۵۰۹۷۳۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ایران و روسیه، تعیین کننده قیمت جهانی نفت

واکنش ایران و روسیه به حمله موشکی ترامپ به روسیه می تواند در بازگشت "مازاد خطر" به قیمت نفت، نقشی تعیین کننده داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: واکنش ایران و روسیه به حمله موشکی ترامپ به روسیه می تواند در بازگشت "مازاد خطر" به قیمت نفت، نقشی تعیین کننده داشته باشد.

شبکه سی ان بی سی گزارش داد که کارشناسان بازار کالا و اقتصاد دانان اعلام کردند که واکنش ایران و روسیه به حمله موشکی آمریکا به سوریه، عاملی تعیین کننده در بازگشت احتمالی "مازاد خطر" به شاخص های قیمت نفت خواهد بود.

حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در نزدیکی حمص سبب شد قیمت نفت تا ٢ درصد افزایش یابد.

گمانه زنی ها درباره احتمال استمرار حمله های یاد شده از یک سو و واکنش احتمالی متحدان سوریه، یعنی ایران و روسیه، که تولیدکنندگان عمده نفت هستند، از سوی دیگر، به دغدغه اصلی معامله گران نفتی تبدیل شده است.

اوله هانسن، رئیس راهبرد کالاهای معاملاتی در ساکسو بانک، گفت: حمله های موشکی، نشانه ای از تغییر در رویکرد ترامپ در قبال روسیه و تلاش او برای ترمیم روابط با روسیه است؛ بنا بر این، واکنش پوتین، باید به دقت زیر نظر گرفته شود.

بسیاری از کارشناسان اعلام کردند که جهش اولیه قیمت نفت، منعکس کننده نگرانی ها از تشدید تنش در منطقه و تعمیم آن به حرکت نفتکش ها خواهد بود. از سوی دیگر، سیاست های منطقه ای، توازن لرزان بازیگران دولتی در سوریه و چگونگی واکنش آنها، همچنان یکی از خطرهای کلیدی باقی می ماند.

جاناتان شان، کارشناس مؤسسه فیلیپ فیوچرز، گفت: این یک جهش کوتاه مدت است، زیرا معامله گران احتمال اختلال در مسیرهای انتقال نفت را در نظر می گیرند؛ با این همه، اگر این درگیری استمرار یابد یا تشدید شود و با احتمال مداخله روسیه به سود دولت حاکم سوریه، ممکن است به دلیل "مازاد خطر" ژئوپولتیک، قیمت نفت افزایش یابد.

به گفته هانسن، با توجه به حجم بالای ذخیره سازی نفت در جهان، احتمال طولانی شدن رشد قیمت نفت اندک است. وی گفت: جهان همچنان غرق در نفت است و خطر تأثیر این رویداد بر عرضه نفت در منطقه، به ویژه از سوی عراق، اندک است.

جیوانی استوانو، کارشناس بانک یو بی اس، گفت: سوریه یک تولیدکننده کوچک نفت است و هیچ خط لوله مهمی در این کشور وجود ندارد که احتمال حمله به آن وجود داشته باشد؛ رشد کنونی قیمت نفت ممکن است به زودی توان خود را از دست بدهد، مگر این که این حمله ها سبب تشدید تنش میان روسیه، ایران یا عراق با آمریکا شود.

بسیاری از کارشناسان کالاهای معاملاتی، قبول دارند که برای گمانه زنی درباره چگونگی تأثیر مداخله آمریکا در سوریه، همچنان زود است.

هری چیلینگیریان، کارشناس بانک بی ان پی پاریباس، گفت: به نظر می رسد که این حمله، حداقل در مقطع کنونی، بیشتر جنبه تلافی جویانه داشته باشد و نشانه آغاز مداخله مستقیم آمریکا در سوریه نیست؛ بسته به تحولات آینده، ممکن است روند افزایشی کنونی قیمت نفت معکوس شود و همچنان برای پیش بینی، زود است.

گل لوفت، تحلیلگر یک اندیشکده آمریکایی، اعلام کرد که باور ندارد حمله آمریکا به سوریه بتواند متحول کننده بازار نفت باشد، زیرا به نظر می رسد که معامله گران نسبت به بی ثباتی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، بی تفاوت شده باشند.

لوفت گفت: به نظر می رسد که بازار به "خطر" عادت کرده باشد و آن را در قیمت های کنونی لحاظ کرده باشد؛ تنها موشکی که می تواند تأثیری عمده بر بازارها داشته باشد، آن است که به سوی کره شمالی شلیک شود، نه سوریه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج