبرنگار با ظریف و روحانی پره تو نت ....

      • محمد حسین

        برو بینیم باو! کنترل خشم چیه؟ خشم را خدا داده برا همچین موقیت هایی

    • بدون نام

      یه دونه به نعل هزارتا به میخ

    • سعید

      یعنی چه. خبرنگار هر طور و با هر لحنی خواست سوال بکنه و دیگران ملزم هستند با لبخند جوابش را بدهند. ببخشید غلط کرده به منتخب مردم بی ادبی بکند جایزه هم بگیره

    • محمدرضابختیار

      آقای عزیز یکی از بزرگترین دغدغه ها این هستش که مسولین به فکر خدمت نیستند وبه فکر یادگاری از خود باقی گذاشتن هستند آقای عزیز ایران فقط تهران نیست ایران یعنی بوشهر و اهواز و حتی همان مشهد و اصفهان و شیراز و مابقی استانها هستش مایه تاسف هست که هیچیک از شهرهای ایران فرودگاه ندارد فرودگاههای ایران مربوط به دهه1960میلادی است چه لزومی دارد ایران خود را مقروض خرید لگن های استوک هوایی کند موقعی که من رانندگی بلد نیستم مازاراتی خریدنم نشانه چیست؟ ایا در ابتدا بازسازی زیر ساخت های حمل و نقل هوایی و توسعه و تجهیز کردن فرود گاهها مهم است یا خرید هواپیما آیا دولت به فکر سود آوری خزانه هست یا رفاه مردم آقای جعفر محمدی صدا سیما یک رسانه ملی هست شما انتظار ندارید که فقط از دولت تعریف و تمجید شود آن هم دولتی که سر لوحه شعارش پذیرش انتقاد هستش شما به چه حقی سریع به افراد انگ دلواپس میزنید شما رفتار و افکار دوستانتان را اصلاح کنید تا اصول اصلاح طلبی را مدخوش و دست خوش جریان های حزبی و درون حزبی نکنید صدا سیما بر اصول اصول و سیاست های رهبری در جریان هستش با توجه به سخنان قبیح شما یعنی دولت و رهبری در تضاد و معارضه هستند شما به حرف های خود و عواقب آن هم توجه ندارید

    • بدون نام

      فکرکنم تیترتون درست باشه اماادامه مطلب ابنجوری مینوشتید بهتربود
      خبرنگارچندثانیه مقثربود ولی دولتمردان درطول این چهارسال عناوین والقاب زشتی نظیربیسواد.بیشناسنامه
      تندرو.عقب مانده و...نثارمخالفینشون میکنن
      به جای یکی به نعل زدن ویکی به میخ زدن به این سوال نزدوجدانتون پاسخ بدید که اگراین اتفاق دردولت قبل هم افتاده بود اینطورقضاوت میکردید؟
      نمیدونبم چرابایدهمیشه مسبب اتفاقات رادرخارج ودرمخالفین دولت جستجوکرد؟برای یکبارهم که شده عادلانه قضاوت کنید
      درضمن برخی ازدوستان دولت هم درحمایت ازاقدام زشت وزیر نوشتند که حتی میشد خبرنگارراکتک زد
      که بایدبه ایشون گفت هرکسی رو بادوستانش میشناسند
      وماباشناخت ازدیدگاهان دوستداران دولت دررای 29اردیبهشت ماه جواب محکمب به اشتباه خوددرسال 93خواهیم داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خبرنگارچندثانیه (((مقثر)))بود ولی دولتمردان درطول این چهارسال عناوین والقاب زشتی نظیربیسواد.بیشناسنامه، تندرو.عقب مانده
        و...نثارمخالفینشون میکنن ...
        برادر من چرا ناراحت می شی ؟
        مقصر رو اون جوری می نویسن ؟

    • مهدی

      هواپیما به درد کمتر از یک درصد مردم می خوره،اونم گذاشتن بعد اتمام دولتشان باهاش بزن تفریح!مردم چی...تحریمها برداشته شد.به همین سادگی

    • بدون نام

      بایدتمام عملکردها راباهم دیدکه در کل وضعیت راهها وهواپیمایی بهتر ازقبل شده

    • بدون نام

      دلواپسان با به قولی کاسپان تحریم به غزت مردم فکرمیکنن ونه جان باختن صدها انسان بی گناه که بخاطر سفوط هواپیماهای قراضه روسی جان خود را در دست دادن بلکه فقط وفقط ناراحت از دست دادن دلالی های حرام خود هستن

    • بدون نام

      کاش همان احمدی نژادرایس جمهور شمادلواپسان بدفکر میشدتااین کشور که به پرتگاه برده بودبه آب میداد تا الآن بلیلزبانی نمی کردی این همه حرف نامربوت که درباره این دولت میزنید.

    • بدون نام

      سانسوردادبه کجا دیگه ببریم

    • سکوت

      آقای بختیار! با این طرز فکر شما باید متروی تهران و استادیوم آزادی را هم خراب کرد و کار ساخت مصلای تهران را هم تعطیل کرد چون همه ایرانی ها استفاده نمی کنند؟ نوسازی ناوگان هوایی بخاطر نجات جان همین مردم است و اقدامی است لازم. به ظن شما داروهای بیماری های خاص هم نباید وارد شود چون فقط به درد برخی از هموطنان ما میخورد!!؟؟ نجات جان به هر طریقی شایسته ی سرزنش نیست دوست عزیز...ضمنا" این شما هستید که جواب های منطقی آقای محمدی را مقابله با رهبری میدانید و آسمان ریسمان الکی می بافید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      هواپیما خرید دولت ... آفرین دست بزنید ... هوررررا اااا
      این متن رو برای بچه های مهد نوشتی؟
      حناتون دیگه رنگی نداره ... بعد از کلی ادعا به ریاست جمهوری نشستید و آخرش نتیجه 4 سال حرف 3 تا هواپیمای مرجوعی شد
      خودتون بهتر می دونید دستتون خالیه ... حالا هر چقدم حمله هاتون رو شدید کنید که صداوسیما تخریب کرد ...تندذو ها بودن ... بی سوادها نذاشتن ... بی شناسنامه ها جلومونو گرفتن ...
      تموم کنید این دولت انگ چسبون رو ...
      اگه از همه بی کفایتی های این دولت بشه گذشت از بی ادبی خودشون و مریداشون نسبت به مردم نمی شه گذشت ...

    • بدون نام

      بزرگوار بدون نام در دولت قبل که شما و هم دولتی هایتان بدترین اهانت هارا هم اکنون هم نثارش می کنید هزار برابر این دولت سخیفترین اهانت ها را دوستان شما اعم از کاریکاتورهای شنیع و ........ را در فضای مطبوعاتی نثار رئیس جمهورش میکردند و بجز لبخند و پاسخ چیزی نشنیدید اما وزیر بی تربیت و خودخواه مسکن و شهر...چون پاسخی برای مردم ندارد با بی احترامی به یک خانم خبرنگار صورت مسئله را پاک می کند .

    • بدون نام

      ما انقلاب کردیم با قلدرها جنگیدیم واجاز نمی دهیم در کشورمان ایران کسی قلدری کند انهم قلدری در برابر یک خانم محترم ولا خجالت داره برای اینطور معسولینی که بخواهد خدمت به مملکت کند که هیچ خدمتی از آخوندی هم ندیدم بجز بد اخلاقی

    • بدون نام

      با نظر آقای محمدرضا بختیار موافقم

    • بدون نام

      باید ترسید.باید از این قوم که گوش شنوایشان کر و وجدان بیدارشان درخواب غفلت آرمیده ترسید.باید از این بهانه تراشان خود عاقل بین و خود بزرگ بین ترسید.باید از ترس اینا به روحانی رای داد همین.راه دیگه ای وجود نداره.با تمام قوا به جنگ اراده و خواست ملت برخاسته اند.یک لحظه غفلت یک عمر پشیمانی حضور پدیده احمدی نژادها را در پی خواهد داشت.شک نکنید

    • بدون نام

      اولا اینکه ایران از آمریکا پول می‌خواسته امریکا گفته پول نمی‌دم به جاش یه چیزی بخر که اینها هم هواپیما هایی خریدن که فقط واسه پروازهای بین قاره ای است و فقط تو فرودگاه امام می‌تونه بشینه که اگه اینها به فکر مردم بودن و راست میگن به جای اینکه در عوض ۲ هزار میلیارد دلار که می‌شد کلی کار برا کشور انجام داد به جای هواپیما خریدن زوری فناوری ساخت هواپیما رو میخریدن این وزیر بی ادب هم یه ریگی به کفش داشته که می‌خواسته باداد بی داد خودشو در ببره

    • دراكولا تا به تا

      خواهشا اگر ديكته كلمه اي رو شك داريد، يه جستجو بكنيد. به خدا اشتباه نوشتن بعضي از كلمات زشته. اونم وقتي داريد راجا به مسائل سياسي نظر ميديد
      مقصر

    • دراكولا تا به تا

      خواهشا اگر ديكته كلمه اي رو شك داريد، يه جستجو بكنيد. به خدا اشتباه نوشتن بعضي از كلمات زشته. اونم وقتي داريد راجا به مسائل سياسي نظر ميديد
      مقصر

    • دراكولا تا به تا

      خودم راجع به رو نوشتم راجا به خخخ
      نتيجه ميگيريم بهتره كمتر هم رو نصيحت كنيم و سرمون تو كار خودمون باشه :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج