۵۰۹۸۲۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مخالفت چین با اعمال فشار بر «بشار اسد»

یک نشریه هنگ کنگی در گزارشی اعلام کرد که چین به شدت با اعمال فشار بر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه مخالف بوده و این موضوع را بارها اعلام کرده است.

خبرگزاری ایرنا: یک نشریه هنگ کنگی در گزارشی اعلام کرد که چین به شدت با اعمال فشار بر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه مخالف بوده و این موضوع را بارها اعلام کرده است.

«ساوت چاینا» روز شنبه نوشت: در جریان حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه نیز همین موضعگیری مشخصا اعلام شده است.

روزنامه می نویسد: چین می گوید که بحران سوریه راهی بجز رهیافت سیاسی ندارد و این کشور به همین دلیل هرگز با تحریم حکومت سوریه موافقت نکرده است.

گزارش خاطر نشان می کند که اگرچه چین مانند روسیه مستقیما وارد درگیری های سوریه نشده اما با مسکو همواره در پیشبرد برنامه های سوریه هماهنگ بوده و قطعنامه ها و پیشنهادهای ضد سوری را که غربی ها ارایه می کردند، وتو کرده و ناکام گذاشته است.

ساوت چاینا تاکید می کند که از دیدگاه چین بشار اسد منتخب مردم است و ملت سوریه باید برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

این روزنامه می افزاید: چین از مخالفان جدی ورود نیروهای خارجی به سوریه بوده و هرگز نخواسته است کشورهای دیگر سرنوشت این کشور را تعیین کنند.

ساوت چاینا، وتوی قطعنامه های شورای امنیت توسط چین را که غربی ها می نوشته اند، از نمونه های بارز مخالفت قاطع پکن با مداخله بیگانگان در سوریه دانسته است.

گزارش حاکی است که چین در همین راستا دست به دست روسیه داده و تاکنون شش بار از وتوی خود برای مقابله با فشارهای غرب علیه دولت سوریه استفاده کرده است.

روزنامه نوشته است که چین بتدریج حضور بیشتری در مسایل سوریه پیدا کرده است که از جمله می توان به اعزام دریادار «گوان یوفی» از کمیسیون مرکزی نظامی به سوریه در سال گذشته اشاره کرد.

بنا به این گزارش، این مقام ارشد نظامی چین همان زمان گفت که کشورش مایل به تبادلات نظامی با سوریه و حتی آموزش نیروهای این کشور است.

انتصاب «شیه شیائو یان» سفیر اسبق چین در ایران به عنوان فرستاده ویژه این کشور در امور سوریه در ماه مارس سال گذشته نیز از دیگر تلاش هایی است که روزنامه هنگ کنگی به عنوان پر رنگ تر شدن نقش چین در این کشور از آن یاد کرده است.

ساوت چاینا تصریح می کند که چین با توجه به نگرانی هایی که تروریسم در مناطق شمال غرب خود دارد، بی تردید به مسایل خاورمیانه از جمله سوریه بی توجه نیست.

گزارش ادامه می دهد: به همین سبب چین از حضور مستقیم نظامی روسیه در سوریه استقبال کرده و آن را بخشی از تلاش جامعه بین المللی برای مبارزه با تروریسم دانسته است.

بشار اسد سال ۲۰۰۴ میلادی یعنی چهار سال پس از آنکه قدرت را در سوریه در اختیار گرفت به چین سفر و با «هو جین تائو» رئیس جمهوری وقت این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

او در آن سفر پکن را دوست نزدیک دمشق خواند و از سرمایه گذاری چین در کشورش استقبال کرد.

اسد همچنین ماه گذشته میلادی در مصاحبه ای با شبکه فونیکس هنگ کنگ از وتوی قطعنامه غرب علیه سوریه توسط چین تقدیر کرد و افزود که مهندسان و کارشناسان چینی در اجرای طرح های مختلف بخصوص طرح های صنعتی در سوریه فعالیت می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج