۵۰۹۷۳۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ایندیپندنت اعلام کرد:

بمب دست ساز در کامیون عامل حادثه استکهلم

منابع آگاه در پلیس سوئد از کشف یک بمب دست ساز در زیر صندلی راننده کامیونی خبر دادند که که روز گذشته با زیرگرفتن مردم در استکهلم پایتخت سوئد، ۴ نفر را کُشت و ۱۲ نفر را مجروح کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از ایندیپندنت، منابع آگاه در پلیس سوئد اعلام کردند که در کامیونی که روز گذشته با زیرگرفتن مردم در شهر استکهلم پایتخت سوئد موجب کشته شدن ۴ نفر و مجروح شدن دست کم ۱۲ فرد دیگر شده بود؛ یک بمب دست ساز کشف شده است.

منابع آگاه در پلیس سوئد به رسانه SVT اعلام کردند که این بمب منفجر نشده را در کیسه ای در کامیون مذکور پیدا کرده اند.

«دَن الیاسون» (Dan Eliasson) رئیس پلیس محلی با تأئید این خبر اعلام کرد که پلیس شب گذشته شی مشکوکی را در زیر صندلی راننده این خودرو کشف کرده بود و احتمال می داد این شی بمب باشد؛ لذا به بررسی دقیق آن پرداخت.

لازم به ذکر است، ساعاتی پیش نیز شبکه تلویزیونی «اس‌وی‌تی» سوئد به نقل از منابع نزدیک به پلیس گزارش کرد که یک فرد مظنون دیگر در رابطه با حمله شب گذشته در یکی از محله‌های شمال استکهلم بازداشت شده و تحقیق از این دو نفر در جریان است.

عصر روز گذشته فردی در یکی از خیابان‌های پر رفت و آمد مرکز استکهلم با کامیون، شماری از عابران را زیر گرفت و پس از برخورد با یک فروشگاه متوقف شد.

دادستان استکهلم بامداد امروز شنبه گفته مردی که نخست‌ وزیر سوئد، بازداشتِ او را تائید کرد مظنون به انجام عملیات تروریستی و قتل است و مأموران تا روز سه‌ شنبه فرصت دارند او را بازجویی کنند.

مطابق گزارش‌ ها، پلیس و نیروهای امنیتی سوئد به حالت آماده باش درآمده‌ اند و حضور آنها اطراف ساختمان‌ ها و مکان‌ هایی که می‌ تواند هدف حمله تروریستی قرار گیرد در سراسر کشور محسوس است.

در همین حال کنترل مرزهای سوئد نیز شدت گرفته است. به گفته‌ دفتر نخست وزیر سوئد در ۱۰ روز آینده خروج از مرزهای سوئد تحت کنترل شدید خواهد بود.

از سوی دیگر رفت و آمد در ایستگاه مرکزی راه آهن استکهلم که برای چند ساعت متوقف شده بود، تحت تدابیر شدید امنیتی تقریبا به حالت عادی درآمده است.

اگرچه میان این حادثه و حملات تروریستی در برلین و جنوب فرانسه که توسط افراطیون نزدیک به گروه تروریستی داعش انجام شده شباهت‌ های زیادی وجود دارد؛ لیکن تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حادثه‌ مرگبار استکهلم را بر عهده نگرفته است.

به نوشته دویچه وله، تروریست‌ های داعش بارها از هواداران خود خواسته‌ اند از کامیون به عنوان سلاح استفاده کنند و در شهرهای مهم اروپایی دست به عملیات بزنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج